Mrs.W skrev 2015-01-19 17:49:23 följande:
Tack! :)
Har lite kortare cykel än "standard" men vet inte om det kan påverka, dessutom har jag ganska kraftig mensvärk, men inga andra tecken på att något inte skulle fungera. Vi är båda normalviktiga, äter och lever hyfsat sunt, har dragit ned på kaffe, alkohol, och mindre sunda vanor.
Vi hade tänkt ringa för att höra oss för, men så sa vi att vi skulle försöka ett tag till. Det känns lite läskigt att ringa, man vill ju liksom att det ska fungera! Så klart kan det ju vara mannen som det inte fungerar för, eller en kombination av oss båda, men just nu väljer jag att inte tänka så långt. Man vet ju att det kan ta tid.
Hade ni någon misstanke att det var hos din sambo som något problem kunde vara, eller var ni helt enkelt och undersökte er?
Har också korta cyklar, eller alla månader har varit ganska olika men senaste månaderna har varit runt 25-26 dagar bara. Så kan ju vara att ett eventuellt ägg inte hinner fästa på så kort tid. Får alltid mens 14 dagar efter positivt äl-test. Också kraftig mensvärk. Dock något bättre nu än innan jag började med p-piller. Så felet kan vara hos mig med..
Ringa var det värsta av allt tyckte jag. Men jag var tvungen för sambon gjorde sånt hemmatest i september som var negativt. Så han gav upp men sen i slutet på nov ringde jag och frågade om råd. Då kunde vi skicka in egen remiss även fast det inte gått ett år. Efter en vecka typ fick vi brev hem att vi står i kö som kan ta tre månader. Bara för att komma dit liksom.. Hoppas bara inte att dom kommer neka oss hjälp där sen för att vi är unga.
Så ett tips är att inte vänta för länge för det tar sån tid. (Via landstinget).
Förlåt om det inte blir styckeindelning, skriver från mobilen. :)