Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Bf Augusti 2015

charlotta1985 skrev 2015-02-23 07:28:38 följande:
    Jag sover inte heller särskilt mycket på rygg längre. Vänstersidan känns bäst här också, trots att jag vanligtvis sover på höger sida.

Ingen gelé i benen, däremot har mina restless legs blivit mycket värre, skitjobbigt! Min sambo blir galen när vi kollar film, jag kastar benen fram och tillbaka, stretchar dem, trycker på dem etc etc.
    Restless legs under graviditeten beror troligen på magnesiumbrist. Ta tillskott!
  • Kattflickan
    Fippla skrev 2015-03-02 08:38:43 följande:

Har inte köpt någonting och vill inte göra förrän bäbisen eventuellt är här, så har jag alltid tänkt. Vill inte ha grejer hemma utifall att någonting skulle hända och man kommer hem utan bäbis. Pessimistiskt jag vet! Men mycket kan hända. 

Kommer ihåg att pappa och jag  var och köpte kläder till min lillasyster medan mamma och hon var kvar på BB! Så det är nog ett släktdrag! =) 

Planerar att köpa mammabrallor efter ultraljudet, några av jeansen börjar bli tajta! =P 

Om man inte köper något innan så får man hastköpa allt sen till fullpris. Det finns ingen chans att bevaka blocket och köpa begagnat. Första tiden är så himla intensiv att jag skulle aldrig ha hunnit handla nåt då. Jag fick min systers vagn, en massa begagnade bebiskläder av mina vänner, köpte sidosäng på blocket( den är jättebra men apdyr ny). Skötbordet behövde vara speciellt för att passa in i vårt badrum så det krävdes en del efterforskningar att hitta rätt. Jag är glad att vi hade allt väsentligt hemma när jag fick amma konstant när dottern var nyfödd.

Mitt tips till dig är att du kollar upp innan vad ni vill ha åtminstone. Sen är det inte säkert att du kommer ligga på BB alls så att din kille kan åka iväg och handla.
  • Kattflickan

Alla verkar se fram emot RUL. Ingen fler än jag som mest känner vånda och oro inför RUL? Försöker att förtränga att det snart är RUL. Barnets kön är det minsta jag funderar över. Kommer nog att glömma att fråga.

• Kattflickan
    charlotta1985 skrev 2015-03-11 19:10:23 följande:
    Nej, absolut inte så jag menade... bara att man inte ska känna sig dum bara för att man är nyfiken på könet och känner sig förväntansfull. Menar bara att det är okej också. Tror det är självklart för ALLA att bebis hälsa är det absolut viktigaste. Känns onödigt att behöva påpeka i samma andetag varje gång, men ofta känns det som att man måste det nästan som att försvara att man är nyfiken också.
    Klart det är ok att se fram emot RUL! Jag önskar ju att jag kunde det!

Förra graviditeten ville jag ha TUL för att se bebisen och vi fick göra det pga min oro. Den här gången vill jag inte ha något TUL. Om det ser bra ut vid RUL vill jag slippa stressen med fler ultraljud under graviditeten.
  • Kattflickan

Vilka ungdomar ni är. Själv är jag 40 år och väntar mitt andra barn.

• Kattflickan

Förresten så är det babyboom i min bekantskapskrets. Verkar som om alla 40- åringar ska få barn i år. Det är många av dem som inte har barn sedan tidigare.

• Kattflickan

RUL gick jättebra! Det är en liten pojke jag har i magen!

Jag har moderkakan i framkant vilket förklarar varför jag bara känt lite rörelser vid sidorna. Pyret var helt vild och trots det kände jag inget.

• Kattflickan
    Queenxiter skrev 2015-03-19 16:45:59 följande:

Hur många IVF:are har vi har i tråden? Jag har hört av en kompis att det är vanligare att det blir pojkar av IVF bebisar något om att dom snabba spermierna kommer in i ägget först. Vore kul att se nån statistik på det.

Jag har gjort ivf, jag tror det var med ICSI. Vi väntar en pojke. Fast förra gången blev det en flicka.
  • Kattflickan

Vet ni vilka affärer som säljer mammakläder ( amningskläder) numera?

Ett hett tips är att köpa toppar som också går att använda under amningen om ni tänker amma.

Jag hoppas kunna långtidsamma och tänker därför köpa ett par toppar till. Förra barnet ammades till 14 månader och nu hoppas jag amma ännu längre. Anledningen till att jag slutade med amningen berodde på att vi ville göra syskonförsök.

• Kattflickan

Tänk också på att det är sommar när barnet kommer, kan vara bra att ha nåt tunt i de minsta storlekarna.

Min dotter växte snabbt ur strl 50.

Svar på tråden Bf Augusti 2015