Inlägg från: sweetcandy |Visa alla inlägg
  • sweetcandy

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hej, hänger gärna på här! Vi har försökt med syskon sen februari! Men än har det inte tagit sig!

Förra cykeln spårade ur och vart nästan 3 veckor sen, så va till gyn för att kolla läget, och hon sa då att jag har PCO

Började med LCHF två dagar efter det och har kört på det i 5 veckor nu!!

Jag tror att jag hade äl måndagen den 17/11

Men är inte helt säker! Kände att det hög till en kort stund och några timmar efter det vart jag ganska "slemmig" down there :P

På lördagen hade jag som kraftig mensvärkliknande känsla hela kvällen och ända in på natten!

Tjuvtesta idag och det var negativt. Men ger inte upp än :) ska prova igen på måndag!

• sweetcandy
    Niaa skrev 2014-12-01 13:50:06 följande:

Hur gick graviditetstestet idag Sweet Candy?

Vad tråkigt att höra om ditt missfall Tallbarr.. Har ni varit hos gyn och kollat upp dig nu när ni jobbar på bebis nr 2? 

Jag ska till gyn på cellprov den 11e och tänkte passa på att prata med dom då.. Gick med en inflammation på livmodern i ett år innan dom upptäckte felet och kunde behandla och är livrädd att detta har påverkat fertiliteten på något sätt.. 

Negativt tyvärr :/

Men ingen mens än iallafall! Så hoppas jag räknat fel :/
  • sweetcandy

Länge sen jag var inne här nu!

Vi har nu passerat 1 år! Vi har vart på utredning och jag har fått tagit lite olika mediciner!

Har med hjälp av dom nyligen haft ÄL!

Så nu håller vi tummarna!!

• sweetcandy
    Haannaa1 skrev 2015-02-25 10:24:32 följande:

Hejsan!

Jag och min man är snart inne på 11 försöket med ett syskon , och undrar lite när man kan söka "hjälp" har hört att man ska ha försökt i 1 år(?) vart vänder man sej i första hand?

Tack på förhand

Ring en gyn/kvinnoklinik.

Beroende på vart i landet man bor är det mellan 1-1,5 år man ska ha försökt.

Jag kontaktade Carl von linne i Uppsala när vi försökt i 10 mån, iom att jag har PCO och endast hade fått äl 3 gånger. Det är ju lite väntetid på dom flesta, så bi fick komma dit veckan innan vi försökt 1 år!

Så ring och hör!

Bästa är att kontakta en privat klinik!
  • sweetcandy
    Idilia skrev 2015-02-28 21:40:55 följande:

Jag måste dela med mig av ett samtal jag hade med min närmsta vän. Han bor ca 80 mil bort så vi ses väldigt sällan. Jag berättade för några dagar sedan att jag och maken försökt få barn i sju månader och bara har ett missfall som resultat. Vi har helt olika mål i livet och olika livssituationer. Han är singel och student och är tveksam till att ha barn.

MEN, han satte sig direkt och googla och försökte trösta mig med att det kan ta lång tid att få barn även om inget är fel och att jag är i precis rätt ålder för att få barn. Och att vi inte borde dricka alkohol... Jag visste ju allt han sa, men omtanken i det värmde. Han har lovat att hålla tummarna runt den tjugonde för då är det bim. Och jag tror han kommer göra det ????

Underbart med en sån vän! Håll hårt i honom!! :)

När jag berätta för min vän så mena hon bara på att jag måste slappna av, och så skulle jag vara glad över sonen.. Som om jag inte är glad över honom -.- betyder ju inte att jag inte vill ha fler barn! Och det tog typ 2 år att få till honom, nu är har vi passerat ett år igen med syskon.

Sen kläcker hon ur sig några timmar senare att "ja det var ju tur att hon blev gravid så snabbt (1:a försöket) för hon var ju lite orolig att det skulle ta tid"

Alltså... -.- jag vart mållös
  • sweetcandy
    Annaba88 skrev 2015-03-01 09:51:49 följande:
    Rådet att "slappna av" har man ju hört av SÅ många! Och då känner iaf jag att det förstås är mitt fel att det inte blivit något ännu. Men så är det ju faktiskt inte, inga undersökningar har visat att det är nån skillnad om du slappnar av eller inte. Så finnd det ju de som dessutom vågar ta alla barn som blivit till av misstag som argument för det här. Jag tror det ändå är ännu vanligare att barn INTE blir till just de gångerna. 
    Jag har nog nångång kläckt ur mig åt nån med barn som har svårt att få syskon att de ska vara glada över det/de barn de har. Men visst är det sant att ett syskon är minst lika önskat som det första. 
    Tycker det är jobbigt det här, dels att prata med folk om saken och dels att inte göra det. I början hade vi ju tänkt att inte berätta åt nån att vi försöker för att få överraska alla sen. Men sen i något skede visste jag inte längre vad man skulle svara när barn kom på tal, det känns ju fel att säga att vi inte vill ha barn ännu. Sen när jag berättat för några har man fått de här dumma kommentarerna om att slappna av och "kanske det inte är meningen att ni ska få barn".

Men gud, inte meningen? Fy vad elakt sagt. Det har jag faktiskt aldrig hört!

Ja jag kan nog med handen på hjärtat säga att jag sagt något liknande till folk som redan har barn. Nu är man ju lite mer insatt i själv i hur det är.

Och jag trodde ändå min vän skulle vara lite mer smidig i sitt uttalande iom att hon vet hur jag kämpar. Hon vet allt om min uteblivna ÄL osv :/

Men man får sila tugget som min man brukar säga :) :P

♥ James 130905 ♥
  • sweetcandy
    Tumvante skrev 2015-03-01 22:16:55 följande:

Jag har inga barn, och skulle bli överlycklig för att få ett. Klart att man helst vill ha minst ett till, då jag själv är gudaglad för mina syskon.

Har man inga barn anar man ju inte ens om man kan få ett. Hellre ett än inget, hellre två än ett (för de flesta)

Så jag skulle själv kunna sagt något sådant, och det är absolut inte av ond mening att din väninna sagt så skulle jag tro.

Dock otroligt klumpigt att haspla ur sig det där med hur lätt hon haft det. Det är opassande.

Och att folk ber en att ta det lugnt är väl för att det typ är bevisat att det är betydligt svårare om man är stressad. Men kan förstå att det är svårt att slappna av när månaderna bara rullar förbi.

Någon skrev något med att det äldre syskonet är två. Kom ihåg att de rekommenderar minst tre år mellan syskon smile5.gif (Dock har min familj nästan 2 mellan varje barn, förutom till min äldsta bror, och det har gått bra för oss ändå).

Varför rekommenderar man minst tre år?? Aldrig hört!
  • sweetcandy

Jaha, nä det tycker nog inte jag kändes som en direkt giltig anledning :)

Allt är ju upp till föräldrarna ändå!

Känner flera barn som blivit storebror/syster runt 2 års ålder. Har gått fin fint!

För oss tog det drygt 2 år att få till sonen. Han är idag 1,5 år.

Vi har nu försökt 13 månader med syskon och ännu inte lyckats!

Det går ju lixom inte att bestämma själv alla gånger när man ska bli gravid. Och har man haft som oss svårt innan så börjar man gärna tidigt. Vilket jag idag är glad över.

• sweetcandy

Citat från min bästa vän: "bara för att jag ätit frukost betyder inte att jag inte är hungrig vid lunch"

Nån som hänger med, vad vi menar med det? ;)

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre