Inlägg från: CissiJissi |Visa alla inlägg
  • CissiJissi

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hej alla!

Jag lämnar de andra trådarna och hoppar in här istället då, hoppades på att bli gravid i september 2014 - än utan resultat! (Fick mens tillbaka i augusti så då trodde man att nästa graviditet var precis bakom nästa hörn). Med äl-tester verkar det som att min äl ska vara idag/imorgon så då hoppas jag på ett novemberbarn:)

Jag tror inte heller "slappna av" kommentaren är relevant, det är snarare så att man kan se att många som längtar och länge försöker få barn också blir stressade över att inget händer, man har den stressen gemensamt, men det betyder inte att stressen är orsaken :p folk gillar att tro på såna teorier dock!!:)

• CissiJissi

Jag hae en fråga till er alla andra som försökt länge: det finns saker man inte ska dricka eller äta när man är gravid.. Väntar ni tills ni vet att ni ÄR gravida innan ni slutar med sånt, eller just den fertila perioden och fram till bim, har ni redan slutat helt eller struntar ni i det?? Personligen ääälskar jag pepsi max men undviker det under graviditet.. Har försökt sluta men när man ändå inte blir gravid så snabbt.. Känns tråkigt..

• CissiJissi

Pandoradiem- jag förstår!!

Tallbarr12- ja jag har tagit gravidvitaminerna enda sen innan första graviditeten i 2012, har blivit en vana jag kommer fortsätta med tills jag annat klart sista barnet..

Man får nog göra som man känner ja.. Tänkte sluta helt med koffein ett tag för att se om jag blev gravid lättare (läst statistik som visar det finns risk att chansen halveras om man får i sig mycket koffein dagligen), men jag vet inte längre.. Det blir när det blir.. Eller hur? Man kan säkert påverka, men inte kontrollera :/

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre