Inlägg från: BusigaSyrran |Visa alla inlägg
  • BusigaSyrran

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

lompan skrev 2015-04-25 14:51:06 följande:

detta var mitt starkaste äl test denna månad. tror ni jag hade ägglossning?

Är det säkert ligg på o räkna till nästa bim :)
  • BusigaSyrran
    lompan skrev 2015-04-26 00:11:57 följande:

jag har inte läst dina tidigare inlägg så du kanske förklarat där. Men jag undrar hur du lyckas få utredning efter bara 10 månader? :) hade du ingen ägglossning? 

Jag ringde en gynmottagning, men fick ett bryskt kom tillbaka efter ett år trots att sperma test visar negativt sperma antal.

Jag hade ägglossning o vi har ett barn sen innan. Jag hade lätt förlossning men gick ner mkt o är ganska smal. Förklarade att vi kört oskyddat i 2,5år för vi ville ha en "Hoppsan" då tösen va så planerad o gick direkt ville vi ha en som inte va så planerad.

Men de blev inget o jag sa att jag börjar bli deppig o de känns bara skit när en av vännerna säger de kanske är fel på oss mm. Pratade då med en av läkarna o hon sa men vet du vad kom hit så kollar vi upp lite.

Så första gången fick vi papper o mannen gjorde två sperma test som va normala.

Jag gjorde ett blodprov o sen ett vaginalt ultraljud där de kollade äggledarna o livmodern. Ena ämnet va lite höjt o de två andra ämnena i testet va normala så har fått göra om det blodprovet o nu skall vi försöka de sista månaderna fram tills juni innan vi ringer igen o ev då skall de spola äggledarna o kolla med någon färg inne i ledarna innan de går vidare med utredningen. Antar bara vi hade tur.
  • BusigaSyrran

Dakine det går säkert bra :)

Arwengren tyvärr inga tips för med mig är allt bara bra, är frisk o har regelbunden stark ägglossning men det händer inget hos oss för den delen. är inne på försök nr 10 och jag har ett barn sen innan som är 3.

dock så skall jag prova på kinesiolog då jag hört att det har gett bra effekter när man har provat länge.

• BusigaSyrran

Grattis ni som plussat :)

Här väntar vi på äl även om vi myser i förväg. Hoppas vi plussar innan juli så vi slipper ytterligare en utredning

• BusigaSyrran
    Idilia skrev 2015-05-14 07:27:07 följande:

Här kom mensen igårkväll så jag hann aldrig göra något mer test...

usch då :( min kom igår o jag e med så himla besviken. är försök nr 10 nu o jag blir så knäckt varje gång mensen kommer oavsett för de känns som ett knytnävslag i ansiktet.. är glad att man har en underbar 3åring här hemma men planen med att ha ett syskon här hemma när barnet va 3 har ju inte allt blivit som planen. 

blir o ringa kvinnokliniken imorgon o rådfråga om vad vi nu skall göra när vi vet om att allt ser så bra ut.
  • BusigaSyrran

Hej hoppar in här igen, har varit lite tufft nu ett tag då alla vänner är gravida men inte jag :(
    Försökt nu i 1år o 2månader och utreds men allt är bra så nästa månad skall jag skölja min äggledar och de skall även kolla dom med ultraljud. sen va mitt skörtelvärde på gränsen men de tror inte att det har någon betydelse egentligen. jag skall dock fråga om sköljningen ej går bra om jag inte kan få hormoner då jag hade så otroligt mycket gravid symptom 1år innan vi började försöka med nr1 som nu är 3,5 år. vi har kört oskyddat i 3år o ingen bebis eller mf har vi fått.

vi skall dock prata med några kliniker om ivf o blir vi inte gravida när vi har försökt i 2år skall vi se om vår familj vill hjälpa oss med ivf eftersom det kan bli kostsamt. känns lite sådär att eventuellt behöva göra så när vår första gick på första försöket o nu vill det inte alls. har dock börjat med Natural Cycles så hoppas det kan hjälpa oss lite.

• BusigaSyrran
    pandoraDiem skrev 2015-08-02 21:24:26 följande:

Jo jag hade nog velat berätta men jag vet inte riktigt hur. Det är ju inte så vanligt att tala högt om barnlöshet men tycker väl det är dags att bryta den tabun. Det är konstigt att jag på något sätt nästan skäms över något som jag inte ens kan kontollera.

Håller med dig, jag /vi har bara berättat för våra föräldrar, syster och tre nära vänner. Men min ena vän sa riktigt korkade ord o sa ofta vi kanske vill ha ett till eller började prata om att hon kanske va gravid o skulle göra abort mm så jag sa ifrån för de va bara så jobbigt att jag till slut inte orkade träffa henne.

Men jag hade gärna gjort vad som helst just nu för att få va gravid igen.. Är o tar blodprov idag och jag hoppas att kliniken kan hjälpa oss på något sätt så att man kan bli gravid på den naturliga vägen.
  • BusigaSyrran

Jag har börjat medmed natural cycles nu o gått in i ägglossning perioden. Känns skönt att den känner av min oregelbundna cykel. Hoppas på att det tar sig snabbt med denna metoden då allt ser bra ut men vi är fortfarande barnlösa m nr2 i lite mer än ett år och utreds. Inga fel på oss så de vill göra en äggsköljning men de blir i september om de ej tar sig denna månaden. Min barnmorska tyckte de va lite spännande att jag skulle testa detta o vet att jag känner mig mer trygg när jag vet när mensen är beräknad om man ej plussar. Så nu kör vi o hoppas på de bästa.

• BusigaSyrran

Nu har jag äntligen fått min spolning av äggledarna.
    ägglossningen är omkring dessa dagarna då jag fick positivt på äglossningsstickan igår. hoppas de tar sig nu o vi fortsätter med mys såklart.

försökt i 1år o 3mån nu. det må va kämpigt men vi blir bara starkare tillsammans när detta tar så mycket på en.Hjärta

• BusigaSyrran
    miamarina84 skrev 2015-09-16 17:57:19 följande:
    Hur kändes de att spola då? Vi börjar våran utredning nästa torsdag.
    för mig kändes det ingenting iaf :)
    hoppas bara det hjälper. vi började utredningen i januari även om de va 1års försök i juni.
  • BusigaSyrran
    miamarina84 skrev 2015-09-19 19:35:46 följande:
    Skönt att höra att det ibte var smärtsamt :) är det så lång väntetid eller varför måste ni vänta till juni, har ni haft missfall?
    tror du missförstått mig :P man måste ha försökt aktivt i 1år innan man får hjälp vi började aktivt juni -14 fick hjälp jan -15 med tester pga att jag mådde dåligt o va deppad så tyckte hon vi kunde ta proverna sålänge. inväntar nu bim efter spolningen men hoppas att de har tagit sig :)
    vi har inte haft missfall någon gång, får man ett plus o sen missfall börjar dom räkna om igen sen efter 3 missfall kan man få hjälp..
  • BusigaSyrran

spottings kan ju innebära en graviditet eller du har testat dig?
    ska ha mensen imorgon eller på tisdag så får se. hoppas de tar sig för nu har vi försökt så länge o e trötta på mensen så vi har sagt får vi inget pluss mot december o statten vägrar ge oss ivf pga att vi redan har barn tillsammans ja då ska vi bekosta det själva.

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre