Inlägg från: MuffinCake |Visa alla inlägg
  • MuffinCake

Bf Augusti 2015

MissPin skrev 2015-01-22 22:41:46 följande:

Jahopp, nu blöder jag :( vecka 9. Orkar inte med det här igen.

Håller tummarna för att du får ett vul och att allt ser toppen ut med bebisen.

Förstår att du är orolig men försök tänka att det är jättevanligt med små blödningar i tidig grav utan att det behöver betyda något!

Kram!
  • MuffinCake

Jag ska på UL i dag :) 15 fulla veckor. Ska bli roligt att se hur mycket den lilla har växt! Hoppas så att allt fortfarande ser fint ut bara... :/

• MuffinCake
    KramKolan skrev 2015-02-02 21:07:47 följande:

Såg allt bra ut?

Håller tummarna!!!

Jag längtar till rul om 2,5 vecka!!

Det såg bara fint ut! :)

Är en väldig aktivitet där inne trots att jag inte känner nåt än..

Längtar också efter RUL som ju är lite mer ingående. 27/2 fick vi tid :)
  • MuffinCake
    Sommar15 skrev 2015-02-06 07:56:57 följande:

Igår blev det halvofficiellt på jobbet då min chef berättade för sin chef och HR eftersom de måste starta rekrytering av min ersättare nu direkt för att hitta ngn bra (finns ingen internt som kan ta över mina arbetsuppgifter), och ryktet lär väl sprida sig snabbt, speciellt eftersom jag nu inte döljer magen längre. Men hur besvarar man i mitt tycke närgångna frågor utan att vara otrevlig? Fick flera frågor om vilken vecka jag var i vilket jag tycker känns privat. Eller är det bara jag som är överkänslig?

Jag skulle tro att frågan "Vilken vecka är du i?" eller "När är det dags?" hör till standardfraserna de flesta ställer till någon som är gravid.

Jag frågar nog själv detsamma om någon i min närhet berättar att de ska ha barn.

Så länge det inte är väldigt tidigt och man ännu inte gått ut med nyheten offentligt förstår jag inte varför man ska ta illa upp?

Då tycker jag det är värre med alla "Åååååå guuud vad stor/tjock du har blivit nu!!"...

Ja, det växer en bebis därinne, vad är din ursäkt? ;)
  • MuffinCake

Åt ren folsyra ca en månad innan graviditeten och tills burken tog slut.

Nu äter jag ACO-Gravid tabletter och tänkte fortsätta med det resten av graviditeten.

Järntabletter hoppas jag kunna undvika, har också problem med magen som det är :(

• MuffinCake
    KramKolan skrev 2015-02-19 19:38:07 följande:

Rul gick fint!! <3

Bebis mådde fint och allt såg bra ut! Blev som jag förväntade mig flyttad en vecka. Så bf 27 juli. V.17+2 idag. Sen brukar jag gå över två veckor så jag är inställd på att det är 10 augusti som gäller för oss!

Grattis till lyckat RUL! :)

Hoppas vi har samma tur nästa fredag när det är vår tur :)
  • MuffinCake

Jag har ingen aning om vilken sort som bor i magen den här gången!

Har dock drömt 2 ggr att vi fått en pojke till :)

Sambon och de flesta andra verkar trots det gissa på flicka.

Vi vill gärna veta, så förhoppningsvis kan de se på RUL om en vecka :)

• MuffinCake

Lyckat RUL i dag! :)

Vi fick en jättegullig och pedagogisk ultraljudssköterska som verkligen tog sig tid att gå igenom hela bebisen och berätta vad hon såg.

Nytt BF är 30/7 och vi väntar en helt perfekt liten lillebror ?

• MuffinCake

Jag kommer få min sambos dagar och ta ut 3-4 i veckan till att börja med.

Förhoppningen är att de ska räcka till början på feb-17, så vi kan skola in på dagis i januari.

Sen har jag sökt semester i maj, och kommer söka havandeskapspenning juni-juli, så med lite tur har jag bara ca 2 månader kvar att jobba :)

• MuffinCake

Grattis till er som varit på lyckade rul! :)

Så härlig känsla!

Verkar bli många pojkar här i tråden tror jag :D

Svar på tråden Bf Augusti 2015