Inlägg från: excalibur |Visa alla inlägg
  • excalibur

Bf Augusti 2015

Sserena86 skrev 2014-12-14 08:33:25 följande:

Hej alla nya! Ni vet väll om att vi har en facbookgrupp också! Där är det mer aktivitet än vad det är här.. Lägg till Emelie nikell på Facebook och skriv era initialer här så lägger hon till er i gruppen. (Gruppen är helt hemlig så ingen kan se att ni är med där)

M.P

Så eller? :P
  • excalibur
    Minxy skrev 2014-12-28 22:58:34 följande:

Men det här är ju faktiskt väldigt irriterande.

Jag har en svagt illamående som lurar hela tiden + en enorm hunger som sätter igång ca 20 minuter efter senaste måltiden.

De tre senaste kvällarna har jag ätit en rejäl portion makaroner och ost ca 22:00! Jag kommer ju svälla som en badboll :(

Och hur ska jag kunna dölja för barnen att jag börjat äta piggelin i tid och otid? Det är ju bara såååå gott och det dämpar verkligen illamåendet.

Exakt likadant här! Ett jäkla rännande i kyl, frys och skafferi dagarna i ända! :P Magen syns redan men ungarna verkar inte märka det iaf, dom undrar mest varför jag är trött hela tiden :/ Gick upp 31kg med dottern och 35 med sonen, blir väl liknande nu :O Får hoppas jag går ner lika fint denna gången :)
  • excalibur
    Minxy skrev 2014-12-29 10:28:48 följande:

Ja maken sa igår kväll (när jag satt med min tredje piggelin...) att det inte kommer dröja länge förrän någon fattar vad som står på.

För mig är inte illamåendet så farligt på morgonen. Det är värre från 12 och resten av eftermiddagen/kvällen. Eller det kanske beror på att jag inte klivit upp förrän runt 10-tiden hela julledigheten :P

Hehe, här sa gubben att jag äter oss ur huset när jag åt frukost för miljonte gången i förmiddags! :P Jag som aldrig äter frukost annars.. Men va gör man inte för att slippa må illa ;) Har bara gått upp 1kg än, blev lite chockad, trodde det skulle va mer, men det kommer klart :)
  • excalibur
    Minxy skrev 2014-12-29 15:54:11 följande:

Ja det lär nog öka om ett tag :)

Jag äter ofta, men lite. Till frukost blev det en hårdbrödmacka och ett glas citronvatten. En timme senare en tallrik fil och havrekuddar. En timme senare en till hårdbrödmacka. Osv osv.

Just nu gör jag kladdkaka på barnen begäran. Det går förvånansvärt bra än så länge, men jag ville inte smaka på smeten.

Nä jag äter inte heller så mycket för då mår jag illa för det.. man skulle haft en sond som gav lite hela tiden istället ;)

Sötsuget här är mycket dämpat till skillnad från annars, äter mycket skit i vanliga fall men nu är jag mest sugen på nyttigheter - kanske tecken på vitaminbrist? :O
  • excalibur
    familjenl skrev 2014-12-29 15:57:26 följande:

Och här är en till! Måste småäta hela tiden för att kunna dämpa illamåendet. Min mage är otroligt svälld men min mage hann inte gå tillbaka helt från förra graviditeten så jag kan skylla på det om någon skulle undra. ;) gick upp 27 kg förra gången och är rädd för att gå upp mer/samma den här gången. Men det är väl sånt man får ta. :)

Ja jäkla illamående. Igårkväll spydde jag dock upp hela månadens mat kändes det som :/ första och förhoppningsvis sista spyan :P nä kilona kommer väl på köpet, tyvärr :)
  • excalibur

Ni som har barn sen tidigare, syns er mage? Jag är i v9 (8+0) och min går inte dölja utan sambons kollage-tröjor.. min mage var i denna storleken i v25 eller nåt med 1an och kanske ett par veckor tidigare med 2an, men för v9 känns det ju extremt.. min mormor är tvilling med så man kan ju inte låta bli att fundera :)

• excalibur
    TyckOmMig skrev 2015-01-03 22:47:59 följande:

Jag som är flerbarnsmamma och nu är i v10+1 har redan införskaffat mammabyxor då magen putar ut dock väntar jag ju tvillingar och födde tvillingar för drygt ett år sedan men är inte överviktigt aldrig gått upp mer än ca 9-10 kg varje graviditet.

Va kul med tvillingar igen! :)

Jag har gått upp 1,5kg än så länge, från 55 till 56,5. Vägde samma innan jag var gravid med 2an, sen har jag alltid gått upp extremt under själva graviditeterna men än har jag ju inte det, och ändå denna bauta-mage!
  • excalibur

Den senaste veckan har äldsta flickan frågat och frågat varför jag har blivit så tjock! Försökte skylla på julmaten men den gick hon inte på! ;) Erkänn att det är en bebis där inne istället, sa hon bara :P Hur som helst, vi fick ju helt enkelt berätta för barnen hur det var till slut. Men! Tänkte mig inte så noga för, självklart ville hon ringa sin pappa och berätta den roliga nyheten! Till saken hör att vi har en hel del gemensamma vänner fortfarande, och vi ville ju inte att alla skulle höra det från honom, så i förrgår gick vi ut med graviditeten och jag är sååå nervös, tänk om inte allt står rätt till nu :/ Är ju bara i v10 :(

• excalibur
    KramKolan skrev 2015-01-14 18:17:16 följande:

Äsch, klart det kommer gå bra! Jag var o v.10+2 på julafton när vi gick ut med det. Det får bära eller brista. Skönare att kunna prata med folk om det skulle skita sig.

Men det SKA gå bra!

Lycka till nu!!!!

Tack för de fina orden! :) Jaa man får ju verkligen hoppas det, och det känns bra men fy om det skulle gå åt pipan nu. Blää.
  • excalibur
    familjenl skrev 2015-01-14 21:54:00 följande:
    Vad jobbigt att ni blev så illa tvugna att berätta nu om ni inte kände er redo för det - men jag tror allt kommer att gå bra! :)
    Ja precis, kände oss inte redo, ville iaf veta att den lille lever där inne innan :/ Men på tisdag är det dags för inskrivning, då är det vi som tänker tvinga oss till ett vul! ;) Tack! :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015