• Anermu

Ivf start december! Någon mer ?

Hejsan :) någon mer som ska påbörja sprutbehandling inför ivf i början av december ? Vore skoj att följas åt !:)

• Svar på tråden Ivf start december! Någon mer ?
  • Anermu
    hokus pokus skrev 2014-12-14 19:44:50 följande:
    På onsdag, du?
    Nä gjorde äp idag så på fredag !
  • Anermu

Nu väntar vi nog alla på något stort här i livet

Hokus pokus : återförande imorgon åh va roligt för dig , lycka till nu !

Cina01 : ägg plock imorgon va ? Hoppas allt kommer gå bra och att det blir hyfsat smärt fritt

dagarna efter äggplock har jag känt mig lite svullen i magen , kissinödig samt lite molande värk ! Men det ska visst vara normalt ?

Nu vill jag bara ha tillbaka min små embryon !

• Cina01
    Anermu skrev 2014-12-16 11:49:24 följande:

Cina01 : ägg plock imorgon va ? Hoppas allt kommer gå bra och att det blir hyfsat smärt fritt

dagarna efter äggplock har jag känt mig lite svullen i magen , kissinödig samt lite molande värk ! Men det ska visst vara normalt ?

Jag hade ÄP idag, gick mycket bättre än vad jag hade hoppats på. Gjorde inte alls så ont som jag fasat för :D Det blev 4 ägg av 7 äggblåsor, så det är väl ok även om jag hade hoppats på fler. Imorgon får vi veta om vi har insättning på torsdag eller på söndag, beror på hur många som blir befruktade. Så håll tummarna för att det blir insättning på söndag!

Vi fick testdatum 3/1. Märkligt att det skiljer så mycket mellan olika kliniker tycker jag.

Har någon av er hört något om hur det går för era embryo?
  • Anermu
    Cina01 skrev 2014-12-16 13:00:39 följande:
    Jag hade ÄP idag, gick mycket bättre än vad jag hade hoppats på. Gjorde inte alls så ont som jag fasat för :D Det blev 4 ägg av 7 äggblåsor, så det är väl ok även om jag hade hoppats på fler. Imorgon får vi veta om vi har insättning på torsdag eller på söndag, beror på hur många som blir befruktade. Så håll tummarna för att det blir insättning på söndag!

Vi fick testdatum 3/1. Märkligt att det skiljer så mycket mellan olika kliniker tycker jag.

Har någon av er hört något om hur det går för era embryo?
    Har inte hört ett ord om mina små "bebisar" haha men antar då att det är bra ! Längtar så , dom skulle ringa dagen innan återförande men sa på fredag !! Är så redo nu!! Vill ha bebis 2015 ! Detta ska bli vårat år tjejer
  • Anermu
    Anermu skrev 2014-12-16 13:36:34 följande:
    Har inte hört ett ord om mina små "bebisar" haha men antar då att det är bra ! Längtar så , dom skulle ringa dagen innan återförande men sa på fredag !! Är så redo nu!! Vill ha bebis 2015 ! Detta ska bli vårat år tjejer
    Men förhoppningsvis är dom 4 äggen guldägg !! Håller tummarna även för dig att du får blastocysta så dom kan se det starkaste och som har mest chans att fästa????
  • Anermu

Åh alltid ska det vara något , vet inte om jag ska vara glad eller ledsen ! Dom ringde från kliniken nyss , imorgon ska dom sätta tillbaka alltså då blir det 3 dagars odling som sätts in ! Först skulle det vart 5dagars ju men enligt läkaren har embryonen delat sig så fint 10-celligt att dom vill återföra redan imorgon. ! 3 till mig och 2 till frysen ! Resten av äggen blev ej befruktade :( men men får väl hoppas att något av dessa embryon ska fästa sig !! Oron bara stiger !

• Cina01
    Anermu skrev 2014-12-16 18:09:14 följande:

Åh alltid ska det vara något , vet inte om jag ska vara glad eller ledsen ! Dom ringde från kliniken nyss , imorgon ska dom sätta tillbaka alltså då blir det 3 dagars odling som sätts in ! Först skulle det vart 5dagars ju men enligt läkaren har embryonen delat sig så fint 10-celligt att dom vill återföra redan imorgon. ! 3 till mig och 2 till frysen ! Resten av äggen blev ej befruktade :( men men får väl hoppas att något av dessa embryon ska fästa sig !! Oron bara stiger !

Förstår att du känner dig orolig, men försök tänka att din miljö är den bästa för embryona att växa vidare i! Jag håller alla mina tummar för att det går vägen för dig!!
  • hokus pokus
    Anermu skrev 2014-12-16 11:49:24 följande:

Ja, det ska bli så spännande imorgon! (och framöver) Är också svullen och kissnödig, men också ibland väldigt illamående. Jag vet ingenting om mina embryon, de skulle ringa om de delade sig dåligt och jag behövde få tillbaka tidigare, om jag inte hörde något skulle allt vara bra, så då antar jag att allt är bra :) Så nyfiken på hur många det blir!
  • Saturnus
    Anermu skrev 2014-12-16 18:09:14 följande:

Det var jättebra resultat tycker jag! Spännande! Håller tummar o tår! Här börjar det närma sig testning. :) Kram
  • Anermu

Så dåså var 3 fina 10-celliga embryon återförda ! Känslan är så konstig , tror dom ska trilla ut ! Haha man kniper lite omedvetet man skulle helst vilja stoppa in en tampong så dom håller sig där hahaha ! Har nu fått 5 dagars vila , promenera lite i rummet varannan timme för blodcirkulationen annars ta det väldigt lugnt ! Proteinrik mat , inte för mycket sötsaker samt fortsätta med vaginaltabletter x 3 /dag och folsyran ! hur gr det för er andra ?

Svar på tråden Ivf start december! Någon mer ?