Bf Augusti 2015
Haha!! Ja i drömmen verkar det helt normalt! En katt, en hoppboll!
Inget att oroa sig över liksom! =)
Haha!! Ja i drömmen verkar det helt normalt! En katt, en hoppboll!
Inget att oroa sig över liksom! =)
Haha på tal om katter och foster hittade jag en helkul bild på instagram!! Haha!
Varit på ultraljud idag!
Var nervös som fan innan och under tiden.
Hade ett litet bryt på vägen dit, var säker på att något skulle vara vajsing, men allt verkar ok!! Lättad helt klart!
Nu är vi beräknade till 10 augusti!
Nu har jag varit på v20-kontroll hos bm. Allt såg jättebra ut o fick lyssna på hjärtljud. Perfekt v20-mage tyckte hon :). Valde BB för förlossning och fick moderskapsintyg. Fortfarande så overkligt! Fick beröm för att jag var så lugn i min grav också :)
Hur ser en perfekt 20 veckors mage ut? =)
Är i vecka 20 nästa vecka så det hade varit kul att se!
Köpt Novaluzid idag, haft hemsk halsbränna sista veckan så nu stod jag inte ut längre!! Köpte Magnesium tabletter också för att se om kramperna i vaderna släpper, vaknat flera nätter med vansinnig kramp och jag läste att magnesium kan hjälpa! Värt att pröva i alla fall
Lycka till! Har mitt på torsdag kl 8.00.
Är vi de enda här som inte kommer ta reda på könet? Jag är egentligen jättesugen att göra det men jag och sambon har bestämt att det skall vara en överraskning
Någon mer som upplever sig tröttare?
Är i vecka 20 och tycker att jag är trött!!
Somnar lättare i soffan på kvällen och när jag kommer hem efter jobbet vill jag gärna gå och lägga mig en stund! Äter "gravidvitaminer" och magnesium. Kan det vara järnet som spökar? Dröjer tills vi ska till BM nästa gång!
Jag är så grymt trött. Hade dåligt feritinvärde i början å fick äta järntabletter varannan dag i ngr veckor men nu är det mer än bra så jag kan inte skylla på det iaf.:( Trodde tröttheten skulle vända men tydligen inte, tycker det blir värre. Tycker inte ngr besvär blivit lindrigare, varken trötthet eller illamående...
Börja med järntabletter och se om de funkar :) är själv i v20 och har precis börjat, haft bra järnvärde tidigt i graviditeten men min bm tyckte ändå att de va en bra ide eftersom jag va så trött :) dem flesta rekommenderas att börja med de omkring v 20 tydligen :) annars bara ring och rådfråga din bm om inte annat :)
Jag trodde att graviditeten skulle kännas/märkas mer. Men jag känner mig fortfarande helt vanlig, inga cravings, inga humörsvängningar, ingenting egentligen förutom halsbränna. Enda som är annorlunda är att jag kissar ofta. Men antar att man snart kommer klaga för det är åt andra hållet. Går in i v21 på lördag. :)
Någon mer som upplever ont i tänderna?
Har ju läst att tandköttet kan bli känsligt och att man har lättare att få hål, men ikväll fick jag plötsligt ont i flera tänder i över käken, flera kindtänder!
Gör ont när jag biter ihop och tuggar!
Livrädd att det är hål i allihopa! (HATAR att gå till tandläkaren!!!)
Finns det någon med med bara pyttemage och näst intill obefintlig viktuppgång? I början kändes det skönt att inte lägga på sig kilon men nu börjar det kännas lite olustigt....
Jag har ingen jättemage! Beroende på när på dagen jag väger mig så ligger jag ungefär +1 kg.
Berättade på jobbet häromdagen och många påpekade att jag inte hade mage eller hade lagt på mig! Det är jag än så länge glad över!
Då kan jag fortsätta som vanligt ett tag till hoppas jag!
Åh om folk bara kunde ge upp med sina kommentarer om stor/liten mage, hur man "ska" göra med amning och barnets sovrutiner osv *suck*
Vi har en kille på mitt jobb och han är den enda som INTE pratar om storleken på min mage. Han frågar istället om jag/bebisen mår bra, och det är ju bra mycket trevligare än att gagga om kilon och magstorlek.