Annaba88 skrev 2015-03-01 09:51:49 följande:
Rådet att "slappna av" har man ju hört av SÅ många! Och då känner iaf jag att det förstås är mitt fel att det inte blivit något ännu. Men så är det ju faktiskt inte, inga undersökningar har visat att det är nån skillnad om du slappnar av eller inte. Så finnd det ju de som dessutom vågar ta alla barn som blivit till av misstag som argument för det här. Jag tror det ändå är ännu vanligare att barn INTE blir till just de gångerna.
Jag har nog nångång kläckt ur mig åt nån med barn som har svårt att få syskon att de ska vara glada över det/de barn de har. Men visst är det sant att ett syskon är minst lika önskat som det första.
Tycker det är jobbigt det här, dels att prata med folk om saken och dels att inte göra det. I början hade vi ju tänkt att inte berätta åt nån att vi försöker för att få överraska alla sen. Men sen i något skede visste jag inte längre vad man skulle svara när barn kom på tal, det känns ju fel att säga att vi inte vill ha barn ännu. Sen när jag berättat för några har man fått de här dumma kommentarerna om att slappna av och "kanske det inte är meningen att ni ska få barn".
Men gud, inte meningen? Fy vad elakt sagt. Det har jag faktiskt aldrig hört!
Ja jag kan nog med handen på hjärtat säga att jag sagt något liknande till folk som redan har barn. Nu är man ju lite mer insatt i själv i hur det är.
Och jag trodde ändå min vän skulle vara lite mer smidig i sitt uttalande iom att hon vet hur jag kämpar. Hon vet allt om min uteblivna ÄL osv :/
Men man får sila tugget som min man brukar säga :) :P