• MissJP

Bf Augusti 2015

Sanandra skrev 2015-02-01 16:19:51 följande:

Enligt gravidkalender appen är trimester 2 från 14+0.:)

Men hur många veckor ska man gå då om man ska ha 14×3 innan ungen kommer?? Då räknar de ju med att ungen blir överburen.. galenskap :D
  • MissJP
    charlotta1985 skrev 2015-02-01 17:01:56 följande:

Nä, och 1177 vårdguiden säger från 12+0, likaså boken jag fick hos bm vid inskrivning och dem tror jag mer på

Ja jag tänker lita på samma :)
  • MissJP

Det där med blödning är så fruktansvärt otrevligt..

Om man inte blöder de första tio veckorna, varför börja? Jag lägger snart ner. Har bara varit krångel med den här graviditeten. Det kommer nog inte bli någon unge.

• MissJP
    familjenl skrev 2015-02-03 17:35:03 följande:

:( styrkekram!! Har du någon tid för ul snart?

Ska ringa och boka tid för kub på måndag. Förhoppningsvis får vi tid redan på torsdagen eller fredagen nästa vecka. Men jag har inga större förhoppningar om något. Det känns inte som att det här barnet ska finnas. Jag vet att jag får komma in imorgon och kolla om jag vill.. men jag orkar faktiskt inte en vända till. Är det ett missfall så bör det väl visa sig snart. Är bara en vecka sedan jag var på mitt fjärde vul.
  • MissJP

Fick en akuttid imorgon. Vul nummer 5. Börjar bli löjligt... Jag är så trött på det här. Inställd på att inte se något hjärta slå imorgon. Blä!

• MissJP

Tack för alla lyckönskningar. Ni är fina människor. Är på väg in till sjukhuset.. känns som att jag kan den här vägen nu. Hugger som f..n i magen.

• MissJP

Ungen levde väldigt mycket där inne. Blodet vet de inte var det kom från. Nu tänker jag inte oroa mig mer! Vi ska ha barn!! Hon passade på att kolla nackspalten när hon ändå var där inne och inget tydde på kromosomfel. Men ska ändå göra kub. Shit vad underbart det här är!

• MissJP

Man kan blöda. Man kan ha fruktansvärt ont. Man kan förlora alla symptom över en natt. Man kan helt plötsligt känna sig helt totalt ogravid. Inget av det behöver tydligen betyda att det är något fel :)

Det är sanslöst ju!

• MissJP
    LindizJ skrev 2015-02-06 17:20:54 följande:

hoppar ur tråden. fick missfall i veckan.

Beklagar.. fruktansvärt.. och när det gått såpass lång tid. Hoppas verkligen att ni har stöd och tröst genom det här nu, och att (om ni vill) det blir en ny graviditet snart.
  • MissJP
    sagofröken skrev 2015-02-06 12:05:15 följande:

Jag är inte med i denna tråd men smygläser ändå, eftersom jag har BF 1 september ligger jag ofta närmare er i tid än i septembertrådarna. 

Vill bara låna er tråd en sekund för att säga till MissJP:

Så himla glädjande att läsa om ditt senaste lyckade ultraljud, trots allt! Känns som att vi haft väldigt lika start på våra graviditeter med utomkvedsmisstankar, gulkroppscystor, blödningar, smärtor, osäkra ultraljud osv. När det går bra för dig får jag också upp hoppet :) Jag håller alla tummar att få samma besked som du på måndag när jag har mitt sista ultraljud av dessa orsaker. Lycka till allihop här i tråden!

Åh jag hade skrivit ett svar på ditt, och så blev det fel på min telefon och allt försvann.

Var du med i septembertråden när jag var där? Minns att det var en tjej där med liknande bakgrund. Hur gick det med senaste ultraljudet? Håller tummarna för att allt är bra på måndag! Blir en lång helg för er antar jag :/

Hör av dig när du vet mer!
Svar på tråden Bf Augusti 2015