• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Bella06

Här är en till som väntar 3:e barnet
    Jag har 2 st barn på 5 och 8 år, och nu efter 4 MF så kanske det äntligen är våran tur igen!

Jag testar alldeles för mycket pga min bakgrund - vill ju gärna se JÄTTESTARKA streck hela tiden
    Tog ett CB idag, och stegringen är ju tydlig - hoppas bara att det håller i sig.

Egentligen så är tajmingen inte sådär jättebra då jag under åren som gått med mina MF bestämde mig för att börja plugga - och nu tar jag äntligen exmamen i maj. Självklart har jag 2 jobb på G nu, förväntas få svar innan jul.
    Så blir lite knivigt om jag nu skulle bli erbjuden dom, vad säger man då lixom?!

Men oavsett vad så är jag överlycklig - vi har velat det här alldeles för länge nu!
    Har BF 23/8 . ska på VUL i v.8

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 060910 ♥ .?°`°?. ♥ Maja 091121 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Minxy
    Bella06 skrev 2014-12-18 08:05:06 följande:

Här är en till som väntar 3:e barnet smile2.gif
    Jag har 2 st barn på 5 och 8 år, och nu efter 4 MF så kanske det äntligen är våran tur igen!

Jag testar alldeles för mycket pga min bakgrund - vill ju gärna se JÄTTESTARKA streck hela tiden smile5.gif
    Tog ett CB idag, och stegringen är ju tydlig - hoppas bara att det håller i sig.

Egentligen så är tajmingen inte sådär jättebra då jag under åren som gått med mina MF bestämde mig för att börja plugga - och nu tar jag äntligen exmamen i maj. Självklart har jag 2 jobb på G nu, förväntas få svar innan jul.
    Så blir lite knivigt om jag nu skulle bli erbjuden dom, vad säger man då lixom?!

Men oavsett vad så är jag överlycklig - vi har velat det här alldeles för länge nu!
    Har BF 23/8 . ska på VUL i v.8

? (¯`°?.¸ ? Elias 060910 ? .?°`°?. ? Maja 091121 ?¸.?°´¯) ?
    Grattis! :)
  • Sanandra

Hej!

Tänkte hoppa in här om det går bra! Plussade idag, 5+3, BF 16 aug.

Andra barnet, men 5:e graviditeten. Har haft 2 missfall och en onormal graviditet som stoppades innan detta plusset så håller verkligen tummarna nu.???? Har en tjej född 2011 sedan tidigare men inga barn med min nuvarande sambo.????

• TreTriss

Hej!

Hoppar in här! Första barnet, bor i Solna, Stockholm och är 34 år :)

Blev oväntat gravid för 1,5 månad sedan. Vi hade försökt i över 2 år, genomgått en IVF som inte lyckades. Sen blev jag gravid spontant, men fick tyvärr missfall i vecka 6-7.

Nu har det gått en månad sedan jag började blöda och missfallet startade - började blöda en onsdags och på lördagen kom det ut.. (var på koll på torsdagen för exakt en månad sedan och då var det på väg ut sågs på VUL, och en vecka senare, alltså för tre veckor sedan, var det helt tomt i livmodern).

Testade med en CB plus-test i fredags men det var blankt.
    Testade idag och det var ett svaaaagt plus.

Höll mig sedan i tre timmar och fick detta!

Blir ju nojjig att det skulle vara gamla gravidhormoner som ger utslag, men eftersom jag fick missfall så tidigt, samt bara blödde sparsamt i en vecka borde det inte vara det väl?

Såg att det nämndes en Facebookgrupp här uppe i trådstartarens inlägg - finns det en grupp startad?

• wifetobe

Grattis till er alla!!

Jag har 24 år, bor i Sthlm och har nyss plussat! Det var planerat men trodde aldrig att det skulle gå så fort! BF är den 17 augusti och är alltså i vecka 6 (5+2). Helt överlycklig. Jag har i stort sett inga graviditetssymptom än förutom lite molande mensvärk till och från samt att jag två nätter har vaknat upp av att det värker. Det är nästan så jag längtar efter lite illamående ;)

Eftersom vi åker till Thailand snart i 3 veckor blir första besöket hos barnmorskan 22 januari. HUR ska man klara vänta?? Räknar ned varje dag. 

• Minxy
    Honsomvill skrev 2014-12-18 15:06:40 följande:

Är det normalt/ofarligt att ha rosa flytningar?

Vad jag har läst så ska det vara väldigt normalt och vanligt förekommande. Jag har dock aldrig varit med om det själv.
  • CarolineElf
    KramKolan skrev 2014-12-18 06:55:06 följande:
    Ja men precis! Jättekul och lite läskigt. smile1.gif

Jag är i v.9+2 nu. Mår rätt så illa även om jag inte kräks. Idag ska jag hämta ut Legrigan (eller vad det hette). Hoppas det hjälper lite.

Vilken vecka är du i och när ska ni berätta?
    Usch då stackare. Inget kul att må illa! Själv mår man peppar peppar bra. Känner bara av molvärk och ömma bröst;) jag är i v 6 (5+1) jag tänkte berätta när jag gjort UL. Ska till mvc den 28/1-15 och göra det och då tänkte jag att efter det blir toppen att berätta för alla:) men får se om jag kan hålla det hemligt så länge vet ju aldrig om magen blivit jättestor:)
  • Minxy
    CarolineElf skrev 2014-12-18 16:13:08 följande:
    Usch då stackare. Inget kul att må illa! Själv mår man peppar peppar bra. Känner bara av molvärk och ömma bröst;) jag är i v 6 (5+1) jag tänkte berätta när jag gjort UL. Ska till mvc den 28/1-15 och göra det och då tänkte jag att efter det blir toppen att berätta för alla:) men får se om jag kan hålla det hemligt så länge vet ju aldrig om magen blivit jättestor:)
    Samma här, bara lite molvärk de senaste dagarna + ömma bröst. Har börjat bli väldigt hungrig också...

Mina tidigare graviditeter har jag gått upp 7 respektive 8 kg och de flesta ramlade på mig under den första trimestern....brukar se ut som om jag ätit tolv liter glass om dagen innan den riktiga bebismagen kommer. Jag antar att det beror på att jag har sluppit illamåendet...då är det ju inget som hindrar en från att äta äta och äta :P
  • familjenl

Oj.. 7-8 kilo. Vilken lyx! :) Själv gick man upp 27 kg med första. :P hoppas inte det blir riktigt lika mycket denna gång. Men jag samlade på mig mycket vätska så det är väl risk att jag gör det nu med.

Svar på tråden Bf Augusti 2015