• MissJP

Bf Augusti 2015

AS92 skrev 2015-02-06 19:50:43 följande:

Hopp, en blödning till då, likadan som jag fick i måndags. Känns inte bra alls :(

Ringde gyn o hon jag pratade med sa att med tanke på att blödningarna varit likadana och att ingen smärta har förekommit (utöver växtvärk) + att jag varit på jobbet vid båda tillfällena (jobbar inom vården) så trodde hon att blödningarna berodde på brustna blodkärl pga ansträngning eller liknande. 

Vet dock inte om det känns logiskt, eller vad tycker ni?

Usch tankarna flyger runt i så många banor :/

Blöder du mycket?

Min läkare läkare sa att ett missfall efter typ vecka 9-10 märks ganska omedelbart. Om det inte varit ma sedan långt tidigare. Men alltså, mindre blödningar utan smärta ganska sent i första trimester eller tidigt i andra är ganska säkert ofarligt. Har du varit inne på kontroll?
  • MissJP
    AS92 skrev 2015-02-06 20:21:09 följande:

Nej jag blöder inte speciellt mycket, båda gångerna så har det mer varit utav en blodig flytning, så mer åt det rosa hållet. är i vecka 12. 

Jag har kub på tisdag, så då får jag veta om allt är okej, men känns jobbigt att vänta :/

Det är långt till tisdag.. men låter inte som att du har så mycket att oroa dig för. Konstigt dock att du inte fått komma in och kollat innan. Om du velat det dvs.
  • MissJP
    sagofröken skrev 2015-02-06 21:31:47 följande:

Precis, det var jag :) Vid förra vul (tre veckor sedan) sågs till vår förvåning ett pickande hjärta, men lite mindre embryo än förväntat och lite konstig form på hinnsäcken. Därför ville min BM göra ett ul i v.11 för att se att det vuxit. Jag är hoppfull! Inga fler blödningar och fortsatta symptom, så bara att hålla tummarna!

Så jobbigt att ni får vänta så länge på nästa ul. Man brukar väl få en tid dig inom 10 dagar vid såna saker. Hoppas verkligen att det ser bra ut! Symptom är bra grejer även om de kommer och går som de vill :)
  • MissJP

I vilken veckan är ni som känner barnet? Och är det första barnet? Jag längtar så tills jag får känna. Tog lång tid med första barnet men då hade jag moderkakan i framvägg, och nu är den på sidan liksom. Så förväntar mig att jag ska känna flera veckor tidigare :p

• MissJP
    Maglizz skrev 2015-02-07 12:33:41 följande:

Suttit och läst och läst och känner mig sjukt okunnig. Jag är i v12+1 och har mått så sjukt dåligt i flera dagar nu. Ont i höfter, ryggslutet och typ mensvärksliknande smärta i fram... Orkar liksom inte. Mitt illamående har inte gått över heller. Och hur vet man om man har moderkakan i framkant eller så??

Varför känner du dig okunnig? ^^

Hur man mår är olika för alla så det finns inget som är rätt eller fel med symtom och när de ska försvinna eller inte.

För att veta det måste man göra ultraljud. Eller vet någon något annat sätt? Förutom att man kan misstänka senare i graviditeten om buffarna är dämpade.
  • MissJP
    stjärnasomärdin skrev 2015-02-08 13:23:21 följande:

Äter ni ren folsyratableyt eller äter ni det i form av gravidtablett som typ acogravid? I så fall, när gick ni över från det ena till det andra? :)

Jag äter ren folsyra och har gjort det i några år :) är gravidtabletterna bättre? Jag äter järntabletter med men antar att järn finns i gravidtabletterna?
  • MissJP

Det finns olika järntillskott. Kolla upp.. vissa är inte lika stoppande som andra.

• MissJP

Nu har jag inte problem med hård mage, utan snarare väldigt mycket tvärt om. Men under min förra graviditet så var det fruktansvärt. Min räddning var två kiwi innan frukost. Det satte igång magen så den funkade någorlunda igen :) Sen att inte äta för mycket grovt bröd och sånt..

Har man mycket besvär och mår dåligt av det, får ont eller hemorrojder osv så kan man faktiskt äta tarmreglerande. Movicol eller vad det heter och liknande. Fråga läkare så kan ni få det billigare på recept.

• MissJP

Fick tid för Kub om två veckor!! Så himla lång tid.. då kommer jag ju vara i vecka 14 för tusan..

• MissJP
    sagofröken skrev 2015-02-09 22:13:42 följande:

Till slut slogs det fast, "normal graviditet" skrevs in i journalen ikväll! Blev framflyttad 4 dagar från förra ultraljudet så har nu bf 31 augusti :) så himla lycklig och lättad!

Helt fantastiskt underbart! Tänk efter all oro och tappande av hopp fram och tillbaka så är allt helt normalt :)

Åh vad vi ska få bebisar nu! Haha exakt samma Bf som jag :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015