• MissJP

Bf Augusti 2015

Med dottern mådde jag prima.. nu har jag alla problem möjliga. Det är garanterat en pojke haha. Jag har trott sedan start att det är en pojke.. känns konstigt liksom att det skulle komma ut en tjej. Men den här gången får det bli en överraskning :)

Har ni något på känn?

• MissJP
    Minxy skrev 2015-01-30 18:23:17 följande:

Jag har absolut ingen aning eller feeling för vad det skulle kunna vara :)

Vi tog redan på könet med både sonen och dottern. Just därför tänkte vi låta det vara en hemlighet den här gången.

Det blir så spännande om man inte vet förrän den kommer ut! :)

Jag har hört att det är störst chans att det blir av samma kön som den senaste om det är smsa pappa. Vet inte hur väl det stämmer, men det är ju pappan som avgör vad det blir.
  • MissJP
    Cvs skrev 2015-01-30 18:30:01 följande:

Alla vi berättat förutom en tror på pojke, för mig lutar det åt flicka. Har haft en dröm om att jag födde en liten tjej och det kändes så verkligt. :) vi ska kolla vad det blir om möjligheten ges, alldeles för nyfiken för att vänta :)

Varför tror de på en pojke? :)

Haha ja.. det är lång tid att vänta. Med dottern var det ingen tvekan att jag ville veta.. mest för att jag ville ha en flicka så himla gärna. Den här gången kvittar det! Men det känns fel att ens tänka flicknamn.
  • MissJP
    Minxy skrev 2015-01-30 19:29:23 följande:

Intressant...så blev det för mina föräldrar. Pojke, flicka, flicka.

Min man hävdade bestämt att han har "gjort" en till tjej den här gången. När jag frågade varför han trodde det så ryckte han på axlarna och sa: "Äh, tjejer är enklare att ha att göra med så jag tror nog jag undermedvetet valde att skicka ut tjej-simmare."

Han har nog inte tänkt en enda sekund på de kommande tonåren med barnen...där skulle jag nog snarare säga att killarna är "enklare" :P

Då kanske teorin stämmer :) Sen är det hur lång tid innan äl man hade sex. Tjejerna överlever längre men är långsammare.

Haha men när barnen är små så är det ju ingen större skillnad mellan pojkar och flickor. Tycker jag i alla fall. Tonåringar kanske man har ett lättare tryck på när det gäller killar? Jag har ingen erfarenhet av det så vet inte :)
  • MissJP
    Fippla skrev 2015-01-30 20:17:27 följande:

Tänkte ställt frågan om bröst!

Mina har det inte hänt mycket med, var ömma i början men inte nämnvärt sen...

Jag som sett fram emot att få stora boobies!! Men icke... Inte än iaf!

Läst om tjejer i samma vecka som jag som redan bytt bh-storlek x flera!!

Dumt att läsa om andra egentligen!!!

Det är samma här. Har bara lite ont ibland men går inte ens att jämföra hur jag har det när jag har pms. Då är de som stenar och gör asont. Nu har jag samma storlek som innan. Med dottern ändrade sig inte storleken alls förrän ett par dagar efter förlossningen. Allt är normalt :)
  • MissJP
    Rosenbebis skrev 2015-01-30 20:58:43 följande:

V 13+1 idag och tänkte försöka hitta mammabyxor nu på söndag. Är det hm som gäller om man ska köpa i butik? Någon som har koll på utbudet där?

Jag köpte ett par därifrån nyligen och är supernöjd. Snygga, mjuka och bekväma.
  • MissJP

Och bara för att bomba gruppen ännu en gång...

Gör kålpudding och kräks. Allt jag brukade älska går inte längre ens att tänka på :( Frågan är ju hur länge man kan överleva på grönsaker och frukt. Hade jag inte behövt laga mat till dottern så hade jag nog ens knappt sett en matbit på flera veckor.

• MissJP
    Minxy skrev 2015-01-31 22:50:59 följande:

Mina bröst börjar se för läskiga ut...överallt dyker det upp tydliga blåa blodådror :(

Bara att vänja sig och räkna med mer :)

Jag var i 6e månaden när jag råkade se mig naken i helkroppsspegel.. jag såg genomskinlig ut överallt!
  • MissJP
    charlotta1985 skrev 2015-02-01 11:47:20 följande:

12+0, dvs v13 enligt min libero-app :),

Tack :)

Man blir ju förvirrad när vissa appar använder vilken vecka man är i, och andra appar hur många fullgångna veckor..
Svar på tråden Bf Augusti 2015