• Eldora

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hej och gott nytt år :) 

Önskar att få hoppa in här. Vi försökte i 7mån, alltså 7ggr, sen satte det stopp eftersom vi blev för besvikna varje gång, det tog för mkt på allt att inte få till det och som ni skriver, det där med att ha koll på äl, sex på beställning, vänta in mens, besvikelse etc. Så vi tog en paus men nu är vi på det igen och är inne på försök nr 4. 
    Så alltså sammanlagt: försök nr 11, om vi räknar ihop det. 

Jag har en dotter på 10år som blev till trots skydd och en son på 7år som blev till på andra försöket. Jag var bortskämd med de första barnen. Men jag försöker tänka att det händer när det är meningen. 

Håll hoppet uppe <3

• Eldora

Kanske ska prova bidrottningsgele jag också. Är som sagt inne på 11e försöket, jag ska ha bim den 19e men idag har jag börjat småblöda lite, förstår inte alls vad det är med min kropp... Kanske inte var 11e ggn gillt trots allt. ;/ 

Under hela nov månad hade jag inte ens ngn ägglossning (enligt tester). 

• Eldora
    WhiteRose skrev 2015-01-15 07:29:38 följande:
    Själv har man fått pos. på äl-test både förra veckan och igår.. Där är det ju också något som inte är helt som det ska..
    Ja det är lite konstigt.
    Jag köpte mina på apoteket.. Jag vet att jag hade ägglossning under dec iaf, men jag förstår inte varför min mens är så konstig. Ska prata med gyn imorgon. :/
  • Eldora

Månad efter månad, det eviga sökandet och analyserandet av kroppen.. Nu, NU känner jag att jag är gravid!!! Neeeeej... inte denna månad heller... Haha, lite av en mani  

Nu har vi fått tid för undersökning, i februari ska jag kollas och remisser ska skickas. Tänk, efter två barn, att detta behövs.

• Eldora
    lilltess skrev 2015-01-22 20:04:27 följande:

Över 2 år sedan vi började försöka nu, och än har inte plusset visat sig. Vet ej om jag haft äl exakt varje månad, men ändå försökt i hopp om att jag haft det som vanligt.

Väntar på att få komma in för samtal och undersökning. Så rädd att något ska vara fel, men längtar efter att få ett besked på hur det står till med oss. Äl för tre dagar sedan, så väntan till bim har börjat ännu en gång!

Klart det är lite läskigt men det kan också vara enkelt "fixat" och det är alltid bra att veta vad man har, om man har nåt. Hjälp finns alltid och av en anledning  

Vi ska in på möte den 11e feb, vi har försökt över 1 år. Jag vill veta vad det kan vara, jag gillar inte att vara ovetandes om vad som händer i min egen kropp (om det nu är jag). 
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre