• Anonym (He-man)

Tjejer får blommor, killar får....?

Jag köper blommor till tjejen ungefär varannan månad i genomsnitt kanske. Hon blir alltid jätteglad och uppskattar det. Ibland är det blommor från en mataffär och då är det inte så dyrt men ibland så är det från en blommaffär och då kan det kosta 300 kr och uppåt.

Jag tänkte lite på det idag, vad får jag tillbaka? Det är inte så att hon brukar köpa saker till mig lite då och då, och vad skulle det isf kunna vara?
    Pratade med lite killkompisar och dom höll med om att det enbart var dom som gav sina tjejer oväntade presenter som tex blommor.

Vad bör en tjej ge en kille som mot svarar blommor? För jag personligen skiter fullkomligt i blommor och uppskattar det inte alls. Vart är jämställdheten?

• Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?
  • Anonym (tre)

Tjejer får blommor, killar får... SEX!

Lever man ojämställt så gör man. Och då är det blommor för sex som gäller.

• Anonym (Killen får..)

Jag får blommor i överraskning och mannen får överrasknings BJ. Båda blir glada å uppskattar våra presenter ;)

• Anonym (He-man)

Fast jag tycker inte "sex" ska vara en utbytesvara i en förhållande. Men det är väl så det funkar, mao så är det enbart rätt att män har en högre lön än kvinnan.

• Nyfiken gul

min man får uppskattning tillbaka av mig i form av små gester eller små presenter. 

jag kan tex servera frukost på sängen som tack för blommor, eller laga extra god middag som tack eller så köper jag kanske den där dyrare tidningen han själv sällan unnar sig eller köper hem nån fånig och onödig pryl till köket han ändå uppskattar , jag kan svänga förbi och köpa det lite dyrare godiset eller köpa en flaska vin osv osv...  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (tre)
    Anonym (He-man) skrev 2014-11-28 20:09:47 följande:

Fast jag tycker inte "sex" ska vara en utbytesvara i en förhållande. Men det är väl så det funkar, mao så är det enbart rätt att män har en högre lön än kvinnan.

Nä, det tycker inte jag heller. Men lägger mig inte i hur andra väljer att leva.

Men hur kopplar du ihop blommor-sex med att män förtjänar högre lön? För att män har större utgifter på grund av blommorna eller?
  • Anna74a

Jag brukar köpa presenter lite då och då, det kan ex vara en bok jag springer över som jag vet att min sambo vill ha.

• Anonym (Blommfri)

Jag får aldrig blommor. Hade jag fått det så hade jag förmodligen gett någon liten överraskning tillbaka. Jag vet att det inte är brist på kärlek som gör att jag inte får blommor. Men är man student känns det vettigare att lägga pengarna på annat.

Att ge männen sex i utbyte låter ju helt absurt. Sex är en ömsesidig handling som handlar om att båda partnerna ska ha det bra, inte en present till en man.

• Anonym (Lia)

Jag ger min sambo presenter då och då. En tröja jag tror han skulle gilla, ett nytt nätagg eller annat jag vet han vill ha. Får dock aldrig blommor.

• Anonym (Z)
    Anonym (He-man) skrev 2014-11-28 20:09:47 följande:

"Kvinnorna betalar ppillren som bägge har nytta av. Med andra ord är det inte mer än rätt att kvinnor ska ha högre lön än män.."
Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?