• jevana

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hej, finns det plats för mig? 
    Är inne på vårt 6te försök, borde ha ÄL typ när som helst och appen säger tills vidare BIM 14.2. Alla hjärtans dag tycker jag att hade varit en utmärkt dag för ett plus..

• jevana
    WhiteRose skrev 2015-01-26 14:53:36 följande:
    Hej :) Vi är också inne på det 6te försöket, om man räknar månader (slutade med p-piller i aug). Har oregelbudna och långa menscyklar, som gjort det svårt att veta när jag har äl. Nu kör vi med mys minst var tredje dag, för att kunna pricka äl.
    Hur långa räknar du som långa menscykler? Själv har jag legat på 31-41 dagar och eftersom jag också slutade med pillren i augusti, så betyder det ju att jag räknade fel och nog är inne bara på femte försöket än.. Har också haft svårt att veta när ÄL är och det har inte räckt att ha sex varannan-var tredje dag heller.. har nu börjat tempa och kollar också sekret för att försöka träffa rätt dag, men helt lätt är det ju inte :/
  • jevana
    WhiteRose skrev 2015-01-26 15:15:47 följande:
    Min cyklar har varit 40 - 41 - 50 och nu senast 39 dagar. Jag började tempa men slutade pga orkade inte helt :) Har testat med äl test och fick pos en vecka i rad, vet inte varför dock...? Och med handen på hjärtat har vi nog haft för lite sex (egentligen inte, men det ska nog vara mer om man vill försöka pricka äl), så därför försöker vi nu med minst var tredje dag.
    Tempandet gör att jag liksom lutar fundera så mycket under resten av dagarna för att jag liksom "vet var jag står". Svårt att förklara men det verkar passa mig :) ÄL-test verkar för arbetssamt däremot.. 
    Vi hör nog också till de som inte haft sex så jätteofta  tidigare och stressen att pricka in vid ÄL tar ju minst sagt kål på en del av romantiken också.. Som tur ha rmin sexlust blivit bättre på senare tid, annars hade jag nog redan gett upp :D
  • jevana
    WhiteRose skrev 2015-01-26 16:21:17 följande:
    Alla har nog sin metod som passar dem bäst :) Hehe, har också fått ökad sexlust sedan jag slutade ta p-piller. Och på tal om p-piller: det var ju alltid så himla viktigt (enl barnmorskor) att ta pillret på ca samma tidspunkt och absolut inte glömma ett, för då blir man gravid direkt typ :P Nu har jag varit utan i 6 månader och inser att det tyvärr inte är så lätt.
    Haha ja, eller hur :) Hade man vetat att det var såhär svårt så hade jag slutat plåga mig med pillrens alla biverkningar för länge sedan! :D 
  • jevana

Hjälp! borde ha äl vilken dag som helst nu. Jag har blivit rejält förkyld. Kan jag ta någon medicin eller riskerar jag något då?

• jevana

Lilltess: Håll oss uppdaterade, låter ju minst sagt spännande!

Jag har räknat och funderat på varför ÄL fortfarande inte verkar ha varit. Kom till att jag måste ha räknat fel och hoppas att den kommer idag eller imorgon. Jag hatar verkligen dessa oregelbundna cykler, men så länge jag i alla fall har ÄL så ska jag väl inte klaga.. 

• jevana

Här har skendräktigheten igen kört igång. ÄL+3 o rejält ömma bröstvårtor..

• jevana

Den första månaden jag tempade enligt alla konstens regler , kollade livmoderhals och sekret bar frukt. Jag såg tydligt när ÄL var på gång och hade äntligen möjlighet att verkligen träffa rätt dagar så att säga. På grund av oregelbunden cykel var det svårt att veta när ÄL kunde tänkas vara.. Nu gravid, troligen i femte veckan. LYCKA TILL önskar jag nu er alla! 

• jevana

Jag testade första gången på bim -4, helt blankt test. På Bim +2 prövade jag följande gång och då var strecket så svagt så jag tror det inte hade synts alls en dag tidigare.. Lycka till!

Annaba88 skrev 2015-02-22 11:29:30 följande:

Grattis! Vad kul! Nu undrar jag om det gått lika för oss. Prickade med säkerhet in ÄL den här månaden mha ägglossningsstickor och nu är jag på BIM +1 men testet var negativt igår. Lär inte vara ett så bra test utan känner bara av rätt höga HCG nivåer så på tisdag har jag tänkt testa med ett clearblue ifall mensen inte kommer innan.

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre