• matildaaf

Tjejer får blommor, killar får....?

Anonym (Z) skrev 2014-11-28 21:01:04 följande:
    "Kvinnorna betalar ppillren som bägge har nytta av. Med andra ord är det inte mer än rätt att kvinnor ska ha högre lön än män.."
    Resonerar lite så.. Bortskämd kanske men anser att blommor & choklad inte är annat än rätt till kvinnor då vi betalar p-piller samt stoppar i kroppen massor av hormoner vilket inte är ohälsosamt lite indirekt. 
    Har alltid vart bortskämd med det & p.s skulle inte kunna leva utan det .

Sen ligger ju det HUNDRA tals år bakåt i tiden, så ska män behandla kvinnorna, särskilt innan dem ber hennes fader om hennes hand. Lol....
  • matildaaf
    Batmamba skrev 2014-11-29 19:04:28 följande:
    Men sluta ät p-piller om du tycker att det är dåligt!

Jag resonerar lite så här: både kvinnor och män förlorar på att hålla fast vid gamla könsroller. Så länge en kvinna aktivt stödjer könsrollerna kan hon i princip inte klaga på alla de nackdelar de också innebär (låg lön, rättslöshet vid våldtäkt, lillagummanattityder mm).

könsroller - take it or leave it!
    Jag går inte själv på p-piller. Går inte på något preventivmedel alls men jag såg en liknande kommentar i tråden & det är den jag utgår ifrån då min åsikt är sådan. Stoppar en kvinna i sig hormon de betalar för för att båda två ska kunna ligga som bara den utan att få barn så är det en grej hon gör själv, mannen gör ingenting i det. 
    Jag är inte för gamla könsroller.  Bara för att jag tycker mannen ska uppvakta sin kvinna med blommor, öppna dörrar osv så får jag inte klaga på våldtäkter och lillagummanattityder? Jag stödjer aktivt både könsroller för män & kvinnor men stöjer då fan inte det negativa hos varken den ena eller andra. 

Är du smått tappad eller?
  • matildaaf
    Anonym (Ingen sex) skrev 2014-11-30 13:41:53 följande:
    Måste hålla med dig helt och hållet.

Nu vill jag inte ha blommor titt som tätt utan jag hade nöjt mig med presenter som jag gillar och önskat mig när jag fyllt år. 
    En av de värsta känslor som finns är att behöva spela lycklig över saker man får (man ska ju vara så tacksam hela tiden och det är tanken som räknas...) av någon som säger sig älska en, men som helt struntar i vad jag tycker om och enbart köper sådana presenter som den själv vill ha. Alltså ingen som helst tanke på mottagaren utan bara på givaren.
    Att leva med någon som efter 20 år fortfarande köper musikcd med sin musiksmak istället för min - till MIG!
    Att få accessoarer som inte ens 14-åringar använder när man är 40+ blir bara löjligt.
    Kliv in i mitt hem och min garderob och det finns genomgående en färg som inte förekommer någonstans - förmodligen för att jag avskyr den färgen, vad är det för färg på en del saker jag får av honom?

Åker han till affären och ska köpa godis så köper han ingenting som jag tycker om. Lagar han mot förmodan mat så är det sådana rätter som jag inte äter - pannkakor.

Detta har så klart helt tagit död på allt vad mina känslor heter. Han respekterar mig inte ett dugg för då hade han lyssnat på mig och vetat om vad jag gillat och då kunnat köpa eller göra saker som gjort mig glad.
    Han nöjer sig ju med sex så det borde ju jag med göra...
    Hur orkar DU med? :/ Cred till dig, hade lämnat.
  • matildaaf

Tycker synd om er. Precis som jag skulle tycka lika mycket synd om män som uppvaktar sina kvinnor önskvärt mycket and beyond utan att få något tillbaka. Det ska vara traditionellt men ändå modernt. En kan inte stå för all uppvaktning & uppskattning i en relation.

Vet dock av många erfarenheter att svenska killar har tendenser av att vara snålare. Dem är det. Går tom att googla. Har inte dejtat en helsvensk man på hur länge som helst...

Skaffa er en man som är hälften svensk & hälften utländsk (i mitt fall en halvgrek).. Dem har ju en helt annorlunda mentalitet, på gott & ont men tråden handlar ju om blommor och annat & där slår dem de svenska killarna...

Inväntar hatkommentarer nu :)))))) Skippa det tack..

• matildaaf
    Anonym (Tappad) skrev 2014-11-30 18:23:53 följande:
    Tills det kommer fram till din halvgrekiska pojkvän att du knullat motsvarande en turistbuss med män vid akropolis varav rätt många tagot dig i rumpan. Då blir det inte lika harmoniskt hemma. Grekiska män har rätt hög standard på sina kvinnor, det är det svenska kvinnor missar. 

Man kan inte bete sig hur som helst som kvinna, och sen ändå förvänta sig samma behandling.

Om man beter sig som slampa, så blir man behandlad som en slampa.
    Alltså vad i helvete, hur snedtänd får man bli? Jag har då i helvete heller legat med många. 4 personer och jag är strax 22 år gammal. Ta du dina fördomar och ord och stoppa upp dem i röven för helvete. Får mina erfarenheter på andra sätt som inte innefattar en penis i en slida. Är en fin flicka men det verkar du missat totalt. 

