• Liafiaa

Bf Augusti 2015

AnnaBanana skrev 2015-03-13 20:46:59 följande:

Trodde inte man kunde teckna försäkring förrän efter v 22 ? :p

Den jag har från Folksam gäller för mig och min partner från v10 och bebisen i magen från v23 tror jag.
  • Liafiaa
    Minxy skrev 2015-03-18 06:18:58 följande:

Det är 28 timmar och 11 minuter kvar till RUL. Nä nä, jag räknar inte ;)

Ungefär som lyckan när jag kom på att sommartid infaller tre dagar innan rul. Woho, en timme närmare ;)

Lycka till! :)
  • Liafiaa
    Minxy skrev 2015-03-25 22:46:28 följande:

Ikväll fick båda barnen känna på bebisens små buffar, men 5-åringen sa bestämt att den inte sparkade - "Den bajsade på mig!" utbrast hon förtjust.

Det här med kiss, bajs och prupp är väldigt häftigt just nu *suck*

HAHAHA! Ungar :'D
  • Liafiaa

Jag har tydligen moderkakan i framvägg men det verkar inte dämpa något då jag känner bebisen tydligt i magen och även ibland utanpå.

Jag frågade barnmorskan om det där att jag ändå känner fast "man" inte ska göra det så tidigt och vänta första barnet.

Det är individuellt och beroende på hur mycket mage man har innan tex.

Jag har känt bebisen sen v16-17 och nu i v20 så känner jag tydligare.

Jag skriver inte detta för att oroa er men jag menar att vi alla är olika. Alla bebisar är olika.

På mitt ultraljud så såg vi hur bebisen låg med benen in mot min rygg. Därför kände jag tydligt men inte min sambo som försökte känna.

• Liafiaa
    Bulanoch Smulan78 skrev 2015-04-22 22:43:22 följande:

Jag har bf den 30e. Någon mer?

Nä, hade 30 augusti innan rul men blev flyttad till 31 augusti :p
  • Liafiaa
    Maglizz skrev 2015-04-24 07:20:32 följande:

Finns det något bättre än att vakna och må så bra i kroppen och själen? Och dessutom kunna klappa lite på magen som växt till sig dom sista veckorna? :*

Jag har verkligen haft några helvetes veckor med mycket kramp och sammandragningar men jobbat mig igenom dom. Nu tog jag 4 dagar där jag inte gått in och vikarierat alls för att återhämta mig och det känns nu, nu är kroppen stark att jobba igen.

Hoppas alla får en lika gosig morgon som jag! :)

Jag mår som bäst nu och känner av graviditeten genom sparkar och buffar :)

Skönt att du mår bra igen :)

Och hej från bebisverkstad i november/december tråden :)
  • Liafiaa
    hokus pokus skrev 2015-04-28 20:18:45 följande:

Tänkte hänga på här, BF 31 augusti 2015 :)

Vi har samma bf :) vart i vårat långa land bor du? Jag bor i södra Norrland :)
  • Liafiaa
    hokus pokus skrev 2015-05-04 22:06:26 följande:
    Kul med samma BF! Bor i mellersta norrland :) närmare bestämt Umeå. Vill du säga mer exakt var du bor?
    Jag bor i Hudiksvall så det är ju tyvärr en bit ifrån Umeå! Det ska ändå blir roligt att se om vi får samtidigt ;)
  • Liafiaa
    Timewaster90 skrev 2015-05-14 21:12:26 följande:

Hej! Jag undrar om ni har någon Fb-grupp? Är värdelös på att kolla denna sidan men hade gärna varit med i en mammagrupp :) väntar mitt andra barn 27 augusti.

Ja, det finns det men den är hemlig så du måste bli inbjuden. Skicka din mejl som du har till Facebook till mig här på familjeliv så ska jag lägga till dig :)
  • Liafiaa

Äsch, ville inte lägga ut mitt namn här eftersom det bara finns en med mina namn ;)

Lägg till mig som vän på Facebook, Saga Nordvall Dässman :)

• Liafiaa
    maj2013 skrev 2015-06-19 08:10:35 följande:

Får jag vara med i fb gruppen? Heter jelena smith. Vem ska jag lägga till som vän?

Du kan lägga till mig exempel :) "tryck på visa endast" mina inlägg så ser du mitt namn. Jag är ensam om mina namn i Sverige så det borde gå lätt att hitta mig. Skicka en vänförfrågan så lägger jag till dig :)
  • Liafiaa

Om det är någon som missat att hänga på Facebook istället så har nu den andra gruppen också stopp från och med 1 juli. Vi har blivit så många nu. Lägg inte till mig som vän efter 1/7 eftersom jag inte har möjlighet att släppa in fler.

Är någon ens kvar här? :p

Svar på tråden Bf Augusti 2015