Bf Augusti 2015
Ingen gelé i benen, däremot har mina restless legs blivit mycket värre, skitjobbigt! Min sambo blir galen när vi kollar film, jag kastar benen fram och tillbaka, stretchar dem, trycker på dem etc etc.
Har inte köpt någonting och vill inte göra förrän bäbisen eventuellt är här, så har jag alltid tänkt. Vill inte ha grejer hemma utifall att någonting skulle hända och man kommer hem utan bäbis. Pessimistiskt jag vet! Men mycket kan hända.
Kommer ihåg att pappa och jag var och köpte kläder till min lillasyster medan mamma och hon var kvar på BB! Så det är nog ett släktdrag! =)
Planerar att köpa mammabrallor efter ultraljudet, några av jeansen börjar bli tajta! =P
Alla verkar se fram emot RUL. Ingen fler än jag som mest känner vånda och oro inför RUL? Försöker att förtränga att det snart är RUL. Barnets kön är det minsta jag funderar över. Kommer nog att glömma att fråga.
Vilka ungdomar ni är. Själv är jag 40 år och väntar mitt andra barn.
Förresten så är det babyboom i min bekantskapskrets. Verkar som om alla 40- åringar ska få barn i år. Det är många av dem som inte har barn sedan tidigare.
RUL gick jättebra! Det är en liten pojke jag har i magen!
Jag har moderkakan i framkant vilket förklarar varför jag bara känt lite rörelser vid sidorna. Pyret var helt vild och trots det kände jag inget.
Hur många IVF:are har vi har i tråden? Jag har hört av en kompis att det är vanligare att det blir pojkar av IVF bebisar något om att dom snabba spermierna kommer in i ägget först. Vore kul att se nån statistik på det.
Vet ni vilka affärer som säljer mammakläder ( amningskläder) numera?
Ett hett tips är att köpa toppar som också går att använda under amningen om ni tänker amma.
Jag hoppas kunna långtidsamma och tänker därför köpa ett par toppar till. Förra barnet ammades till 14 månader och nu hoppas jag amma ännu längre. Anledningen till att jag slutade med amningen berodde på att vi ville göra syskonförsök.
Tänk också på att det är sommar när barnet kommer, kan vara bra att ha nåt tunt i de minsta storlekarna.
Min dotter växte snabbt ur strl 50.