• MissJP

Bf Augusti 2015

smenskelling skrev 2015-01-26 19:32:38 följande:

Oj okej. Jo jag har haft oturen att få två (x) så jag har inga äggledare kvar. Har blivit gravid via IVF och är idag i v 9+5 . Då får vi hoppas på att det ser bra ut på fjärde vult!

IVF är helt fantastiskt att det finns. Tack! Något nervös..

Hoppas det blir värt mödan för er del :) inte långt till vecka 12 nu!
  • MissJP
    familjenl skrev 2015-01-27 10:10:25 följande:

Känner mig ogravid idag. :( min största skräck är MA... hoppas dock att det är ett gott tecken att jag känner av att livmodern växer titt som tätt..

Åh, nu vill jag bara få börja känna rörelser eller höra ett hjärta som slår. :(

Förlåt för ett negativt inlägg, det är bara en sån dag idag när oron tar över..

MA är en grymhet. Antingen borde man ha ett levande foster eller så borde det bara börja störtblöda och bli överstökat! Förstår inte vitsen med MA eller mola eller ofostrigt eller allt annat skit som kan hända..
  • MissJP

Ungen mådde fint! Hade växt exakt så mycket som den ska. Tisdag för två veckor sedan var den 7+1 och nu 9+1 :)

Den låg och vinkade där inne!

Att jag får så ont är för att jag har en del ärrvävnad som är i vägen när livmodern växer. Tänjer man på ärr så gör det tydligen ont..

Cystan är borta med! Nu känns det riktigt skönt att veta vad som pågår och inte pågår där inne. KUB om typ två veckor!

• MissJP
    Minxy skrev 2015-01-27 11:35:00 följande:

Härligt besked! Förstår att det känns som en lättnad, både att se bebisen och att få svar på varför det gör ont.

Ja jag svävar på moln haha

• MissJP
    charlotta1985 skrev 2015-01-27 13:54:54 följande:

Åh, vad skönt! Grattis! :)

Tack :)

Grattis själv till ett lyckat erkännande till chefen din :)
  • MissJP

Förstoppad är ju det vanligaste.. men jag har haft diarré var och varannan dag sen en vecka innan bim. Det är så jobbigt.. är konstant uttorkad även fast jag dricker en massa vatten. Allt vatten gör att jag knappt kan äta. Får sällan i mig mer än någon frukt och lite grönsaker på en hel dag. Ursäkta mitt gnäll.. men det här börjar bli drygt.

• MissJP
    Lilo skrev 2015-01-27 21:15:42 följande:

Men oj! Har du pratat m din bm om det? Det kanske finns nån medicin att ta?

Inte bm, men läkaren senast igår. Hon blev något fundersam. Ska testa tarmreglerande, funkar det inte så får vi testa något annat. Jag funderar på att börja med järntabletter.. har alltid lågt värde ändå och tabletterna blir man gärna trög av :)
  • MissJP
    Minxy skrev 2015-01-28 05:45:22 följande:

Åh fy, ska ju på UL imorgon och inatt drömde jag att UL:et visade att Lill-humlan var missbildad, att nacken var helt vriden :(

Dumma dröm....

Vecka 12 (11+0) idag iaf :)

Ångestdrömmar. Betyder inget även om känslan efter är fruktansvärt jobbig. Bara att vänja sig, de kan finnas kvar resten av graviditeten. När jag var höggravid med dottern så drömde jag bland annat att det var en gigantisk skalbagge istället för ett barn där inne. UL kommer med största sannolikhet gå fint, oavsett vad du drömmer :)
  • MissJP
    Minxy skrev 2015-01-28 08:00:39 följande:

Haha, skalbagge :D Jag förstår att det kändes jobbigt, men det lät lite lustigt :)

Med första barnen drömde jag inget särskilt vad jag minns. Eller jo, jag drömde ofta att jag blev jagad av vargar, men det kändes inte som att det hade med graviditeten att göra.

Jag längtar lite längre fram i graviditeten. Runt 5:e månaden brukar jag börja få riktigt roligt nattetid. Brukar nämligen vakna några gånger per natt av att det går för mig :D

Hellre det än konstiga drömmar!

Ja men nu är jag inte skadad av drömmen längre :)

Med den här graviditeten har jag drömt att det lilla fostret kröp ut genom magen och kravlade omkring där. Jag var tvungen att säga åt den att gå tillbaka för h*n inte var färdig :p

Oj vargar. Nä det låter inte så gravidrelaterat :)

Haha är det för att det trycker på och mer blodgenomströmning? Nä, låter inte som en så jobbig grej faktiskt! ;)
  • MissJP
    BF2015 skrev 2015-01-29 22:40:51 följande:

Jag är alldeles ny här på forumet. är så glad över att få läsa allas kommentarer kring era bebisar. Önskar er all lycka!! :)

Jag är i vecka 10 (9+4) och har fått otroliga problem med höften, min BM missänker foglossning eller ichias. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara smärtan men det hugger i höften, strålar i benet och jag får svårt att stödja på vänster ben/fot.. En dag kändes det som om jag skulle svimma av smärtan.

Jag ska få träffa min BM imorgon och efter det en sjukgymnast..

någon som känner igen sig? Vet vad som kan underlätta så man kan slippa dessa strålningar och slippa knäsvagheten eller svårigheten att ta sig upp ur säng, stol och soffa?

Känner mig som världens sämsta sambo då han jag bor med får sköta allt här hemma då jag bara går och lägger mig direkt när jag kmr hem från jobbet.

Vet du vilken sida du hade ägglossning? Det kan vara så enkelt att det är gulkroppen som ställer till det. Nu är den stor och kan göra riktigt ont. Speciellt om det är en cysta på den. Lyckligtvis så försvinner gulkroppen snart! Hoppas att det ordnar sig vad det ön är :) Jag har själv stora problem med smärta och strålande ner i benet.
Svar på tråden Bf Augusti 2015