pandoraDiem skrev 2015-04-01 12:56:49 följande:
Ojojoj vad jag känner igen mig. Trappade också ner rejält på träningen under hösten för jag fick för mig att det var därför jag inte blev gravid. Sen efter mitt utomkveds tänkte jag att det uppenbarligen inte hjälpte så nu satsar jag mer på att må bra och göra saker jag tycker är roliga.
Däremot tycker jag det är svårare med saker som t ex kaffe där det råder lite delade meningar. Jag har nästan helt slutat med det nu. När jag började hela den här försöka-skaffa barn karusellen så tänkte jag att det är väl inte så farligt att inte kunna dricka kaffe under drygt 9 månader. Men nu har det ju gått betydligt mer än 9 månader och jag är inte i närheten av att ens vara gravid.
Jaja, tycker det är svårt att komma ihåg att "fortsätta leva" mitt uppe i allt men försöker verkligen
Aah, skönt att jag inte är ensam :D Kände efter 6 månader att resten av livet stod på paus. Kände inte att jag kunde satsa på träningen (för det kanske gör att jag inte blir gravid), var inte säker på om jag skulle söka en högre tjänst på jobbet (skulle ju kanske inte ens hinna jobba så länge där), kunde inte heller söka in till skola (den skulle ju såklart bli på hälft) osv. Så, förra veckan började jag träna för halvmaratonet och idag satte jag in ansökan till en högre utbildning. Får se vad det här blir till, men ja, man måste ju fortsätta leva.
Men ja kaffe och sen alkohol har jag svårt med. Dricker fortfarande kaffe men två koppar om dagen får räcka. Alkohol tar jag bara nåt glas ibland och försöker undvika helt mellan ÄL och BIM. Samma gäller mediciner. Socker har jag minskat på för längesen av helt andra orsaker.