Annaba88 skrev 2015-02-17 07:22:18 följande:
Här har det varit tyst en tid. Måste bara få skriva av mig. Blev så ledsen igår när vi pratade om barn med en vän. Jag visste ju att de haft problem att få barn också så jag blev lite överraskad när hon sa till mig "det är ju bara att hoppa i säng så händer det". Sa åt henne att det tyvärr inte verkar vara just så enkelt för oss och visst så berättade hon att de också försökt länge. När vi pratade kom de klassiksa kommentarerna "du måste bara slappna av" vilket jag förstås tolker som "det är mitt fel att det inte lyckas". Kommentaren "det är kanske inte meningen att ni ska få barn" gör ännu mera ont. Jag vet att min man och jag skulle bli toppen föräldrar och att det "inte skulle vara meningen att vi ska få barn" får mig att undra varför det är meningen att barnmisshandlare ska få barn men inte vi. Vad har vi gjort för att förtjäna det? :(
Är på BIM -5 nu. Känner inte av något alls den här månaden förutom att mina flytningar jag brukar ha efter ägglossningen fram till mensen inte syns till och så har mina slemhinnor blivit riktigt känsliga och torra. Har blött näsblod flera dagar. har aldrig blött näsblod i hela mitt liv tidigare. Så nej, tror inte det tagit sig den här gången heller. Men man kan ju hoppas, tills mensden kommer iaf.
Förstår din frustration över att vissa tar det så enkelt. Hur väl din vän menar är det jobbigt när folk lägger huvudet på sned och säger så. Jag håller tummarna för att du får plus snart "trots att du inte slappnar av" ;)
Jag fick ett tidigt MF (igen) och blödde näsblod några dagar innan mitt svaga MF plus, så det kan ju va nått på G. Inte MF menar jag. Det är min pacman(polyp) som äter mina foster som ger mig MF. O han ska ut 3/3! Längtar så obeskrivligt mycket, samtidigt som jag är rätt att nåt går fel som skadar livmodern..