För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
Hoppar gärna in här. Jag och maken jobbar på ett syskon till vår son. Vi började försöka i maj/juni och var överlyckliga över att plussa i oktober efter bara 4-5 försök. Men det slutade i missfall tre veckor senare så nu väntar jag på att kroppen ska hitta tillbaka till cykeln. Har eventuellt ägglossning snart, men vågar inte hoppas riktigt.
Med första barnet tog det ett år att bli gravid. Efter att jag slutade med p-piller tog det 10-11 månader innan jag fick regelbunden cykel och ägglossning, vi hann starta utredning eftersom mitt östrogenvärde visade sig var lägre än det brukar vara efter klimakteriet. Men det ordnade sig av sig självt och vi blev gravida på egen hand till slut. Därför blev vi väl lite extra glada när vi blev gravida någorlunda snabbt nu i höstas och kanske lite extra besvikna när det blev missfall... Jag mådde rätt kass psykiskt när det tog så lång tid förra gången och de känslorna kom väl tillbaka nu...
Ett tips om ni mår dåligt över situationen är faktiskt att gå och prata med någon (bm/psykolog/kurator) Jag gjorde inte det förra gången, men inser nu att jag borde gjort det. Ska iväg till bm nästa vecka och prata av mig lite om missfallet och alla tankar som snurrar i huvudet.
Och så håller jag alla tummar på många plus framöver!