Bf Augusti 2015
Jahopp, nu blöder jag :( vecka 9. Orkar inte med det här igen.
Förstår att du är orolig men försök tänka att det är jättevanligt med små blödningar i tidig grav utan att det behöver betyda något!
Kram!
Jahopp, nu blöder jag :( vecka 9. Orkar inte med det här igen.
Jag ska på UL i dag :) 15 fulla veckor. Ska bli roligt att se hur mycket den lilla har växt! Hoppas så att allt fortfarande ser fint ut bara... :/
Såg allt bra ut?
Håller tummarna!!!
Jag längtar till rul om 2,5 vecka!!
Igår blev det halvofficiellt på jobbet då min chef berättade för sin chef och HR eftersom de måste starta rekrytering av min ersättare nu direkt för att hitta ngn bra (finns ingen internt som kan ta över mina arbetsuppgifter), och ryktet lär väl sprida sig snabbt, speciellt eftersom jag nu inte döljer magen längre. Men hur besvarar man i mitt tycke närgångna frågor utan att vara otrevlig? Fick flera frågor om vilken vecka jag var i vilket jag tycker känns privat. Eller är det bara jag som är överkänslig?
Åt ren folsyra ca en månad innan graviditeten och tills burken tog slut.
Nu äter jag ACO-Gravid tabletter och tänkte fortsätta med det resten av graviditeten.
Järntabletter hoppas jag kunna undvika, har också problem med magen som det är :(
Rul gick fint!! <3
Bebis mådde fint och allt såg bra ut! Blev som jag förväntade mig flyttad en vecka. Så bf 27 juli. V.17+2 idag. Sen brukar jag gå över två veckor så jag är inställd på att det är 10 augusti som gäller för oss!
Jag har ingen aning om vilken sort som bor i magen den här gången!
Har dock drömt 2 ggr att vi fått en pojke till :)
Sambon och de flesta andra verkar trots det gissa på flicka.
Vi vill gärna veta, så förhoppningsvis kan de se på RUL om en vecka :)
Lyckat RUL i dag! :)
Vi fick en jättegullig och pedagogisk ultraljudssköterska som verkligen tog sig tid att gå igenom hela bebisen och berätta vad hon såg.
Nytt BF är 30/7 och vi väntar en helt perfekt liten lillebror ?
Jag kommer få min sambos dagar och ta ut 3-4 i veckan till att börja med.
Förhoppningen är att de ska räcka till början på feb-17, så vi kan skola in på dagis i januari.
Sen har jag sökt semester i maj, och kommer söka havandeskapspenning juni-juli, så med lite tur har jag bara ca 2 månader kvar att jobba :)
Grattis till er som varit på lyckade rul! :)
Så härlig känsla!
Verkar bli många pojkar här i tråden tror jag :D