Inlägg från: MartinaLarsen |Visa alla inlägg
  • MartinaLarsen

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Precis så känner jag med! Jag försöker inte tänka på det men hur lätt är det? Många i ens närhet frågar ganska ofta när det är dags för barn och inte nog med det så har vi precis köpt hus med så misstankarna från familj och vänner är ganska höga..

Jobbigt..

Hur lever man ett "normalt" liv och bara låter det hända när det händer?!

pandoraDiem skrev 2015-03-18 16:12:24 följande:

Ja, det här med att gå runt och vänta på att bli gravid, så jobbigt. Det är som att hela livet kretsar kring detta, för mig är det så i alla fall. Svårt att planera semestrar, träningsplaner, jobbplaner, ja allt blir helt enkelt svårare. Det är ju rätt stor skillnad på att inte vara gravid alls och att vara höggravid om 8 månader, eller för den delen att vara mamma om 1 år eller inte vara det. Jag hoppas vi alla blir gravida väldigt snart så vi slipper gå runt och vänta mer!

• MartinaLarsen

Hoppar in här! Har försökt i 8 månader kanske inte jätte aktivt då jag fick missfall i aug och kroppen har spökat hela hösten..

I dec fick jag veta att det inte var något och att jag bara varit skengravid..

Förra månaden började jag med äl-stickor så vet inte hur jag ska räkna..

Hoppas bara att man blir gravid snart!

• MartinaLarsen

Förra månaden fick jag två sträck plus att jag fick ont som jag bruka när jag får ägglossning så den dagen struntade jag i att ta.. Nu visade ju sig att det inte gick hela vägen då jag fick mens tidigt denna månad. Så denna månad ska jag inte slarva och börja testa idag och framåt så vi får se :) jo visst är det en väntan emellan? Vi får hålla tummarna att vi alla får ett plus snart :)

pandoraDiem skrev 2015-03-19 18:00:24 följande:

Välkomna! Ja visst känns det tufft att gå runt och verkligen hoppas och gå på helspänn i de där ca 2 veckorna mellan äl och mens, när sen mensen dyker upp helt som vanligt igen. Man blir lite tokig efter ett tag. Men jag tänker att det kommer att gå en vacker dag, antar att hoppet är det sista som lämnar en :)

Snuffsan, jag har också BIM nästa vecka, antagligen på tisdag. Håller tummarna för oss båda!

Martina, har dina äl-stickor gett positivt? För de flesta har ca 14 dagar mellan äl och mens. Lycka till!

• MartinaLarsen

Grattis!

Lilalove skrev 2015-03-25 18:16:27 följande:

Plus idag på BIM-2, sjunde försöket. Chockad och rädd och glad och lycklig. Och väldigt rädd.

• MartinaLarsen

Åh grattis!! :)

Dakine skrev 2015-03-29 22:18:12 följande:

Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. Ska testa mig imorgon bitti också!Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

• MartinaLarsen

Hade mens i tis och ons sen sluta det blöda men jag har molvärk än?!

Igår kom det rosa på pappret och idag har det kommit mer rött..

Tagit ett grav test visade blankt vad kan det va? :(

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre