Bf Augusti 2015
Firade lyckat RUL med lite shopping. Finfina byxor från polarn och en overall med leopardmönster från hm som jag tittat på länge.:)
Firade lyckat RUL med lite shopping. Finfina byxor från polarn och en overall med leopardmönster från hm som jag tittat på länge.:)
jag börjar må dåligt över det här med vikten, ca 6kg upp hittills. v.22 idag..
dum som jag är så provade jag nyss sommarkläder som jag hade förra året, fick såklart inte upp ett par chinos över höfterna ens.. nån mer än jag som tycker det börjar bli jobbigt?
känns larvigt egentligen eftersom jag ju är gravid och jätteglad! men ändå :/
nån som vet hur det blir med föräldrapenningen när man studerar?
Jag har pluggat sen 2011, tog tjänstledigt från min heltidstjänst började plugga och sedan sa jag upp mig och började jobba deltid på ett annat jobb parallellt med studier. om jag förstått rätt så räknas pengen ändå ut på min lön jag hade som heltidsarbetade? :S krångligt de blev
Nu är det bara timmar kvar till RUL - nedräkningen har börjat :) !!!!
Hur tänker ni med storlekar när vi handlar till era små? Har handlat några få plagg hittills, ungefär lika fördelat mellan 50 och 56. Så himla svårt att veta hur man skall handla och hur mycket av varje eftersom man inte vet hur stor bebis kommer bli :)
Jag har också moderkakan fram, dock ganska långt ner, jag kände bara någon gång i veckan i v20 men den senaste veckan har jag helt plötsligt känt varje dag flera gånger (21+1 idag) så det kommer säkert när som
Lycka till alla ni som har RUL idag! :)
Vi har ett namn som vi båda älskar så det gick väldigt lätt. Vår prinsessa ska heta Elsa:) sambon har en Arvid sen innan, tycker namnen passar så bra ihop
Jag undrar om någon har haft samma bekymmer som mig?.
Min kropp har sagt i från i ett antal veckor nu, då jag har så fruktansvärt ont i ryggen så ja knappt kommer upp efter en dag på jobbet ( lokalvårdare ) men envis som man är tänker man "det går över " . Igår slog det till ordentligt, kunde knappt gå och inatt så spydde jag även , men bara 1 gång. Kan det vara ett tecken på att kroppen verkligen har sagt ifrån på allvar?
Ska till BM senare idag , dock inte till min vanliga då hon hade semester. men är detta nått jag ska ta upp med henne?
är i vecka 21. 20+4
Vet att denna fråga kommit upp tidigare med ställer den ändå igen..
Hur tänker ni på alla matråd som ges?äter ni opastöriserat till exempel?
Jag undviker, då jag inte ser detta som en stor förlust, och jag blir sååå jädra trött på folk som ska slänga ur sig kommentarer som "tur att man inte visste om det på min tid" eller "äsch går du på sånt"... ja de va de jag fick höra igår kväll hos svärföräldrarna...
Någon mer här som har problem med foglossning?var hos bm idag och ska träffa läkaren men inte förren mitten på maj. för Mig känns det helt förjävligt då jag jobbar som lokalvårdare och har så ont i ryggen att jag grinar på kvällarna. Min chef bryr sig inte,hon kastar på mig massor med jobb som om jag inte alls har ont.har pratat med henne om detta 1000gånger men hon tar det inte på allvar. Självklart strävar jag inte efter att bli sjukskriven men kroppen säger ifrån och sjukgymnasten sa att ja inte bör jobba mer innan bebben är ute.
Hur går jag tillväga för att dom ska ta mig på allvar ?:(
Ååh min syster åkte in på bb inatt då vattnet gick, så nu är jag snart moster till två små bustroll!
Inte lika sugen man blir själv :) Längtar tills vi är där, men nåågra veckor kvar, tiden går fort! v.25 imorgon
Sandra, såg det nyss men då var du redan medlem i gruppen. :) Hoppas det stämmer, annars får du lägga till mig igen :) /Lotta
Hej! Har läst ett tag här och hoppar gärna in. Väntar oplanerat fjärde barnet och har BF 22 Aug. Mår bra än så länge och jobbar heltid på förskola. Kul med så många augusti bebisar :)