• Liafiaa

Bf Augusti 2015

Är det vara jag som inte alls känner mig gravid?

Är i vecka 8 (7+4) idag. Mår lite illa, har ibland lite ont i brösten.. drömmer mardrömmar varje natt att allt är inbillat.

Jag har bara testat en gång och fick plus. Inskrivning först 2/2.

Tänk om testet visade fel.. så känns det nu.

Är verkligen deppig så ni får ursäkta! :(

• Liafiaa
    MissPin skrev 2015-01-04 18:51:29 följande:

Jag känner likadant. Men jag är bara i vecka 7. Jag drömmer mycket varje natt och är rätt trött på dagarna, annars så känner jag ingenting och är rädd att det inte finns något där.

Jag har inte ringt mvc än, ska göra det i veckan. Jag ser framför mig hur dom tar ett graviditetstest på mvc och det är negativt, haha.

Har redan varit på hälsosamtal men bm kollade inget för att bekräfta grav. Trodde hon åtminstone skulle testa också..
  • Liafiaa
    Sserena86 skrev 2015-01-04 18:55:12 följande:

Ta ett nytt test för att lugna nerverna! Jag har också jättelite symptom och jag har tagit ett sånt där billigt test varannan vecka bara för att lugna ner mig lite. Ska göra ultraljud på onsdag.. då får jag veta om det faktiskt är något som lever där inne! Kommer att vara i v 9+0 då..

Det blir nog så. Att jag köper nya test eller ringer och hör med barnmorskan om mina känslor.
  • Liafiaa
    Lilla My82 skrev 2015-01-16 15:21:29 följande:

Har alla svårt att dölja sina magar?

Jag är inte direkt svullen alls och jag är i v 7+5...

Är ruskigt orolig för ma den här graviditeten. Var mycket lugnare förra gången. Kanske just är för att jag inte har någon mage fastän jag "borde" ha en...

Nejdå, jag har inte någon mage ännu och är i vecka 9+2. Jag är också väldigt smal och har platt mage som vanligt :)
  • Liafiaa
    Minxy skrev 2015-01-27 09:29:44 följande:

Idag är sista dagen i v.11 (10+6). Imorgon glider jag in i v.12 och om bara en vecka till har de första 12 veckorna passerat! Längtar :)

Jag med! :) vi ligger precis lika! :)
  • Liafiaa
    Lilo skrev 2015-02-16 18:39:53 följande:

Vad sent ni har era UL!

Jag kommer att gå 6 mars och är då i vecka 18. Det är väl

då RUL görs, eller är det olika i olika län?

Idag tror jag att jag känt bebis flera ggr!! Men jag tyckte att det

kändes som en liten "knäpp" flera ggr, eller kan det vara nåt annat?

Man glömmer ju hur det "ska" kännas!

Jag ska också på rul i vecka 18. Men jag är inte där förens 27 mars :)
  • Liafiaa
    Minxy skrev 2015-02-18 11:52:38 följande:

Idag är det för övrigt "bara" 30 dagar kvar till RUL! Hej och hå, tänk när man kommer ner på ensiffrigt! :D

Och jag har "bara" 37 dagar kvar. Evighet!
  • Liafiaa
    familjenl skrev 2015-03-06 23:50:00 följande:

Idag har jag fått höra kommentaren "åh, jag trodde att du skulle ha fått mycket större mage - du har ju ändå gått halva tiden snart."

det här har jag fått höra till och från hela dagen trots att jag försök försvara mig med att säga att magen är större nu än i samma vecka förra grav och att jag har moderkakan i bakvägg vilket gör att det kan ta längre tid för magen att växa osv..

Trots detta så fortsatte kommentaren att komma så till slut letade jag fram en bild på magen i ungefär samma vecka förra grav och då var personen tvungen att hålla med..

Blir så sjukt ledsen av detta. Jag längtar ju så otroligt mycket efter att magen ska bli ännu större så det här högg i hjärtat.. :( trodde jag hade lärt mig att ignorera kommentarer angående grav men icke sa Nicke.... :/

Jag känner som du när det gäller personers dumma kommentarer.

Vi vill om det går se kön på rul, vilket flera har kommenterat..

"Nej, det gör man ju inte. Det ska ju vara en överraskning!"

"Gud va tråkigt! Det är ju det som blir spännade att se sen"

"När jag är gravid så ska jag inte kolla iallafall. Det är mycket roligare"

Jag kanske är känslig. Men va fan, det är mitt barn i magen. Jag gör va fan jag vill.. punkt..

Om man inte vill se könet så är det okej med mig. Men låt då mig få bestämma vad jag vill.
Svar på tråden Bf Augusti 2015