• eagle87

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Annaba88 skrev 2015-04-19 04:11:37 följande:

Trodde aldrig stickorna kunde bli annat än blanka. Idag kom ett annorlunda resultat upp. Testet är mycket starkare i verkligheten.. 

Grattis:) har följt denna tråd i bakgrunden. Så de hjälpte att slappna Av O fokusera på annat??
  • eagle87

Hej har följt denna tråden ett tag men inte skrivit ngt. Jag O min man har haft oskyddat sex sen okt2013, men började försöka aktivt april 2014. Har gått igenom en utredning här vi bor i England. Jag har pcos men ändå egen äl. Ibland kan den va oregelbunden men oftast regelbunden. Vi är inne på 5 försöket. Har testat äl stimulerande för att typ bosta äl. Detta är 4 kuren, vi har fått plats för ivf i april 2016. Hoppas verkl de tar sig innan de.

• eagle87

När min syster var gravid började vi försöka. Nu är hennes son lite mer än ett och de ska börja försöka på en tvåa i jan. Hoppas så mkt att jag e gravid till dess. Skulle kännas så jobbigt annars. Är på äl+7. Bim nästa sön vi ska på bröllop då. Hoppas verkl inte mensen kmr känns som hela dagen blir förstörd.

• eagle87

Får jag fråga Er en sak? Skulle ni tycka de kändes jobbigt om er partner var väldigt nära sin syster son som är 11 mån om ni inte kom överens med henne O hon var helt okänsligt angående er barnlöshet plus att han sa att han älskar honom så mycket O att de va de näst bästa till eget barn. Typ han köpte massa presenter till honom, försökte lära han gå, ställde in eran utlandsresa för att den krocka med sonens ettårsdag etc.

• eagle87
    pandoraDiem skrev 2015-08-10 09:59:45 följande:
    Det jag skulle tycka var jobbigt är nog att min längtan efter ett eget barn hade om möjligt blivit ännu större när jag sett hur mycket min partner älskar sin systerson. Hade liksom varit omöjligt att inte drömma om hur mycket både han och jag skulle älska vårt eget barn och sen kommer de där jobbiga tankarna "varför lyckas alla andra men inte vi?".

Har du pratat med honom om hur du känner? Om han och hans syster har bra kontakt med varandra kanske du kan be honom att förklara för henne hur er situation ser ut och hur det får er att må. Förhoppningsvis är hon inte okänslig med vilje. Jag borde kanske inte ge tips när jag inte vet hur din situation ser ut så hoppas jag inte skrivit något dumt, skrev mest vad jag själv försökt gjort. Hoppas det löser sig iaf och att ni snart har en egen liten att ta hand om.
    Tack för ditt svar och råd. Jag har pratat me honom flera gånger hur jag känner. Men han verkar inte förstå. Han tycker att istället för att vara ledsen O känna att de barnet har ersatt de barn vi inte har tycker han jag borde vara tacksam att syster sonen existerar så han åtminstone har något.

Grejen är att hon försökte själv i 7 år, så hon vet ju hur du känns ändå så beter hon sig så mot mig. Hon är bara en okänslig bitch O hon har aldrig gillat mig O har alltid tryckt ner mig från dag 1.

Sonen fyller år den 1 sept, han fyller 1. Min man är jätte excited O som jag nämnde innan ställt in våran Turkiet semester. Min ångest över födelsedagen växer dag för dag. Vet inte hur jag ska klara vara dag hela dagen, vara helt utfryst, se min man med honom hela dagen O veta att han nu är ett O vi började försöka när hon precis blivit gravid.
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre