• Cvs

Bf Augusti 2015

Hej på er!

Jag hakar gärna på denna tråd:) 
    Är gravid med mitt första och sambons andra, BF 7/8.
    Är i 12+6 idag, allt känns fortfarande helt overkligt! Vi är båda super lyckliga men eftersom jag inte haft så jätte mycket symptom (humörsvängningar enl sambo ;P ) så har det nästan känts som att jag hittat på när jag berättat för min familj. Gjorde KUB nu i dagarna och fick se det lilla krypet, oj vilken känsla!:) helt fantastiskt!

Hoppas ni alla mår bra där ute. 

• Cvs

Redan för några veckor sedan började mina vanliga byxor kännas tighta. Jag försökte en dag tränga mig på ett par jeans,vilket slutade i uppknäppta byxor nästan hela dagen ( hann knappt fram till jobbet innan det spände för mkt) 

Hur är det för er?

Ja går in i v.14 imorgon och har redan börjat använda mammabyxor. Jag vet att det inte är bebisen som gör magen större. Obeskrivligt skönt att få plats i byxorna :) 

• Cvs
    charlotta1985 skrev 2015-01-30 14:28:05 följande:
    Jag gick in i v14 idag, och började använda mammabyxor denna vecka. Mycket på grund av att jag tyckte allt (även tights!) tryckte när de slutade under naveln. Jag tycker det känns som en hård klump som ligger i magen, när jag böjer mig fram el dyl, och när det sitter åt mot det så är det väldigt obekvämt. Så därför MYCKET skönt med byxor som är mjuka över hela det området :)
    ja! det var precis så jag också kände, knappt tights var skönt. Har köpt ett par mammajeans och ett par mammatight :)
    har sagt de till sambon att jag kommer använda dem som buffé byxor efter graviditeten :D haha
  • Cvs
    Queenxiter skrev 2015-01-30 14:39:14 följande:

Jag började också med mammabyxor denna veckan (v13) allt annat klämmer och är obekvämt. Dessa byxor måste vara världens skönaste. Nu gäller bara att hitta en bekväm bh, har använt en sportbh i flera veckor. Alla bh:ar skaver på mig oavsett om jag är gravid eller inte, dom skaver i sidorna under armarna. Har 85B vanligtvis, har inte blivit så mycket större än, bara fastare.

Ja, jag är också på jakt. Mina bröst har redan växt rätt så mycket så kan bara ha en av mina gamla bh:ar. Det är en djungel det där med bh. gäller att hitta nån som sitter skönt och köpa upp sig.
  • Cvs
    familjenl skrev 2015-01-30 15:52:41 följande:
    Kan tipsa om amningsbehåar! De är mjuka och utan bygel. Jag kommer att börja använda mina så fort brösten blivit tillräckligt stora :P
    Tack för tipset!
    Ska genast kolla upp :)
  • Cvs
    MissJP skrev 2015-01-30 18:15:43 följande:

Med dottern mådde jag prima.. nu har jag alla problem möjliga. Det är garanterat en pojke haha. Jag har trott sedan start att det är en pojke.. känns konstigt liksom att det skulle komma ut en tjej. Men den här gången får det bli en överraskning :)

Har ni något på känn?

Alla vi berättat förutom en tror på pojke, för mig lutar det åt flicka. Har haft en dröm om att jag födde en liten tjej och det kändes så verkligt. :) vi ska kolla vad det blir om möjligheten ges, alldeles för nyfiken för att vänta :)
  • Cvs
    MissJP skrev 2015-01-30 19:20:59 följande:
    Varför tror de på en pojke? :)

Haha ja.. det är lång tid att vänta. Med dottern var det ingen tvekan att jag ville veta.. mest för att jag ville ha en flicka så himla gärna. Den här gången kvittar det! Men det känns fel att ens tänka flicknamn.
    Min sambo har en liten kille sen innan, men inte med mig. så den teorin känns lite svag :P Därför tror dem på kille igen. 
  • Cvs
    Fippla skrev 2015-01-30 20:17:27 följande:

Tänkte ställt frågan om bröst!

Mina har det inte hänt mycket med, var ömma i början men inte nämnvärt sen...

Jag som sett fram emot att få stora boobies!! Men icke... Inte än iaf!

Läst om tjejer i samma vecka som jag som redan bytt bh-storlek x flera!!

Dumt att läsa om andra egentligen!!!

Jag har också läst runt lite, om viktuppgång, olika magar, brösten, finare hy, glansigare hår osv. Har kommit fram till att det inte är någon ide att lägga ner energi på det mer. Alla är vi olika :) 
  • Cvs
    Rosenbebis skrev 2015-01-30 20:58:43 följande:
    V 13+1 idag och tänkte försöka hitta mammabyxor nu på söndag. Är det hm som gäller om man ska köpa i butik? Någon som har koll på utbudet där?
    Jag köpte mina från hm och är super nöjd. mjuka och sköna och inte speciellt dyra, 249 kr kostade dem jag köpte :) 
    Men måste säga i övrigt är utbudet klent på hm när det gäller mammakläder. så om du hittar nån annan affär på din jakt på söndag skriv gärna :)
  • Cvs
    malintherese01 skrev 2015-02-01 21:17:11 följande:
    Får jag fråga hur långt gången du är? :)

Och jag undrar också över det där med livmordern, fast jag fattar inte alls hur jag ska känna den överhuvudtaget? hehe.. visste inte ens att jag KUNDE känna den? :)
    Samma här! Hur vet man vad man letar efter?haha
    Hur känns det? Nu blev jag ivrig att känna på magen:)
Svar på tråden Bf Augusti 2015