• Tumvante

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Jag har inga barn, och skulle bli överlycklig för att få ett. Klart att man helst vill ha minst ett till, då jag själv är gudaglad för mina syskon.

Har man inga barn anar man ju inte ens om man kan få ett. Hellre ett än inget, hellre två än ett (för de flesta)

Så jag skulle själv kunna sagt något sådant, och det är absolut inte av ond mening att din väninna sagt så skulle jag tro.

Dock otroligt klumpigt att haspla ur sig det där med hur lätt hon haft det. Det är opassande.

Och att folk ber en att ta det lugnt är väl för att det typ är bevisat att det är betydligt svårare om man är stressad. Men kan förstå att det är svårt att slappna av när månaderna bara rullar förbi.

Någon skrev något med att det äldre syskonet är två. Kom ihåg att de rekommenderar minst tre år mellan syskon (Dock har min familj nästan 2 mellan varje barn, förutom till min äldsta bror, och det har gått bra för oss ändå).

• Tumvante

Tre år då man ger tillräckligt med uppmärksamhet till första i de tre viktigaste åren. Det är det jag hört.

Svar på nr 2. Min kommentar var till en som verkade tycka att det var hemskt att det skulle bli mer än 2 år och 9 månader mellan barnen.

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre