• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Zora

Jag är 36 år och det är andra barnet. Första var väldigt oplanerat till skillnad från detta är i v. 5 (4+4) enl. min egen beräkning. Bor i Mellansverige och har för bara 4 veckor sedan äntligen flyttat till hus Heltidsarbetar, men ska trol gå ner till 80% nu när dottern börjar på dagis.

• Fwoida
    Goldie skrev 2014-12-17 11:42:39 följande:

Oj, jobbigt läge. Men grattis till graviditetn hur som helst, det är ju något magiskt med att ha ett litet barn i magen oavsett hur rörigt det är omkring. Hitta glädjen i det lilla livet därinne i alla fall.

Vet pappan om att du är gravid ännu?

Ja jag försöker hålla humöret uppe men ibland är det svårt. Ja han vet om det :) han var med på första besöket på mvc igår och ska vara delaktig i alla besök så mycket han kan :)
  • HappyAsAHippo

Hej! Är det okej om jag hoppar in? :)

31 år, gravid med första barnet bf 9/8. Är i vecka 7 och mår fruktansvärt illa :p

• charlotta1985
    Goldie skrev 2014-12-17 11:37:04 följande:
    Kul och grattis till graviditeten förstås! Roligt med kreativa intressen, tycker själv mycket om att skriva. :) vad tränar du för något?
    Tack, och detsamma förstås- grattis!
    Spännande, vad skriver du helst för något? Jag skriver vad som än faller mig in, allt från skräckhistorier till romantik.
    Jag tränar styrketräning! Och du?
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2014-12-17 10:42:50 följande:
    Jag jobbar vid tingsrätten, bor i Västernorrland och spenderar fritiden (den lilla man har) med att träna, handarbeta och läsa böcker :)

Har precis kommit tillbaka från hälsosamtalet på mvc. Hon lugnade mig angående mina obefintliga symptom. "Du blöder inte och då är det bra. Tänk inte ens på risken med missfall, för varje dag som går minskar den!"
    Vad skönt att bli lugnad Minxy! Lugnar mig också att läsa det hon sade, haha. Även om jag har massa symtom så oroar jag mig ÄNDÅ. Kollar efter blod typ hela tiden, asjobbigt :(. Men ska verkligen försöka slappna av lite, det är klart det kommer att gå bra det här!
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2014-12-17 12:42:42 följande:
    Vad skönt att bli lugnad Minxy! Lugnar mig också att läsa det hon sade, haha. Även om jag har massa symtom så oroar jag mig ÄNDÅ. Kollar efter blod typ hela tiden, asjobbigt :(. Men ska verkligen försöka slappna av lite, det är klart det kommer att gå bra det här!
    Ja det är skönt ibland när någon säger åt en att man ska tagga ner :)

Har bokat tid för inskrivning den 29/1, då har jag precis gått in i v.12.

Det känns som en evighet dit.....men förhoppningsvis så kommer man ha fullt upp nu vid jul och nyår :)

Ja ta och slappna av du med! Klart det kommer gå bra :)
  • Elina1979

Hej! Jag är 35 år två barn 9 och 11 år men inga med nuvarande sambo, så det blir hans första :) bor i Södertälje och jobbar som lärare i en F-klass.

• charlotta1985
    Minxy skrev 2014-12-17 13:08:46 följande:
    Ja det är skönt ibland när någon säger åt en att man ska tagga ner :)

Har bokat tid för inskrivning den 29/1, då har jag precis gått in i v.12.

Det känns som en evighet dit.....men förhoppningsvis så kommer man ha fullt upp nu vid jul och nyår :)

Ja ta och slappna av du med! Klart det kommer gå bra :)
    Hu, förstår att det känns som en evighet... jag har tid för VUL 29/12, tycker det är en evighet bara dit... Tror det kommer känns mkt bättre efter, förutsatt att lilla hjärtat slår som det ska :)
    Men som sagt, tur det är lite jul innan så man kan hålla sig sysselsatt!
  • LillaStumpan0

Jag/vi plussade imorse!  Blev helt chockad då vi har försökt sedan sep. -13, så att ta ett test kändes mer som regel än undantag, Dubbelkollade även på lunchen, och det var fortfarande positivt.
    Blev så chockad och glad att jag ringde jobbet och sa att jag hade sådan huvudvärk, så att jag skulle komma lite senare. Satta mig sedan i bilen och åkte 3,5 mil till min sambos arbete och "tvingade ut honom".
    Är på jobbet nu, men det blir inte mycket vettigt gjort idag... Tungan ute
    Alla tycker jag ser så hängig, svullen i ansiktet och allmänt krasslig ut - tro skjutton när man har tjutit glädetårar hela morgonen!!!

• charlotta1985
    LillaStumpan0 skrev 2014-12-17 14:04:55 följande:

Jag/vi plussade imorse!  Blev helt chockad då vi har försökt sedan sep. -13, så att ta ett test kändes mer som regel än undantag, Dubbelkollade även på lunchen, och det var fortfarande positivt.
    Blev så chockad och glad att jag ringde jobbet och sa att jag hade sådan huvudvärk, så att jag skulle komma lite senare. Satta mig sedan i bilen och åkte 3,5 mil till min sambos arbete och "tvingade ut honom".
    Är på jobbet nu, men det blir inte mycket vettigt gjort idag... Tungan ute
    Alla tycker jag ser så hängig, svullen i ansiktet och allmänt krasslig ut - tro skjutton när man har tjutit glädetårar hela morgonen!!!

Åh vilken solskenshistoria! STORT grattis till er! :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015