• Agentkia

Bf Augusti 2015

AnnaBanana skrev 2015-03-10 22:54:22 följande:

Brukar inte jag heller göra, tycker inte om och visa mig :/ men känner lite att det kan vara skönt att bli av med "tyngden" lite plus träffa andra blivande mammor :) är ensam bland våra vänner så ingen och prata med direkt, förutom min svägerska och svågers tjej men vi är inte precis likasinnade ens när det gäller barn :/

Jag tycker nog att det är jobbigt att göra nya saker som jag inte brukar göra. På badstranden har jag inga problem att gå i bikini. Hemma på altanen ligger jag i bikini. Men insåg igår när jag skrev till dig att det här med att testa nya saker görmig väldigt obekväm. :-/

Nej vad tråkigt att du inte har ngn att dela det med. Det brukar vara lättare isåfall. Antar det är ditt första barn? Jag hittade en grupp här inne från samma stad som alla skulle ha barn inom samma två månader. Så vi umgicks en hel del o h följde varandra. För vissa var det första och några fick sina andra barn. Vi var ganska jämna i åldrarna med många av oss. Var riktigt kul!
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-11 11:11:21 följande:

Ja då e de inte lätt :/ jo de känns rätt jobbigt ibland att inte ha någon men jag vill ju så gärna ha detta barnet så då får de va som de e helt enkelt, jag klarar mig :) japp första :) oj då får man kanske leta lite och se vad man kan hitta :) tack för tipset!

Nä men nu när jag har insett det går det ju att påverka också.

Ja klart du klarar dig ändå! Du har ju oss också

Har du sambo med eller väntar du själv?

Ja men kika runt om du hittar ngn tråd i din stad eller närmare.
  • Agentkia
    Kattflickan skrev 2015-03-11 15:23:13 följande:

Alla verkar se fram emot RUL. Ingen fler än jag som mest känner vånda och oro inför RUL? Försöker att förtränga att det snart är RUL. Barnets kön är det minsta jag funderar över. Kommer nog att glömma att fråga.

Joho nog var jag orolig. Var helt övertygad om att ngt var fel. Men jag fick höra hjärtljud veckan innan så det lugnade mig lite. Men allt var bra med lillen. Känns frågade vi aldrig om. Det är helt oviktigt när jag vart så orolig.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-11 16:35:30 följande:

Nej jag har sambo men blev rätt ledsen nyss.. Har varit på 5 UL än så länge och sagt till han att imorgon måste han ta ledigt då han bara har varit med på 1 utav dessa och nu när han kom hem så sa han att de e ändrade planer i för imorgon för han måste jobba :( känns så tråkigt och blir ledsen :( inte kul och åka på de själv precis och särskilt inte när de kanske e de sista vi ska på :(

Ja det är ju synd om han inte kan vara med. Vissa jobb är ju svårare att få ledigt ifrån. Kanske är det så för honom. Men förstår att du vill dela dom stundens med honom.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-11 19:34:24 följande:

Ja jag vill ju verkligen inte ligga där ensam på britsen och kanske få nyheter om att vårt barn har någon missbildning, skulle jag inte köara ensam :( han sa han skulle göra vad han kunde för att jobba undan men jag skulle inte ha några förhoppningar :( tror han sa de lite också för att göra mig lite gladare dock :/

Nä det förstår jag ju såklart. :-/ jag tror förvisso att det kommer gå bra. Men det gör ju ingen skillnad tyvärr. håller tummarna för er och tänker på dig.
  • Agentkia
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-12 09:46:13 följande:

Ni som kommit lite längre i graviditeten/varit gravida förut, jag har en fundering kring att träna magen.

Känner man när det är dags att sluta/anpassa magträningen eller behöver man vara observant på delningen för att inte riskera något, om ni förstår vad jag menar?

Träna så länge det känns bra. Känner du obehag så är det läge att sluta eller ändra träningen. Jag tycker själv det har vart obehagligt att böja mig ner redan tidigt i graviditeten och skulle kunna tänka mig att situps skulle skapa obehag. Får känslan av att jag ska kräkas om jag böjer mig för mkt.
  • Agentkia
    Sanandra skrev 2015-03-12 10:46:35 följande:

Stjärna som är din: Hittade det! Finns mkt annat från vettiga nätet också men det står främst att du ska undvika vanliga situps/crunches under hela graviditeten men sneda kan vara bra.:)

Oj, det är ju märkligt att dom inte säger ngt om just situps. Till mig säger dom bara träna dom vanligt, du känner när det inte känns bra längre.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-12 16:30:49 följande:

Tack alla! :) ja han va så snäll och kämpade på för att få undan en del av jobbet så han kunde få vara med ^^ <3

Men åh så härligt. Kul att det gick bra och att du fick med dig sambon. Blir så glad för din skull.

Usch för det andra paret.Kan tänka mig din puls ökade där.
  • Agentkia
    doccah skrev 2015-03-12 14:42:54 följande:

Usch är lite orolig. Kände bebbe typ varje dag ganska tydligt nu sen 1 och en halv vecka tillbaka, men nu har jag inte känt något på flera dagar :( är i vecka 21

Det är inget kul att du oroar dig. Kan det vara så att den lagt sig med benen inåt o sparkar åt ryggen till?
  • Agentkia
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-12 18:26:57 följande:

Det är vad min barnmorska sagt till mig också så man blir ju lite fundersam när man börjar googla och ser att det finns många som också förespråkar annat...

Eh ja. Jag tränar inte på det sättet men går på gym och tränar hemma. Nu visste jag inte det här med delning och att det är ngt man själv kan mäta. Men känns ju lite oroligt att läsa sånt och inte ha hört det. Alltid haft ganska starka magmuskler då jag ridit hela livet och spelat fotboll. Går nästan konstant och håller in magen lite omedvetet.
Svar på tråden Bf Augusti 2015