• lompan

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hej! Här ser jag att det är många erfarna!
    Jag och min karl är båda 27 år. Vi har försökt i 8 månader men kanske 6 månader på riktigt. På skoj tänkte vi testa min karls spermier bara för att vara på säkra sidan, eftersom det verkar som att jag då har ägglossning.
    testet blev negativt! till våran förskräckelse! 
    Jag vet dock inte hur tillförlitligt testet är... nu till frågan: vart vänder vi oss om vi vill söka hjälp, eller kolla upp detta? är det gyn på vårdcentralen?

• lompan

detta var mitt starkaste äl test denna månad. tror ni jag hade ägglossning?

• lompan
    BusigaSyrran skrev 2015-04-25 22:05:12 följande:

Nu är de försök nr 10 :(

Fick mensen igår o utredningen e på g men allt ser normalt ut. Någon av er som påbörjat utredning o vet om man kan kräva någon slags hjälp?

Vill ej höra tänk på annat mm för de kan jag fasen inte göra när alla mina vänninor är gravida o vi försöker ännu. Har redan försökt att inte tänna på de men att säga så e som att ge mig en käftsmäll..

Läkarna säger jag får stressa o tänka på de hur mycket jag ej vill sålänge mensen ej påverkas av det.

jag har inte läst dina tidigare inlägg så du kanske förklarat där. Men jag undrar hur du lyckas få utredning efter bara 10 månader? :) hade du ingen ägglossning? 

Jag ringde en gynmottagning, men fick ett bryskt kom tillbaka efter ett år trots att sperma test visar negativt sperma antal.
  • lompan

Nu närmar det sig BIm och jag bara har den här känslan av frustration som jag alltid har innan mens. Frustration för att jag VET att det inte kommer vara något där..... för jag känner det på mig bara varje gång. 
    SUUCK

• lompan

3 dagar!

Jag hade massa symptom dom första månaderna. men sen jag slutade leta så har dom försvunnit!

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre