• frökenb

Gissa kön v 13!

Kan någon gissa vad det är för kön på min bebis? Någon som är duktig på att se nubben? La den på ingender men fick inga gissningar. Vecka 12+4.

Tack! :)

• Svar på tråden Gissa kön v 13!
  • FrökenJ

Någon som kan det där med könsteorier och vill gissa på vår bebis. Vecka 12+5! :)

• Lillalivetimagen
    FrökenJ skrev 2014-12-26 14:02:08 följande:

Någon som kan det där med könsteorier och vill gissa på vår bebis. Vecka 12+5! :) phpXkkzkq70878.jpg

Tjej :)
  • Lillalivetimagen
    Loloppan skrev 2014-12-25 22:55:15 följande:

Vad är det man ska titta på? Vad skiljer skallformen åt?

Man brukar säga att rundare skallform är flicka och plattare skallform är pojke ;)
  • frökenb
    FrökenJ skrev 2015-01-02 22:23:55 följande:

Har du varit på RUL änTS?

Hej! Ja, jag var där för två veckor sen och det är 100% en pojke! Haha så kul att alla gissade flicka, för det gjorde dom även på min andra son. :)

Första bilden i inlägget är alltså pojke. Såg nu att det trillat in en del andra bilder från andra. Ska gissa på dom sen. :)
  • FrökenJ
    frökenb skrev 2015-01-21 11:37:11 följande:
    Hej! Ja, jag var där för två veckor sen och det är 100% en pojke! Haha så kul att alla gissade flicka, för det gjorde dom även på min andra son. :)

Första bilden i inlägget är alltså pojke. Såg nu att det trillat in en del andra bilder från andra. Ska gissa på dom sen. :)
    Haha där ser man hur bra den teorin är!;) har du mått likadant med dina barn? Jag ska på RUL på fredag. Också en son innan! Många som tror tjej denna gång men är säkert en pojke till!:)
  • frökenb
    FrökenJ skrev 2015-01-21 18:57:47 följande:
    Haha där ser man hur bra den teorin är!;) har du mått likadant med dina barn? Jag ska på RUL på fredag. Också en son innan! Många som tror tjej denna gång men är säkert en pojke till!:)
    Haha ja, men det verkar vara mina barn som folk gissar fel på, fattar inte varför. Både jag och vänner har lyckats gissa rätt på andra barn med hjälp av nubben. Har du någon bild från KUB som jag kan kolla på så ska jag gissa? :)

Jag har en son (mådde skit hela graviditeten), en dotter (mådde relativt bra under graviditeten), gått halvvägs här med andra sonen och det är verkligen upp och ner, tycker jag - mår bra ibland men ibland (som idag) är det verkligen illa och jag har spytt hela morgonen och fått sammandragningar osv. Denna här sista graviditeten är some n blandning mellan de andra två.

Hur har du mått? Någon skillnad? Varför tror de flicka? Det är märkligt det där men vissa verkar ha en "känsla" som stämmer. Min svärfar har gissat rätt på alla sina 7 barnbarn utan att ens reflektera över det. På denna bebis sa han när han fick se bilden ovan (i v 12) "Grattis till pojken!". När jag väntade dottern i v 16 (vi visste inte vad det var) åkte svärfar och köpte rosa pyjamaser till henne och gav oss i present. Hur kan han veta det? Märkligt sånt där! :)
  • FrökenJ

Haha ja visst är det märkligt!

Med sonen mådde jag illa från vecka 7-15 spydde på morgonen och var tvungen att äta ofta för att hålla det i schack,,,, finnar fick jag men försvann vecka 10. Denna gång har jag mått illa från v 6 - 19 ( nu)... Ibte spytt så mkt men mer ett kontant illamående. Äcklig eftersmak på saker och finnar fortfarande. Sånt som jag inte klarade av med sonen dofter smaker älskar jag nu. Så väldigt olika. Men vissa saker är samma som ömma bröst, magen humöret osv!:)

Haha vilken grym gissade ni har i släkten. En sån skulle vara anställd på familjeliv!:)

Här är min bild. RUL är i mon!:)

• frökenb
    FrökenJ skrev 2015-01-22 10:17:49 följande:

Haha ja visst är det märkligt!

Med sonen mådde jag illa från vecka 7-15 spydde på morgonen och var tvungen att äta ofta för att hålla det i schack,,,, finnar fick jag men försvann vecka 10. Denna gång har jag mått illa från v 6 - 19 ( nu)... Ibte spytt så mkt men mer ett kontant illamående. Äcklig eftersmak på saker och finnar fortfarande. Sånt som jag inte klarade av med sonen dofter smaker älskar jag nu. Så väldigt olika. Men vissa saker är samma som ömma bröst, magen humöret osv!:)

Haha vilken grym gissade ni har i släkten. En sån skulle vara anställd på familjeliv!:)

Här är min bild. RUL är i mon!:)

Bilden är inte supertydlig men jag tror jag ser nubben och den är horisintell med ryggraden så det skulle kunna vara en flicka. Jag gissar flicka! Spännande med RUL imorgon då får du gärna återkomma och berätta vad det är! :)

Jag hade verkligen totala motsatser till graviditeter med de två första, typ spy konstant i 22 veckor och inte spy alls. Den här gången har jag spytt ett par gånger men inte mått illa, fick aldrig det här sjuka luktsinnet som jag fick med första sonen. Väldigt märkligt det där. :)

Detta blir vår sista sen ser jag fram emot att se vänner och syskon gravida och gissa kön på dera ultraljudsbilder, haha. :)
Svar på tråden Gissa kön v 13!