För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
Bim om några dagar förhoppningsvis, eller kan sen nu rubbas då min fertila period blev mycket längre? Hade hög fertil i elva dagar innan nu i förrgår bytte om till maximal fertil.
Bim om några dagar förhoppningsvis, eller kan sen nu rubbas då min fertila period blev mycket längre? Hade hög fertil i elva dagar innan nu i förrgår bytte om till maximal fertil.
BIM på onsdag och jag tycker att jag har varit så lugn den här månaden. Jag har upprepat för mig själv att målet är att bli gravid före november, det är långt kvar dit. Men idag, nu kom nojjen tillbaka. Tur att jag både har mycket på jobbet och mycket hemma just nu så jag har annat att koncentrera mig på.
Jag har också ätit det i två månader nu. Märker ingen skillnad alls :/ Vilken sort äter du?
Läkaren ringde ang sambons spermaprov i veckan, fanns tydligen bakterier i det. Och så länge det finns bakterier så blir det inga bebisar här inte! Så han får äta medicin i tio dagar och sedan lämna nytt prov om tre månader för att se så det är som det ska. Inga farliga bakterier tydligen, men de ska inte vara där.
Någon som varit med om det eller vet mer?
Orolig att bakterierna gjort någon typ av skada och att det kommer vara omöjligt för oss även om de försvinner..
Ska få kallelse till återbesök för att se om de försvunnit av medicinen. Hade äl dagen efter han tagit sista tabletten så jag hoppas att det finns möjlighet att de verkade fort (trots att jag innerst inne vet att det behövs tid för sperman att anpassa sig till en bakteriefri miljö).
Men det är lätt att börja hoppas då jag är på bim+2 och känner mig illamående!
Det ska jag... Han var dock inte så pepp på de så vi fr se. Han kanske ändrar sig nu när det inte verkar blivit nåt denna gång heller.. Bim idag
Jag hoppas så mycket att det är allas vår tur nu :) själv har jag lite längre kvar till bim, runt den 26 aug, så har ägglossning vilken dag som helst nu antagligen. Håller tummarna för oss!
Nu har jag äntligen fått min spolning av äggledarna.
ägglossningen är omkring dessa dagarna då jag fick positivt på äglossningsstickan igår. hoppas de tar sig nu o vi fortsätter med mys såklart.
försökt i 1år o 3mån nu. det må va kämpigt men vi blir bara starkare tillsammans när detta tar så mycket på en.
för mig kändes det ingenting iaf :)
hoppas bara det hjälper. vi började utredningen i januari även om de va 1års försök i juni.
tror du missförstått mig :P man måste ha försökt aktivt i 1år innan man får hjälp vi började aktivt juni -14 fick hjälp jan -15 med tester pga att jag mådde dåligt o va deppad så tyckte hon vi kunde ta proverna sålänge. inväntar nu bim efter spolningen men hoppas att de har tagit sig :)
vi har inte haft missfall någon gång, får man ett plus o sen missfall börjar dom räkna om igen sen efter 3 missfall kan man få hjälp..