• Cvs

Bf Augusti 2015

familjenl skrev 2015-02-09 17:51:55 följande:
    Stor! Men den är ju fortfarande "mjuk" och går att dra in ganska mycket vilket jag inte gillar. Jag längtar tills den hårda kulan kommer för nu känner man sig bara fet!
    Precis samma här! Lite hårdare under naveln men ser mest tjock ut. Är i v.15 (14+2) 
  • Cvs
    AS92 skrev 2015-02-09 21:40:53 följande:

Kub imorgon, ska bli så himla skönt att få veta hur det står till därinne, efter 3 blödningar på 1 vecka så är oron maxad 

Går in i vecka 13 imorgon och känner mig bara trött konstant, har inte så mycket fler gravsymptom. har haft det så nästan hela graviditeten så det spär ju på oron det med. Men nu ska vi tänka positivt här 

Eftersom jag är överviktig så känner jag enbart fett på magen, undrar hur lång tid det tar innan man känner en bula? 

Precis exakt sådär kände jag me! Enbart tröttheten var kvar. Haft 5 blödningar innan v 13.

Men därinne låg en liten och mådde alldeles kanon :)
  • Cvs

Jag hade inte ens tänk på vaccin. Inget min barnmorska har tagit upp heller. Så nej, jag kommer inte heller vaccinera mig.

Men alla gör som dem vill :)

• Cvs
    KramKolan skrev 2015-02-12 09:57:55 följande:

V.11 och v.18. Nog har den växt lite!

Åh vilken fin mage:)

Längtar till min "riktiga" bebismage dyker upp!
  • Cvs
    Lilo skrev 2015-02-14 13:48:32 följande:
    Jag tar gärna länken jag med! :)
    familjenl skrev 2015-02-14 08:00:26 följande:

God morgon! Tänkte bara säga att jag har en blogg där jag lägger upp allt jag syr, bakar och pysslar och nu kommer jag även att skriva en del om graviditeten så om någon av er skulle vara intresserad av att läsa så kan ni säga till så skickar jag ett privat meddelande med länken. :) (vill nämligen inte koppla ihop mitt användarnamn på familjeliv med bloggen såhär öppet. :) )

Låter super spännande :) jag vill gärna också ha länken ! 
  • Cvs
    familjenl skrev 2015-02-16 09:07:04 följande:

Jag ska till ullared i april :) längtar redan!

Åh va avis jag blir!:)
  • Cvs
    Sanandra skrev 2015-02-17 11:27:23 följande:

Då satt vi i bilen påväg till grannstaden för kub-ul. Ska bli intressant att se vad vi får för risk å framförallt om Liten lever.:)

Hoppas det går bra för er!:)
  • Cvs
    Hetlena skrev 2015-02-17 12:22:53 följande:

Jag trodde man skulle gå upp i vikt när man blev gravid =O Nu i vecka 15 och har gått ner nästan två kilo. Ska då tillägga att jag har väldigt lite illamående och har inte spytt en enda gång. Men har mycket mindre aptit, äter mindre portioner (blir fort mätt) och är inte sugen på slisk och onyttigheter. Så konstigt är det kanske inte, men det känns fel :P Någon fler? 

Vägde mig precis, inte fått upp ett gram heller. Är i v.16. Äter ungefär som innan, mindre skräpmat och mer frukt dock. Så kanske har gått ner fett kilon och upp bebis kilon haha
  • Cvs
    Lilo skrev 2015-02-17 20:42:15 följande:

Ikväll kläckte vi nyheten för barnen. Det va pirrigt!

Älsta blev överlycklig, medan yngsta blev fundersam, glad och vääldigt nyfiken. Kände på magen flera ggr.

Har också känt rätt så tydliga "bubblor" 2 kvällar i rad nu, vilket känns helt underbart!

Äntligen börjar det kännas på riktigt!

Åh va roligt!:) vi berättade för min killes barn, min bonus förra veckan, han blev glad och pratat nu om " när våran bebis kommer" så gulligt! Jag var livrädd att han skulle bli arg och ledsen men det fick såå bra:)

Jag känner också bubblor i magen helt fantastiskt :)

Vilken v. är du i? Jag är i v.16
  • Cvs
    Lilo skrev 2015-02-17 21:30:57 följande:

Åh va härligt med en sån positiv reaktion!!

Jag är i v 15!

Kom just på att jag så till bvc och får höra hjärtljud nästa vecka, och veckan efter är det dags för rul!! Spännande som bara den!!

Hoppas på att få veta kön också!

Åh vad jag längtar till rul! Men får vänta ett tag till, har tid 19/3. Men den som väntar på något gott :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015