• Snuffsan

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hej!

Blev glad över att hitta denna tråd :) Jag och min sambo har försökt i 4 månader nu, inte jätte lång tid kanske med tanke på att det kan ta 6 mån till 1 år. Men man blir ju så frustrerad när det inte blir något..

Jag har beräknad mens kommande onsdag och ena stunden känner jag spänningar/ilningar i tjejmagen och äggstockarna. En vecka efter ÄL hade jag molande värk men det har avtagit nu.

Denna gången använde vi CB ÄL test och vi prickade verkligen in äl, jag får fruktansvärt ont när jag har ÄL. Hoppas så innerligt att ett litet frö är där inne, men magkänslan säger tvärtom :( bebis 2015 känns långt borta, så nu riktar vi in oss på bebis i feb/mars 2016 ????

Jag önskar er all lycka till!! ????????

• Snuffsan

PandoraDiem, ja visst är det så. Nån dag ska väl vara våran PLUS-dag :)

Vad spännande att vi är synkade, då kanske vi kan följas åt och hålla tummarna för varann! Jag tycker det är behövligt att få prata med någon som är i samma sits, min sambo och jag pratar mkt om graviditet och allt runt omkring men det är skönt att få prata med någonannan också.

Nu håller vi tummarna för att mensen inte kommer <3 :)

• Snuffsan

Hej Tjejer!

Jag känner igen mig så väl i det ni skriver!!!

Vi kommer få vårt PLUS, nån dag.

Jag har bestämt mig för att inte jaga efter barnet, sexlivet blir förstört om jag bara fokuserar på att en bebis ska bli till. Man ska ju ha sex för att man njuter av det och för att man vill vara nära sin käraste :) Jag kommer fortsätta att använda CB ÄL-tester för att vara säker på att jag över huvudtaget har ÄL. Och därefter ha sex så som vi brukade ha innan hysterin med barn började, ungefär 3-4 ggr i veckan.

Men när jag känner hopplösheten försöker jag tänka så här:

"Jag vet att det kan ta upp till 6 mån- 1 år att bli gravid om allt fungerar som det ska, innan dess kan jag inte styra över det. Men är allt som det ska och det fungerar så kommer jag att ha en liten bebis i magen inom de närmsta månaderna/året. Och då kan jag ändå känna ett lugn i både kropp och situation.

Lev sunt- ät bra mat, träna och framför allt, ha roligt!

Vi kommer få vårt PLUS <3 :)

Stor kram till er alla/ Hanna

• Snuffsan

Ja jag vet, Pandoradiem. Jag kände att jag hade fastnat i det och märkte att jag inte alls mådde bra av det. Man måste försöka fortsätta leva som vanligt :) och då helt plötsligt så kommer nog det där efterlängtade plusset :) Jag upplever att man blir stressad när man fastnar i hysterin och då har kroppen fullt upp att ta hand om stressen och har då inte tid att ta hand om en liten bebis.

Kram <3

• Snuffsan

Heeeej!!

Idag är mensen beräknad men än har inget kommit. Min mens har aldrig varit försenad.

Jag hade en jävla mensvärk i lördags och jag var helt säker på att jag hade fått mens, men inget!! Jag brukar bara få ont samma dag som mensen kommer så jag blev väldigt förvånad.

Jag testade mig nu på morgonen men det var negativt, så det är väl bara att vänta några dagar till och hoppas på att mensen håller sig borta och att det är pga en kotte i magen :)

Fruktansvärt nervöst och jag går som på nålar..

• Snuffsan

Åh hoppas att det är samma för mig med då!!! Hur många dagar efter utebliven mens gjorde du testet? :)

Annaba88 skrev 2015-04-20 12:27:53 följande:

Spännande! Håller tummarna för dig <3 mensvärk var också det första jag kände, några dagar för tidigt vilket var märkligt men det fanns ju en förklaring :)

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre