För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
Var till kvinnokliniken i förrgår, vilken lättnad det var att prata med någon om denna oro man bär på. Och att kunna ställa alla frågot man grubblar över utan att anses som knäpp. Gynundersökningen visade inget konstigt, allt såg ut som det skulle och det lugnade mig lite. Hon kunde se att slemhinnan var tjock (var bim+4), så hon sa att hon kunde se "att mensen var på gång, om jag inte var gravid förstås", också gav hon mig ett leende.
Hur komiskt vore det inte om vi försökt över 2 år, och nu när vi väl fått hjälp och är på undersökning så ligger bebis där inne och gror och fnissar åt oss. Hon sa att det inte är konstigt att par som försökt länge utan resultat ringer in och avbokar tider de nyss fått då de plussat, bara för att de släpper en stor oro de burit på när de vet att de ska få hjälp. Hoppas något liknande händer oss!
Skönt att få hjälp. Tror man går och spänner sig innan, vill ju så gärna att det ska gå utan hjälp blandat med rädslan att något ska vara fel. Det känns ju skönt att någon förstår och oftast finns det ju hjälp att få även om något skulle vara knasigt. Har du tagit nåt test då om du är på BIM + 4?
Här har det varit ÄL-tider igen och nu börjar igen en lång väntan på BIM. Förra månaden gick ändå lättare än tidigare man har liksom vant sig med att det ska bli ett negativt resultat och ett plus och gravidsymptom skulle vara avvikande.