• Annaba88

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

frestelsen skrev 2015-02-17 09:42:40 följande:

Förstår din frustration över att vissa tar det så enkelt. Hur väl din vän menar är det jobbigt när folk lägger huvudet på sned och säger så. Jag håller tummarna för att du får plus snart "trots att du inte slappnar av" ;) 

Jag fick ett tidigt MF (igen) och blödde näsblod några dagar innan mitt svaga MF plus, så det kan ju va nått på G. Inte MF menar jag. Det är min pacman(polyp) som äter mina foster som ger mig MF. O han ska ut 3/3! Längtar så obeskrivligt mycket, samtidigt som jag är rätt att nåt går fel som skadar livmodern.. 

Aah vad skönt att läsa ditt svar :) kanske något ändå är på gång.. Hoppas!

Hehe "pacman" :D så trist men så passande namn! Förstår du längtar, känner din längtan ända hit. Hoppas verkligen att det ska ta sig för er sen <3
  • Annaba88
    frestelsen skrev 2015-02-17 14:22:01 följande:

Humor gör det tragiska lättare:) jag har laddat upp med 40 gravtest och håller på och kollar min äl nu med temp, appar och test. Bara för att va helt redo när op är över:)

Många får inte symtom förns flera veckor efter bim. Ganska ovanligt att känna tidigare och gör man det kan de lika gärna vara pms. Så du kan lika gärna va gravid:) hur kör ni? Hört att om man ligger för ofta kan de ligga gamla döda spermier och blocka de nya. Haha jag läser googlar och verkligen försöka hitta alla knep:)

Hehe låter som du har tillräckligt med graviditetstest :D Här väntar de två som jag köpt då när vi började projektet. Hittills har alltid mensen kommit som planerat och har jag testat innan jag jag gjort det på jobbet ett par gånger. Eftersom vi bara sett varandra ett par gånger de senaste två månaderna (p.g.a. jobb på annan ort) så blev det sex nästan varje dag så om gamla spermier kan blocka så är detta absolut en risk den här månaden :D annars har vi inte problem med sånt.

Vi kör med ägglossningsstickor, mest för att jag ska vara säker på att ägglossning sker. Tror jag kan sluta med dem snart för har haft ÄL regelbundet de fyra månader jag testat. Annars har vi tänkt att helt enkelt ha sex dagarna runt och på ägglossning. Inte nödvändigtvis varje dag men varannan har vi tyckt att varit okej målsättning. Kan inte tänka mig att det är krångligare än så men vem vet.. 
    Idilia skrev 2015-02-17 15:59:46 följande:

Jag är också deppig nu. Bim -2 och idag fick jag rosa flytningar... Så det verkar som sjunde försöket också skiter sig.

Jag är så trött på att ha sex just nu. Tvingar mig själv runt ägglossningen. Annars vill jag inte. Och så måste vi på't igen en månad till *suck*

Äschdå :( hoppas att flytningarna inte är nåt.. Är det pressen på att det ska lyckas som gör att du inte vill ha sex eller är du inte annars heller intresserad av sex? Själv njuter jag nästan alltid och skulle kunna göra det hur ofta som helst men nu den här månaden blev det plötsligt konstigt runt just ÄL för oss båda. Det blev plötsligt mera prestation än njutning och eftet ÄL pausade vi en vecka bara för att båda var så less men nu är det som "vanligt" igen..
  • Annaba88

Jag har tagit D-vitamin en längre tid. Nu under vintern tar jag 100ug , rekommendationerna är 15 eller 20 tror jag men jag tar inte så lite ens på sommaren. Jag får mina på posten minns inte vad företaget heter men gissar att du hittar D-vitamin på apoteket också..

• Annaba88

BIM idag och negativt test :( nå sålänge mensen inte kommer så finns det ju ännu hopp..

emeliera skrev 2015-02-17 18:14:00 följande:

Hej,

Jag tänkte hoppar in här om de är ok?

Jag och min sambo har försökt i snart ett år.

Snart känner jag att jag skiter i detta....

Men försöker hålla huvudet högt :)

Välkommen! Tänker ni försöka ännu själva eller har ni tänkt söka hjälp? Är det första barnet?
  • Annaba88

Grattis! Vad kul! Nu undrar jag om det gått lika för oss. Prickade med säkerhet in ÄL den här månaden mha ägglossningsstickor och nu är jag på BIM +1 men testet var negativt igår. Lär inte vara ett så bra test utan känner bara av rätt höga HCG nivåer så på tisdag har jag tänkt testa med ett clearblue ifall mensen inte kommer innan.

