Inlägg från: BusigaSyrran |Visa alla inlägg
  • BusigaSyrran

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Jag vill gärna hoppa in här, närmar mig bim men testen visar negativt och det kommer då bli ett 7e försök..jag e verkligen helt knäckt speciellt då styvsyrran skall ha i maj o vi har kört oskyddat i 2,5år samt kört aktivt i 6månader med äl stickor och allt vad som finns men inget :( skall kontakta kvinnokliniken imorgon.

• BusigaSyrran
    Tallbarr12 skrev 2015-01-06 12:29:56 följande:
    Välkommen hit? Gick det bra att kontakta kvinnokliniken?

Jag påbörjade utredning innan första graviditeten, så jag har lite koll om du undrar nåt.
    nja dom tyckte jag skulle vänta först o se om vi hade lyckats denna månaden för än är den lite sen men inte vågat testa.
  • BusigaSyrran
    Idilia skrev 2015-01-07 12:07:54 följande:

[quote=74637691][quote-nick]Lillalisa skrev 2015-01-07 09:00:32 följande:[/quote-nick]Ja, det har ju blött hela kvällen och natten tyvärr :( Först väldigt vattnigt men rött och idag mer segt och rött. Så det var det.. Får trösta sig med att det antagligen var bäst så. Men visst känner man sig besviken.. [/quot

Tänkte att jag kunde trösta dig med att det antagligen är för tidigt för att ha stört ägglossningen särskilt mycket. När jag fick missfall fick jag mens fyra veckor efter

kram på dig, håller tummarna! men du bör kolla så att det verkligen är ett mf så att man vet att allt har kommit ut isåfall innan ni försöker igen.
  • BusigaSyrran
    Idilia skrev 2015-01-08 14:00:04 följande:
    Måste man det? Vill inte låta snäsig. Men jag var i kontakt med barnmorska när jag fick missfall och de två jag pratade med sa ingeting om det. Efter själva missfallet var över så har jag mått bra, så det borde väl räcka? Eller? Har du någon annan info? Vi har ju fortsatt försöka så jag är ju nyfiken
    ingen aning aldrig haft mf, men dock så vart de två av mina kompisar som fick komma in o kolla så att allt var ute innan de skulle försöka igen.
    men de sa även att ägglossningen kommer ju att komma igång igen innan du får din mens även om du bör ha mens en gång först innan ni försöker igen.
  • BusigaSyrran

okej vad skönt att det inte behövdes kollas upp för dig Glad
    bidrottningsgele skulla på något sätt öka chanserna vid ägglossnig samma sak med rosenrot har jag hört. det körde vi på denna månaden o min mens är försenad.

dock så säger testlagrets gravidtest att det är negativt men då bör min mens va här så vi skall kolla upp det hos gynekologen om det ej kommer snart eller jag plussar med clearblue i veckan.

• BusigaSyrran

jag hade äl i veckan :)
    har även pratat med en läkare som sa att går det inte nu på försök nr7 så skall vi in på undersökning så vi kan sluta oroa oss. det känns så bra.

• BusigaSyrran

har varit lite tuffa dagar nu och har därför inte varit så aktiv, va på semestern o drömde att jag va gravid trodde verkligen jag var det då jag annars brukar drömma att jag får min mens. det gick några dagar o natten till bim så drömde jag att jag fick min mens o när jag vaknade tänkte jag lika bra att strunta i graviditetstesterna o sätta i menskoppen. sagt och gjort senare så fick jag ont i magen o gick o kollade och då hade jag fått mensen :(

så nu blir det att ta det lugnt o hoppas att man snart får svar från kvinnokliniken.
    skall på gynundersökning om en vecka och skall även prova på kinesologi.

sen att stress mm kan påverka är bara en myt faktiskt, jag sitter mkt om dagarna o surfar och vad man kan hjälpa kroppen på något sätt. myter mmFlört hoppas vi får våra pluss snart.

se.clearblue.com/bli-gravid/myter-och-fakta-om-fertilitet

• BusigaSyrran
    Lilalove skrev 2015-03-25 18:16:27 följande:

Plus idag på BIM-2, sjunde försöket. Chockad och rädd och glad och lycklig. Och väldigt rädd.

Vad roligt, grattis :) själv sitter man o hoppas att de kommer snart för vi har försökt sen juli....
  • BusigaSyrran

Nu är de försök nr 10 :(

Fick mensen igår o utredningen e på g men allt ser normalt ut. Någon av er som påbörjat utredning o vet om man kan kräva någon slags hjälp?

Vill ej höra tänk på annat mm för de kan jag fasen inte göra när alla mina vänninor är gravida o vi försöker ännu. Har redan försökt att inte tänna på de men att säga så e som att ge mig en käftsmäll..

Läkarna säger jag får stressa o tänka på de hur mycket jag ej vill sålänge mensen ej påverkas av det.

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre