• Cvs

Bf Augusti 2015

[quote=74991125][quote-nick]lunar skrev 2015-03-11 01:33:07 följande:[/quote-nick]Hej fantastiska medsystrar!

Jag har senaste veckan fått bristningar på brösten. Idag dök de även upp på höft och rumpa. Jag undrar naturligtvis var det ska sluta. Jag vill ju gärna känna mig så fräsch som möjligt även efter graviditeten. Det är en ynnest att få möjlighet att vara med om att vänta barn och jag skulle absolut aldrig välja bort det av estetiska skäl, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

Har ni fått bristningar?

Har någon av er tips på kräm att använda?

Jag har läst mycket om ämnet och vet att det råder delade meningar om vad som kan påverkas och inte men jag skulle gärna testa något som möjligtvis kan hjälpa mig.

Just nu känner jag mig rätt ensam. Ingen av mina vänner, min mamma eller min syster har fått bristningar under graviditet. Jag vet att det är vanligt, men...

Talk to me!

Jag smörjer mage, bröst, rumpa och lår morgon och kväll med bio-oil. En olja som ska göra ärr och bristningar mindre synliga. Jag tänker då att man kanske kan motverka innan de blivit så "grova". Vet inte om det är en eller tur, men inga bristningar än. Peppar, peppar!

www.apotekhjartat.se/produkter/hudvard/hudbesvar/torr-hud/bio-oil-2/

• Cvs

Inatt runt 03 kände jag första sparken utanpå magen!! :D helt fantastiskt! Är såå glad. Under naveln på vänster sida kände jag två tydliga om än små sparkar<3

Är i v.20

• Cvs
    Minxy skrev 2015-03-18 12:30:04 följande:

Ja fy vad nervös man är att något ska vara galet

Jag har imorgon kl 10,00..

Börjar bli riktigt nervös att nått ska va galet :/
  • Cvs
    Agentkia skrev 2015-03-18 15:27:53 följande:

Jag har senaste två dagarna haft sammandragningar i livmodern. Jag har varit sjukskriven och började jobba 50% I måndags. Nu är jag rädd att det är pga stress som jag får sammandragningarna. Jag är sjukskriven pga stressrelaterad utmattning. Fick även migrän idag till följd av en jobbig gårdag.

Känner ni också sammandragningar eller är det hellugnt? Är i vecka 20 nu. Vill kunna komma igång och jobba igen.

Jag känner mig lite osäker på om jag haft det eller inte :/
    när jag varit ute å gått snabbt, trodde att en pw är väl inga problem i v.20...mm tjena haha. då spände magen och trycktes utåt så jag var tvungen att sakta ner. tror det var sammandragningar?
  • Cvs

Sambons barn vakna nyss med feber så jag kommer att få gå själv på RUL.. Blev genast livrädd!

• Cvs
    Agentkia skrev 2015-03-19 06:25:23 följande:

Det kommer gå bra. jag har samma situation här. Min son vaknade inatt med feber. Ska försöka hitta ngn som har honom. Det är ju bara en timme. Exet (pappan) är dock bortrest annars hade han haft honom. Hoppas ni löser det. Annars håller jag tummarna för er.

Här kör vi kl 13.30.

Tur i oturen att hans brors barn också va sjuka så han kunde vara där några timmar! Så sambon blir me

Lycka till alla idag! :D
  • Cvs
    Agentkia skrev 2015-03-19 08:47:57 följande:

Hahaha min syster har sjuka barn så sonen får vara med dom så vi kan åka båda två.

Skönt att det löste sig för båda ändå! ;D
  • Cvs

Här va det en frisk liten flicka. Allt såg bra ut och hon va livlig därinne :)

• Cvs

Vet inte hur det känns för er, men för mig känns det så mycket mer verkligt på något sätt nu efter rul. Köpte även de första kläderna direkt efter:) plus att vi fick veta kön så nu har hon ett namn, nu är det inte den nu är det hon och det lämna helt fantastiskt! :D

• Cvs

Så härligt att läsa om all rörelse i magen hos er :) Jag har känt utanpå magen en gång, vaknade mitt i natten med handen på magen och då kom det en spark,. så hon kanske hade sparkat några gånger så att det var de jag vaknade av :) 

Imorgon är det dags för mitt första besök hos bm efter inskrivningen. Någon som har lite mer koll på vad som görs då? Vet inte om det är värt att min sambo följer med och missar en halvdag på jobbet (Han va hemma och vabbade sin större son ons-fre förra v.)? Allt såg bra ut på rul och jag mår bra därav funderingen. Hur gör ni?

Svar på tråden Bf Augusti 2015