• Annaba88
    jevana skrev 2015-02-22 14:20:31 följande:

Jag testade första gången på bim -4, helt blankt test. På Bim +2 prövade jag följande gång och då var strecket så svagt så jag tror det inte hade synts alls en dag tidigare.. Lycka till!

Aah vad skönt att höra att det inte är kört :) testar på tisdag som då blir BIM +3 eller ÄL +16 hade dessutom ÄL en dag tidigare än vanligt så man kunde jubha tänkt att mensen också skulle ha kommit en dag tidigare.
  • Annaba88
    jevana skrev 2015-02-22 14:20:31 följande:

Jag testade första gången på bim -4, helt blankt test. På Bim +2 prövade jag följande gång och då var strecket så svagt så jag tror det inte hade synts alls en dag tidigare.. Lycka till!

Aah vad skönt att höra att det inte är kört :) testar på tisdag som då blir BIM +3 eller ÄL +16 hade dessutom ÄL en dag tidigare än vanligt så man kunde jubha tänkt att mensen också skulle ha kommit en dag tidigare.
  • Annaba88
    sweetcandy skrev 2015-03-01 00:04:25 följande:
    Underbart med en sån vän! Håll hårt i honom!! :)

När jag berätta för min vän så mena hon bara på att jag måste slappna av, och så skulle jag vara glad över sonen.. Som om jag inte är glad över honom -.- betyder ju inte att jag inte vill ha fler barn! Och det tog typ 2 år att få till honom, nu är har vi passerat ett år igen med syskon.

Sen kläcker hon ur sig några timmar senare att "ja det var ju tur att hon blev gravid så snabbt (1:a försöket) för hon var ju lite orolig att det skulle ta tid"

Alltså... -.- jag vart mållös
    Rådet att "slappna av" har man ju hört av SÅ många! Och då känner iaf jag att det förstås är mitt fel att det inte blivit något ännu. Men så är det ju faktiskt inte, inga undersökningar har visat att det är nån skillnad om du slappnar av eller inte. Så finnd det ju de som dessutom vågar ta alla barn som blivit till av misstag som argument för det här. Jag tror det ändå är ännu vanligare att barn INTE blir till just de gångerna. 
    Jag har nog nångång kläckt ur mig åt nån med barn som har svårt att få syskon att de ska vara glada över det/de barn de har. Men visst är det sant att ett syskon är minst lika önskat som det första. 
    Tycker det är jobbigt det här, dels att prata med folk om saken och dels att inte göra det. I början hade vi ju tänkt att inte berätta åt nån att vi försöker för att få överraska alla sen. Men sen i något skede visste jag inte längre vad man skulle svara när barn kom på tal, det känns ju fel att säga att vi inte vill ha barn ännu. Sen när jag berättat för några har man fått de här dumma kommentarerna om att slappna av och "kanske det inte är meningen att ni ska få barn".
  • Annaba88
    sweetcandy skrev 2015-03-01 12:19:33 följande:

Men gud, inte meningen? Fy vad elakt sagt. Det har jag faktiskt aldrig hört!

Ja jag kan nog med handen på hjärtat säga att jag sagt något liknande till folk som redan har barn. Nu är man ju lite mer insatt i själv i hur det är.

Och jag trodde ändå min vän skulle vara lite mer smidig i sitt uttalande iom att hon vet hur jag kämpar. Hon vet allt om min uteblivna ÄL osv :/

Men man får sila tugget som min man brukar säga :) :P

Ja, man undrar ju varför det inte skulle "vara meningen" att vi skulle få barn, skulle vi vara så dåliga föräldrar? Nå nej, tror inte det handlar om mening eller inte. Hehe får sila tugget bara ;) har aldigt hört det uttrycket förr :D
  • Annaba88
    frestelsen skrev 2015-03-02 17:35:13 följande:
    Svaaagt syns verkligen IRL :) hoppas de håller sig
    Jejj! Hoppas allt går bra idag på ingreppet! Efteråt är pacmannen borta och så hoppas vi att det inte blir mera MF efter det :)
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre