• Annaba88

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

lilltess skrev 2015-03-12 09:40:56 följande:

Var till kvinnokliniken i förrgår, vilken lättnad det var att prata med någon om denna oro man bär på. Och att kunna ställa alla frågot man grubblar över utan att anses som knäpp. Gynundersökningen visade inget konstigt, allt såg ut som det skulle och det lugnade mig lite. Hon kunde se att slemhinnan var tjock (var bim+4), så hon sa att hon kunde se "att mensen var på gång, om jag inte var gravid förstås", också gav hon mig ett leende.

Hur komiskt vore det inte om vi försökt över 2 år, och nu när vi väl fått hjälp och är på undersökning så ligger bebis där inne och gror och fnissar åt oss. Hon sa att det inte är konstigt att par som försökt länge utan resultat ringer in och avbokar tider de nyss fått då de plussat, bara för att de släpper en stor oro de burit på när de vet att de ska få hjälp. Hoppas något liknande händer oss!

Skönt att få hjälp. Tror man går och spänner sig innan, vill ju så gärna att det ska gå utan hjälp blandat med rädslan att något ska vara fel. Det känns ju skönt att någon förstår och oftast finns det ju hjälp att få även om något skulle vara knasigt. Har du tagit nåt test då om du är på BIM + 4?

Här har det varit ÄL-tider igen och nu börjar igen en lång väntan på BIM. Förra månaden gick ändå lättare än tidigare man har liksom vant sig med att det ska bli ett negativt resultat och ett plus och gravidsymptom skulle vara avvikande.  

• Annaba88

Jag är också på ÄL +5 inga symptom och känner redan besvikelsen även om jag vet att det är tidigt och man absolut inte behöver känna symptom. Däremot undrar jag om det kan vara spottings jag haft idag men högst antagligen är det bara önsketänkande..

Vad har du för symptom då?

• Annaba88
    Annaba88 skrev 2015-03-15 19:18:23 följande:

Jag är också på ÄL +5 inga symptom och känner redan besvikelsen även om jag vet att det är tidigt och man absolut inte behöver känna symptom. Däremot undrar jag om det kan vara spottings jag haft idag men högst antagligen är det bara önsketänkande..

Nid-blödning menade jag ju :D tänker på en sak skriver en annan.. :)
  • Annaba88
    Annaba88 skrev 2015-03-15 19:18:23 följande:

Nid-blödning menade jag ju :D tänker på en sak skriver en annan.. :)
  • Annaba88
    Idilia skrev 2015-03-15 20:54:51 följande:

Jag fick mens idag, två dagar före bim. Jag har mått illa sen i tisdags så jag tänkte att nu jäklar!

Jag börjar bli deprimerad över det här. Jag hade tänkt mig ett barn i april-maj, nu verkar det som det inte blir något ens 2015 :(

Äsch då :( jätte trist är det. Här börjar vi också ge upp hoppet på en 2015-bebis. Det är bara att fortsätta kämpa på även om man helst vill att det sker nu med det samma.
  • Annaba88

Det är absolut svårare att planera nåt när man inte vet. Både planer längre fram; resor, skolningar och jobb och jag som tränar och brukar varje sommar hitta på nåt större projekt kan ju knappast vara bra att cykla 600 km om man är gravid, eller?! Inte är det lätt heller att planera närmare speciellt fester. Å andra sidan måste man ju leva också. Vi bestämde oss för att boka resa till hösten. Är man gravid så är man skulle man vara osäker på om man kan resa finns det försäkringar som ersätter sånt.

• Annaba88

Jag har också BIM i början på nästa vecka :) eller min app säger söndag men ÄL var ett par dagar sen den här månaden så jag räknar med BIM mellan söndag och tisdag. Tänkte testa på tisdag ifall mensen inte kommit innan. Förra söndagen hade jag en mörkare flytning, gissade att det var lite blod med så kanske en nidblödning?! hade också ont samma dag. I veckan har jag inte kännt nåt alls och gav upp hoppet. Igår på eftermiddagen hade jag yrsel några gånger och var tvungen att sätta mig ner, tänkte inte mera på det eftersom jag kan ha det ibland men ändå rätt sällan. På kvällen började det dra och värka nere i magen så hårt att jag hade svårt att somna. Trodde mensen börjat men nej. Tog ett test idag men det var blankt. Hoppas ändå för det känns verkligen annorlunda den här månaden :) 

• Annaba88

Ååh så kom mensen :( vilken besvikelse. Ännu ett misslyckande :( börjar ge upp hoppet, vad gör vi fel? Känns omöjligt just nu..

• Annaba88
    pandoraDiem skrev 2015-03-25 16:23:48 följande:

Mensen kom här också :( Känns rätt tungt idag, men det finns ju inte så mycket annat att göra än att försöka igen. Kommer nog att kännas bättre om några dagar, men just nu är jag rätt ledsen och inte speciellt hoppfull.

Vi är så många som förstår dig :( värst är det de första dagarna och jag tycker det ska få kännas trist och man ska få vara ledsen. Sen är det bara att fortsätta igen. hoppas, känna efter och kissa på stickor ;) Det ska nog gå för oss också snart! Kramar Hjärta

Grattis Lilalove! vilken glädje efter en så lång väntan :)

• Annaba88
    frestelsen skrev 2015-03-26 19:37:54 följande:

Vet inte om någon är från Stockholm här i tråden. Men om så kan jag rekommendera en fetilitets klinik i Hammarby sjöstad. Där va jag idag. Så bra läkare!! Jag fick så mycket svar:)

Oj så spännande det låter! Något du vill dela med dig av som kan hjälpa nån av oss här? :)
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre