• Lillalisa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hej på er! Hänger gärna på er i tråden. Vi har försökt på andra barnet i fem månader, är väl inte så farligt länge men man börjar ändå bli lite frustrerad. Första barnet kom på första försöket så man hade väl förväntat sig att det skulle gå lika lätt nu.. Jag vet inte om kejsarsnittet kanske påverkar också. :( I helgen var jag helt säker på att jag var gravid då mensen var sen några dagar, vilket den inte varit på iallafall ett halvår (har inte haft så mycket koll innan), tog ett test i söndags som visade negativt och på måndag kom mensen så klart. Blev såå ledsen! Men men.. det jag undrar nu är när ska jag räkna med att nästa mens kommer, ska jag räkna efter denna som kom sent eller när jag egentligen hade beräknat den? För att försöka pricka in nästa ägglossning alltså.. 

• Lillalisa
    WhiteRose skrev 2014-12-03 13:26:07 följande:

@Lillalisa - du ska börja från den dagen du fick mens :)

Tack! Ska åka bort några dagar så då finns det hopp denna månad ändå.. :) Man håller kanske på att bli lite småtokig när man planerar livet efter ägglossning? ;) 
  • Lillalisa

Hej på er! Igår plussade jag och var världens lyckligaste. Äntligen! Räknade med att vara 5+1 idag. Så för några timmar sen började jag känna som mensvärk och att det kom nåt i trosan. Och visst var det blod :( nu är jag världens lessnaste, ganska säker på att detta är ett missfall. Nån som har erfarenhet? Borde man kolla upp detta eller är det ingen ide då det är så tidigt?

• Lillalisa
    Idilia skrev 2015-01-06 20:40:56 följande:
    Stackare! Jag fick missfall för några månader sen, v 4+3 eller något sånt. Det började med pyttelite blod men slutade med vanlig mens. Jag ringde 1177 och hon gav ingen annan info än det som står på deras hemsida.

Jag blödde i fyra-fem dagar, och hade rejäl mensvärk. Men jag gick aldrig till barnmorskan och det tyckte inte barnmorskan heller. Så länge man inte har onormalt ont eller feber, tror jag iaf.

Hoppas det bara är en ofarlig blödning!
    Tack för svaret, då avvaktar nog jag med.
    Nej det har blött konstant sen det började plus att jag känner som mensvärk och igår kände jag som små kramper så är ganska säker på att det är missfall :( 
    Får bara komma över det och hoppas på nytt plus snart.. 
  • Lillalisa
    Tallbarr12 skrev 2015-01-07 08:21:13 följande:
    Hur har det gått, har det kommit mer blod?
    Ja, det har ju blött hela kvällen och natten tyvärr :( Först väldigt vattnigt men rött och idag mer segt och rött. Så det var det.. Får trösta sig med att det antagligen var bäst så. Men visst känner man sig besviken.. 
  • Lillalisa
    Idilia skrev 2015-01-07 12:07:54 följande:

[quote=74637691][quote-nick]Lillalisa skrev 2015-01-07 09:00:32 följande:[/quote-nick]Ja, det har ju blött hela kvällen och natten tyvärr :( Först väldigt vattnigt men rött och idag mer segt och rött. Så det var det.. Får trösta sig med att det antagligen var bäst så. Men visst känner man sig besviken.. [/quot

Tänkte att jag kunde trösta dig med att det antagligen är för tidigt för att ha stört ägglossningen särskilt mycket. När jag fick missfall fick jag mens fyra veckor efter

Tack, det låter ju som du säger tröstande. Får hoppas på det :) 
  • Lillalisa
    Idilia skrev 2015-01-08 14:00:04 följande:
    Måste man det? Vill inte låta snäsig. Men jag var i kontakt med barnmorska när jag fick missfall och de två jag pratade med sa ingeting om det. Efter själva missfallet var över så har jag mått bra, så det borde väl räcka? Eller? Har du någon annan info? Vi har ju fortsatt försöka så jag är ju nyfiken
    Nej, jag ringde bara för säkerhets skull och hon jag pratade med sa att det inte behövs då det är så tidigt. Det räknas ungefär som försenad mens. Alla vet ju inte ens om att man varit gravid när det sker så tidigt. Enda är om man får några större besvär så ska man ta kontakt. 
  • Lillalisa
    Marie14 skrev 2015-01-08 18:35:22 följande:

Tror jag är i samma sits. 

Ägget fäste tror jag och jag fick svagt plus ...men sen började det blöda.

Hoppas vi snart får plus och att det stannar kvar!
    kram!

Vad tråkigt! :( Var det före eller efter bim? 
    Kram
  • Lillalisa
    Marie14 skrev 2015-01-08 19:58:21 följande:

Plus efter bim. Blödde dock innan Bim.

Ok, tänkte bara om det var möjligt att det bara var mens, vissa får väl det innan kroppen fattat att man e gravid. Men det är ju samtidigt dumt att hoppas för mycket då blir man bara besviken fler gånger :( 
  • Lillalisa

Nu har det gått två veckor efter mitt mycket troliga missfall. Hade inga symptom före det men idag har jag kännt mig illamående, värk i nedre delen av magen som stickningar, och som små kramper. Kan det vara ägglossning? eller är det bara kroppen som vill vara gravid..? :)

• Lillalisa
    TheLe003 skrev 2015-01-26 08:01:49 följande:

Jag testade igår o fick ett knappt synbart streck. Vågade inte riktigt hoppas men idag fick jag klara besked av det digitala testet. Jag är gravid! Så det gick trots allt på försök fem. Sonen tog 17 mån så den där väntan är bekant.

Grattis!
  • Lillalisa
    lilltess skrev 2015-02-02 10:43:27 följande:

Nu får jag hålla hårt i fantasin min! Har beräknad bim idag, och igår började jag spy som en gris från ingenstans. Kände att jag blev lite illamående och helt plötsligt fick jag springa på toaletten. Fick springa en gång under natten också.

Kan egentligen vara allt från magsjuka, vinterkräksjuka, dålig mat osv.. Men såklart funderar jag på om det kan vara ett starkt tecken på att vi faktiskt lyckats denna gång. Har inte spytt eller haft sådan konstig illamående på säkert 5 år, också kommer det nu i väntan på tant röd :/

Hur går det? Fortfarande ingen mens? Idag är det 4 veckor sen mitt tidiga mf. Hade det varit mens borde jag haft bim igår men nu vet jag inte. Mådde illa hela förra veckan men då mitt barn också hade någon slags magsjuka så var det nog inget annat än det men man går ju tyvärr ändå och hoppas. :)
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre