• Agentkia

Bf Augusti 2015

TigerEmmlis skrev 2015-03-05 09:05:31 följande:

Påväg till rul!

Sjukt nervös!!!

Hur har det gått?
  • Agentkia
    Rosenbebis skrev 2015-03-05 12:08:34 följande:

Åker iväg på semester idag, i två veckor... Det är inte utan att jag är lite orolig och nervig. Några tips inför lång flygresa? Något att tänka på på planet?

Stödstrumpor hade du fått råd om. Då säger jag nässpray. Kan vara bra när man lätt är täppt som gravid.
  • Agentkia
    Zezzanz skrev 2015-03-05 13:17:57 följande:

Idag varit på RUL. Underbart allt såg bra ut! Så nu kan jag pusta ut lite :) navelsträngen låg mellan benen men dom trodde det var en pojk då dom tyckte sig se en pung så nu utgår vi ifrån det.

Vad härligt!!!
  • Agentkia
    TigerEmmlis skrev 2015-03-05 13:25:18 följande:

Det fick bra! Allt såg fint ut! En liten lillebror beräknad till 5/8!

Hihi vad mysigt.
  • Agentkia

Vi gjorde RUL idag. Fick gott resultat men blev backade så är på vecka 17+2 istället för 18+1. Beräknad till 11 Aug.

• Agentkia

BF-lista 

27/7 KramKolan, 3:e barnet, Sala 

30/7 MuffinCake - 3:e barnet, pojke enligt RUL, Sala, Västmanland

9/8 charlotta1985 - 1:a barnet, Sthlm

11/8 Agentkia - 2:a barnet.

13/8 Speck, rul 23/3, 2:a barnet 

14/8 plutten120301, 2a barnet 

14/8 sommar15, 1:a barnet, Sthlm

15/8 lunar, 1:a barnet 

16/8 kottex 1:a barnet

18/8 Zora - 2:a barnet

25/8 jenwal- 4:e barnet, Västerbotten

28/8 rosali84 - 2:a barnet, Uppland

• Agentkia
    liten giraff skrev 2015-03-07 16:27:10 följande:

Folk med sina smidiga kommentarer alltså.. fått höra två gånger hittils "åh då vill ni väl att det blir en tjej den här gången?" Ehhh... vad ska man svara "Ja, trist annars" eller vadå? Blir väl lika glad om det blir en brorsa eller syrra, förstår verkligen inte hur man kan säga så.

Man vill svara att man hoppas att man får ett friskt barn.

Sist kommenterade många att jag hade så liten mage. Jag orkade inte bry mig om dom. Jag hade normalt SF mått. Ut kom en 55cm lång son.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-09 20:11:03 följande:

Besöket hos bm gick jättebra :) ska till sjulhymnast och få hjälp med smärtan och sen ska jag skaffa bältet och läkare är inbokad nästa vecka för ev sjukskrivning :) ska börja ta järntabletter nu också :) plus att jag fick höra den lill*s hjärtljud ^^ ca 150 slag/min :) nu e de bara att invänta RUL på torsdag :D lycklig tjej idag! :D

Vad skönt att det gick bra och att bm lyssnade på dig. Att det finns lite saker som kan hjälpa. Mysigt med hjärtljud.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-09 22:33:58 följande:

Ja de känns helt underbart allting :) har känts lite sisådär med denna bm innan men idag kändes de verkligen bra :) ska ni andra gå på vattengympa förresten ? :) min bm bokade in mig tidigare pga foglossningen :)

Vad skönt att det känns bra nu. Det är huvudsaken nej jag har inget hört om vattengympa. Är det via mvc? Gratis? För att du har foglossning? Jag hade inte så jobbig foglossning sist och känner inte mkt nu. Har jag vart igång mkt kan jag få ont i ischias och det kan vara av foglossning, men inget ont i ryggen el höfter.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-10 14:45:53 följande:

Ja de va min bm som bokade in mig på de redan vid inskrivningssamtalet men vet faktiskt inte om de kostar något, hon har inte sagt nåt om de eller liknande så skulle inte tro att det kostar nåt :p nä hon bokade ju in de tidigare så hon bara tidigarelade de pga foglossning då de hjälper mot smärtan :) va skönt ändå att slippa foglossningen, men trist du ska ha dem andra problemen :/

Jaha. Häftigt. Eller, jag trivs väl inte sådär jättebra på badhus av någon anledning. Men det låter som att det skulle vara både bra och skönt.
Svar på tråden Bf Augusti 2015