• Fippla

Bf Augusti 2015

Här kommer en till!

Appen har räknat ut Bf till 16/8 och barnmorskan 13/8.

Var på vårat första möte med barnmorskan i fredags. Många här verkar göra KUB och tidiga ultraljud, vilket vi inte kommer göra då vi inte ligger i någon farozon.

Känns lite jobbigt att vänta ända till vecka 17! Vi är nu i vecka 12.

Fler som snällt fått vänta?

Har känt väldigt lite av graviditeten än så länge!

• Fippla

Vi har inte berättat för någon!!

Det är jag som vill vänta lite till, ska byta jobb nu i februari och vill inte att ryktet går innan jag kommit in i nya jobbet. Bor i ett samhälle där alla känner alla och det sprider sig snabbt!

• Fippla

Tänkte lyxa till det i morgon med musselsoppa men får ingen klarhet i detta med vinet i soppan!! Hade ni ätit? Det är ungefär 2 dl vin i soppan!

• Fippla
    Sanandra skrev 2015-01-29 14:49:48 följande:

Är den bara kokt så ska det gå bra, koka lite extra för att vara säker...

Precis! Så har jag tänkt hela tiden men det står lite olika angående alkohol i maten.
  • Fippla

Alla ni som ska göra/har gjort KUB, bekostar sjukvården det? Här verkar det inte som man får det om man inte har anlag för "problem"!

Bara jag som inte kommer göra KUB?

• Fippla
    Surprice skrev 2015-01-29 19:37:59 följande:

Vad tycker ni? Jag och maken var först överens om att kolla om det blir en pojke eller flicka. Det är tredje barnet och de andra kollade vi inte. Nu har jag ändrat mig men maken är fast besluten att han skall veta vad det blir, vad jag än tycker. Han skall hålla det för sig själv. Jag känner mig överkörd och tycker att det här måste vi på något vis vara överens om. Jag tror inte heller att han kommer att vara helt opåverkad i sitt vetande. Frustrerande.

Känns väldigt taskigt mot dig!!

Här hemma har vi alltid tyckt det varit fusk att ta reda på könet! Vet inte ens om vi har den möjligheten här! Tycker absolut att man måste vara överens om ett sådant beslut!! Han ska inte köra över dig!
  • Fippla

Tänkte ställt frågan om bröst!

Mina har det inte hänt mycket med, var ömma i början men inte nämnvärt sen...

Jag som sett fram emot att få stora boobies!! Men icke... Inte än iaf!

Läst om tjejer i samma vecka som jag som redan bytt bh-storlek x flera!!

Dumt att läsa om andra egentligen!!!

• Fippla

Förut har jag alltid tänkt att jag ska ha en flicka! Men nu vet jag inte, kanske är det en pojke!! Det kvittar vilket! Men min morfars namn dök upp i huvudet häromdagen och det namnet fastnade vi båda för. Kanske ett tecken!

• Fippla
    stjärnasomärdin skrev 2015-02-08 13:23:21 följande:

Äter ni ren folsyratableyt eller äter ni det i form av gravidtablett som typ acogravid? I så fall, när gick ni över från det ena till det andra? :)

Innan graviditeten åt jag en multivitamin "Kvinna" tills den tog slut nu äter jag en "gravid" vitamin, mest för sakens skull! Tog prover på första besöket hos bm, hon skulle höraav sig om det visade brister, vilket hon inte gjort så jag antar att allt såg ok ut!!

Väntar tålmodigt på första ultraljudet! Som visserligen inte är förrens 11 mars, den som väntar på något gott?

Jag tycket inte det syns något men det påstår sambon att det gör, tycker den där störiga lilla bullen varit där jämt!

Ibland blir jag orolig/nervös över alltsammans eftersom jag som sagt känner väldigt lite men försöker intala mig att det också är normalt!
  • Fippla

Undrar vad man lider av för brist när man är sugen på Kexchoklad!? Kan äta hur många som helst känns det som!

Nästa helg ska vi berätta för familjerna, då är vi i vecka 16. Nervös!!

Blir nog väldigt verkligt då allting! Ville väntat till efter ultraljudet men det är en resa bokad i sommar som vi inte kommer kunna åka med på, sambons päron måste få veta det och vi måste ordna till ersättare!!

Svar på tråden Bf Augusti 2015