• Idilia

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Jag hoppar också gärna in. Jag och min man försöker få vårt andra barn. Första fick vi på första försöket men nu går det trögare. Inne på femte försöket (räknar med att jag haft äl vid mens). Har fått ett missfall i vecka 5.

Mensen ska komma i morgon. Gjorde ett test igår som var negativt så jag har inte så höga förhoppningar

• Idilia

Min mens kom igår... Så femte försöker sket sig.

Försöker också tänka att det kanske finns en mening. Första barnet kom ju precis när jag ville. Nu har alla planer rasat, det har gjort mig lite ödmjuk. Försöker tänka positivt. Och nu ska jag tröstäta julgodis

• Idilia

I morgon blir en jobbig dag. En gravid kompis kommer hit. Hade jag fått som jag velat hade vi varit ungefär lika långt gångna nu. Kommer bli en påminnelse om att det tar tid för oss. Samtidigt som jag är glad för hennes skull. Jobbigt, som sagt

• Idilia
    everlove skrev 2015-01-03 20:15:57 följande:

Hoppas det går bra. Jag har som tur är inga vänner som är gravida just nu, de flesta verkar ha ploppat ut sina ungar redan, eller så vill de inte ha barn. Ganska skönt.

Det gick ganska bra. Men klart jag blir avundsjuk när jag ser hennes mage. Jag vill ju också vara gravid...
  • Idilia
    Lillalisa skrev 2015-01-06 20:16:25 följande:

Hej på er! Igår plussade jag och var världens lyckligaste. Äntligen! Räknade med att vara 5+1 idag. Så för några timmar sen började jag känna som mensvärk och att det kom nåt i trosan. Och visst var det blod :( nu är jag världens lessnaste, ganska säker på att detta är ett missfall. Nån som har erfarenhet? Borde man kolla upp detta eller är det ingen ide då det är så tidigt?

Stackare! Jag fick missfall för några månader sen, v 4+3 eller något sånt. Det började med pyttelite blod men slutade med vanlig mens. Jag ringde 1177 och hon gav ingen annan info än det som står på deras hemsida.

Jag blödde i fyra-fem dagar, och hade rejäl mensvärk. Men jag gick aldrig till barnmorskan och det tyckte inte barnmorskan heller. Så länge man inte har onormalt ont eller feber, tror jag iaf.

Hoppas det bara är en ofarlig blödning!
  • Idilia

[quote=74637691][quote-nick]Lillalisa skrev 2015-01-07 09:00:32 följande:[/quote-nick]Ja, det har ju blött hela kvällen och natten tyvärr :( Först väldigt vattnigt men rött och idag mer segt och rött. Så det var det.. Får trösta sig med att det antagligen var bäst så. Men visst känner man sig besviken.. [/quot

Tänkte att jag kunde trösta dig med att det antagligen är för tidigt för att ha stört ägglossningen särskilt mycket. När jag fick missfall fick jag mens fyra veckor efter

• Idilia
    BusigaSyrran skrev 2015-01-08 00:52:38 följande:
    kram på dig, håller tummarna! men du bör kolla så att det verkligen är ett mf så att man vet att allt har kommit ut isåfall innan ni försöker igen.
    Måste man det? Vill inte låta snäsig. Men jag var i kontakt med barnmorska när jag fick missfall och de två jag pratade med sa ingeting om det. Efter själva missfallet var över så har jag mått bra, så det borde väl räcka? Eller? Har du någon annan info? Vi har ju fortsatt försöka så jag är ju nyfiken
  • Idilia

Är bidrottninggele för att få ägglossning eller är det för att bli gravid när man haft ägglossning?

Har någon här inne använt testlagrets ägglossningstest? Sist jag använde dem fick jag tre utslag samma månad så jag litar inte riktigt på dem

• Idilia
    WhiteRose skrev 2015-01-15 07:29:38 följande:
    Själv har man fått pos. på äl-test både förra veckan och igår.. Där är det ju också något som inte är helt som det ska..
    Vilken sort använder du? Jag använde testlagret och fick tre positiva på en månad... Då tänkte jag bara att det är fel på testen, de måste ju ge utslag för något annat också. Den gav utslag på den dagen min app säger att jag hade ägglossning. Och att följa den appen har gjort mig gravid två gånger så jag litar mer på den än på ett test.
  • Idilia

Jag blir också sådär knäpp =) känns som jag har gravid-symtom, illamående och gråtmild. Men så har jag känt veckan före mens sen vi började försöka. BM på torsdag...

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre