• 91erica

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hoppar in här jag med.
    Vi har försökt i 15 månader nu..börjar kännas tungt. Alla får småttingar..men inte vi. Jag har gjort en abort för 6 år sedan, så jag vet ju att jag kan bli gravid. Så vad är felet?
    I juli skickade vi in en frågeformulär för utredning av barnlöshet, på ett ställe står de att man ska ha försökt i 1 år och på ett annat 2 år så vad är de som gäller?
    Står även att man bör vara över 24år...vilket jag fyller i dec. 
    MEN jag vill ha hjälp NU! Att leva i denna bubblan är så påfrestande..

Denna cykeln boostar vi oss med vitaminer, bidrottninggele, och äl-test.

• 91erica
    Niaa skrev 2015-08-04 13:18:30 följande:

Jag gjorde också en abort för 9 år sedan så jag har också kunnat bli gravid, och sambons simmare var det inga fel på vilket vi först misstänkte. Så fruktansvärt frustrerande att inte lyckas nu när man äntligen känner sig redo för det.

Gällande utredning råder jag dig att gå till en privat klinik, det gjorde vi. Jättekompetent personal och utredningen var intensiv och tog drygt en månad från första till sista besöket. Dyrt var det inte heller. Jag betalade 300 kr per besök och sedan kom högkostnadsskyddet in.

Du kan boka utredning när ni har försökt aktivt i ett år och sedan bekostar landstinget assisterad befruktning om ni fortfarande är barnlösa efter 2 år.

Hoppas det hjälpte dig lite ????

Vi boostar också med vitaminer denna månaden. Efter denna kuren har vi nog provat ALLT )

Tack för svaret!

Var ska vi vända oss för att kolla upp en sån sak som simmare? Vi har inte gjort de. Har ett sånt test man gör hemma liggandes, men har läst att dom inte är så mycket att ha..

Ja de är väl dit vi får vända oss för att få bästa och snabbaste hjälpen.

Finns inget jag hellre önskar nu än att de ska bli vår tur! :)
  • 91erica
    halo83 skrev 2015-08-04 14:43:26 följande:

Nån här som provat progestoronkräm? Testar det denna cykel men har helt plötsligt fått spottningar vilket jag inte haft nån gång.. Funkar det inte denna gång heller så testar jag nog bidrottninggele.. Vart kan man köpa det å hur gör man med den?

Jag testar bidrottninggele denna månaden..så jag hoppas de kan hjälpa oss!

Köpt på hälsokost. Jag tar de på morgonen vid frukost. :)
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre