Bf Augusti 2015
Grattis till alla lyckade UL! :)
Vi kanske skulle göra en BF lista? Antingen här i tråden eller i en ny? :)
Grattis till alla lyckade UL! :)
Vi kanske skulle göra en BF lista? Antingen här i tråden eller i en ny? :)
Jag kan börja på en BF-lista, så kan de som vill fylla på :)
Vi är ju ganska många här nu och jag tänker att det kan göra det lite lättare att hålla koll på alla :)
MuffinCake - 3:e barnet, pojke enligt RUL, BF 30/7, Sala, Västmanland.
RUL gick bra, bebis är frisk. Envis dock, fick torka magen och jogga ett varv runt mottagningen för att liten skulle visa upp sig ordentligt. Typiskt nog låg navelsträngen i vägen för könet (precis som för min bekanta!!) . Vi som längtat så efter att få veta kön svävar alltså fortfarande i ovisshet, suck!
Självklart jätteskönt att bebis mår bra, och huvudsaken. men att inte få veta kön blev en besvikelse.
Moderkakan i framvägg, kan förklara varför jag inte känt så mycket heller...
Ni som börjat fundera på vagn - vad tror ni om Britax Affinity? Nån som har koll på några för/nackdelar? Eller andra tips på modeller värda att kolla upp?
Är ju en djungel där ute!!
Vi bor i stan och kommer mest att köra vagnen på asfalt isf. Jag har inte körkort, så att den är liten och smidig är ett måste för mig på tåg/buss.
Charlotta1985 - Vi väljer lite mellan Affinityn och just Brio smile, men brion får negativt i en del recentioner pga för kort ryggstöd i sittdelen..
Inget vidare tycker vi som med stor sannolikhet kommer få ett långt barn.
Enligt arnvagnsbloggen är sittdelen på affinityn i minsta laget, men ändå så att hennes dotter på 3,5 får plats.. Låter ok tycker vi.. Tvillingarna åkte inte vagn längre än så iaf...
Grattis till lyckade UL! :)
Snart ska jag till barnmorskan och lyssna på hjärtljuden <3
Lite läskig dag att göra det för första gången på, men har redan kännt några buffar från bebis nu på morgonen, så hoppas det ska gå bra :)
Btw - min moderkaka är i framvägg, tycker mig ha kännt bebisen sen v.17 iaf. Nu i v.21 känner jag dagligen.
Uppdatering från mig då vi varit på RUL idag och fått se mina två små igen och de visade upp sig från bästa sidan och allt såg perfekt ut.Så tacksam och lycklig!
Börjat känna dom bägge sedan i förrgår!
BF blev framflyttat 2 dgr till den 3/8!
Grattis till er som varit på lyckade UL! :)
Undrar just hur många pojkar vi är uppe i egentligen!? :p
Har läst en del på tråden men inte skrivit nått. Idag var vi på rul och det visade sig att det var tvillingar. En tjej och en kille. Lite smått chockad.