För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
Tack för peppen Snuffsan! Precis vad jag behövde höra just nu, så lätt att fastna i hysterin.
Tack för peppen Snuffsan! Precis vad jag behövde höra just nu, så lätt att fastna i hysterin.
Mensen kom här också :( Känns rätt tungt idag, men det finns ju inte så mycket annat att göra än att försöka igen. Kommer nog att kännas bättre om några dagar, men just nu är jag rätt ledsen och inte speciellt hoppfull.
Tack tjejer för stödet, finns inte så många andra att prata med förutom min sambo så ni är guld värda :)
Och grattis Lilalove! Får mig att känna mig lite mer hoppfull att det faktiskt kan gå också :)
Låter bekant ;) och varje gång intalar jag mig själv att den här gången ska jag låta bli att tolka och bara vänta på BIM.
Efter förra besvikelsen sa nån åt mig att fylla tankarna med annat än barn så nu har jag ökat på träningen igen (som jag minskat förra hösten för att lättare bli gravid?!). Nu siktar jag in mig på halvmaraton till hösten. Min syster sprang halvmaraton i vecka 16 så tror nog jag ska kunna bli gravid trots att jag tränar (lagom mycket). Läste på kring ämnet och träning verkar inte minsa på chanserna, bara träningen är i lagom mängd så att den inte stör menscyklerna. Så nu googlas det träningstips och -kläder istället för tecken på graviditet tills det blir plus på stickan :) Jaa, lite graviditets-surfande blir det ändå ;)
Har ni andra "gett upp något" för att öka chanserna? Hur hittar ni balansen mellan att "leva" men ändå öka chanerna för graviditet?
Min man har nu äntligen också minskat på snuset, rejält! Är så stolt över honom även om han inte slutat helt.
Japp, blir likadan trots att jag gång på gång lovar mig själv att inte bli så nästa månad. Men har mer eller mindre accepterat att jag blir lite knäpp några dagar i månaden :)
Usch, de ledsna perioderna är så jobbiga. Jag brukar skriva av mig då, typ dagboksinlägg. Har alltid varit bättre på att uttrycka mig i skrift än tal. Det är typ mitt sätt att resonera med mig själv och få mig själv att blicka framåt. Hoppas du hittar ditt sätt att må bättre. Kramar!
BIM -4 och än en gång är det svårt att slappna av.. analysera och känna efter.. och rädslan för att ännu en gång bli besviken.. :(
Bim idag och det kom lite blod igår så jag går bara och väntar. Känns inte lönt att ta ett test.
Jag försöker se framåt och tänka lite mer på vad jag äter och hur mycket jag rör på mig. Jag har några kilo extra jag vill bli av med men jag kan ju inte banta hur som helst när jag försöker bli med barn. Hur många kalorier tror ni är okej att ligga på 1600-1700 eller måste man äta mer?
Trodde aldrig stickorna kunde bli annat än blanka. Idag kom ett annorlunda resultat upp. Testet är mycket starkare i verkligheten..