Greker har absolut en hög standard på kvinnor som ibland är över gränsen, MEN det är killarna som knullar runt, så in i helvete. Jag vet betydligt mer om hur greker är än vad du gör, det slår jag vad om. 

Kalla mig slampa indirekt, hahahaha lilla hjärtat. 
  • matildaaf
    SnurriggirrunS skrev 2014-11-30 19:24:41 följande:
    Tappad...bakom en vagn?

Det är världskänt att svenska killar är snåla jämfört med män i andra kulturer..att de skulle ha en högre standard än svenska män, säger väl sig själv då att svenska män dessutom har dålig smak?
    Tydligen så tycker svenska män att det är ok då att en kvinna knullat en turistbuss män medans en grek/halvgrek inte tycker det är ok?

Dessvärre så föredrar jag svenska män framför andra så man får väl vara glad för de blommor de släpar hem några gånger om året ;) Är jag nöjd, är min man nöjd ;)
    Amen, någon som förstår..

Jag föredrar en halv. Lite hemma & lite av något exotiskt. Men bara om landet är Grekland, haha ;)
  • matildaaf
    Anonym (Tappad) skrev 2014-11-30 20:05:23 följande:
    Nej, det är ju just det som är poängen. Inga män tycker om det, oavsett nationalitet.

En kvinna som beter sig så, får helt enkelt inte samma investering. Det har med beteende att göra inte nationalitet.

En grekisk kvinna som ligger med en hel turistsäsong med män kommer inte heller att få män att gå igång på henne och vilja bygga henne ett hus och annat dumt som män känner när de blir kära på riktigt.
    Så mysigt att du inte vågar svara på mitt svar till dig. But that's ok cuz I won. Du borde passa din attityd. Så, förlåtet & glömt, lol Flört
    -
    Nej, inte bara beteende. En liten gnutta religion, men till största del kulturen. 

I mina ögon tappar en man extremt mycket värde om han har legat med en turistbuss. Nu hade jag tur med min karl. Men mina helgrekiska tjejkompisar & killkompisar här (ca 15) är extremt stränga. Skulle aldrig investera min framtid med en man som knullat runt. Aldrig.

Det är riktigt synd att en kvinna inte får samma investering men det kommer vi nog aldrig kunna ändra på. Och om det är ok för män runt om i världen att knulla femton turistbussar medans kvinnan tappar sitt värde om det är fler än antalet pappor hon har, så tycker jag inte det är mer än rätt att hon uppvaktas med blommor, smycken, choklad, skor mm.. Det är rätt i det fallet, tycker jag.. 
  • matildaaf
    Anonym (Tappad) skrev 2014-11-30 20:12:26 följande:
    Du kan inte välja halva.

Den halvan som gillar att ha en slampa till flickvän finns inte, så du har otur där.

Du kan få blommor, men från en pojkvän som är hemligt förbannad på dig. Lycka till med att bli lycklig med den relationen.
    Nu förstår jag verkligen inte vad du menar? 
    Klart som fan jag kan välja att dejta killar som har en svensk förälder & en utländsk? Varför skulle han vara hemligt förbannad? 

Lycklig är jag, något så fruktansvärt.
  • matildaaf

Och säg inte att du kallar mig slampa igen? Alltså ditt stolpskott. Att jag har otur. Sa ju hur många jag hamnat i säng med. Du har fan problem. 

Anonym (Tappad) skrev 2014-11-30 20:12:26 följande:
    Du kan inte välja halva.

Den halvan som gillar att ha en slampa till flickvän finns inte, så du har otur där.

Du kan få blommor, men från en pojkvän som är hemligt förbannad på dig. Lycka till med att bli lycklig med den relationen.
  • matildaaf
    Anonym (Tappad) skrev 2014-11-30 21:11:33 följande:
    du är en slampa för män från den här kulturen. det är fakta.

för svenska män också, men de har inga direkta alternativ, så de kör på vad de kan få, dock med mindre investering.
    Kan tänka mig att du är en större slampa för dem. Vi kan slampa ihop.

Inte enligt grekisk kultur iallafall. 
    Så jag är inte bara en slampa utan nu någon dem bara kör på & som får mindre investering? Gud.. Skase malaka e. Aldrig träffat en svensk kille som haft det tänket som utländska. Jag är dock bara 22 & det är läskigt vad folk i min ålder ligger. Det är så jäkla äckligt, man blir mörkrädd.

Annars så förstår jag ditt tänk. Jag kan hålla med dig om att tjejer får mindre investering ju fler sexuella partners dem har, det är ju så folk tänker. Min personliga åsikt är dock att jag ser på det likadant för män jag skulle dejta..
  • matildaaf
    Anonym (xxx) skrev 2014-11-30 21:42:46 följande:
    Svara inte idioten... han tycker det är kul med provokation. Har väl tråkigt eller något. 
    Mmm, checkar ut från ett samtal med den personen nu.. Tappad så in i.. Hehe =) #nättroll
Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?