Inlägg från: Anonym (Tappad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tappad)

Tjejer får blommor, killar får....?

matildaaf skrev 2014-11-30 14:09:05 följande:
    Jag går inte själv på p-piller. Går inte på något preventivmedel alls men jag såg en liknande kommentar i tråden & det är den jag utgår ifrån då min åsikt är sådan. Stoppar en kvinna i sig hormon de betalar för för att båda två ska kunna ligga som bara den utan att få barn så är det en grej hon gör själv, mannen gör ingenting i det. 
    Jag är inte för gamla könsroller.  Bara för att jag tycker mannen ska uppvakta sin kvinna med blommor, öppna dörrar osv så får jag inte klaga på våldtäkter och lillagummanattityder? Jag stödjer aktivt både könsroller för män & kvinnor men stöjer då fan inte det negativa hos varken den ena eller andra. 

Är du smått tappad eller?
    Så bara för att jag gillar att kalla tjejer lilla gumman, så måste jag köpa dem blommor då?

Är du helt tappad eller?
  • Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 14:55:17 följande:

Tycker synd om er. Precis som jag skulle tycka lika mycket synd om män som uppvaktar sina kvinnor önskvärt mycket and beyond utan att få något tillbaka. Det ska vara traditionellt men ändå modernt. En kan inte stå för all uppvaktning & uppskattning i en relation.

Vet dock av många erfarenheter att svenska killar har tendenser av att vara snålare. Dem är det. Går tom att googla. Har inte dejtat en helsvensk man på hur länge som helst...

Skaffa er en man som är hälften svensk & hälften utländsk (i mitt fall en halvgrek).. Dem har ju en helt annorlunda mentalitet, på gott & ont men tråden handlar ju om blommor och annat & där slår dem de svenska killarna...

Inväntar hatkommentarer nu :)))))) Skippa det tack..

Tills det kommer fram till din halvgrekiska pojkvän att du knullat motsvarande en turistbuss med män vid akropolis varav rätt många tagot dig i rumpan. Då blir det inte lika harmoniskt hemma. Grekiska män har rätt hög standard på sina kvinnor, det är det svenska kvinnor missar. 

Man kan inte bete sig hur som helst som kvinna, och sen ändå förvänta sig samma behandling.

Om man beter sig som slampa, så blir man behandlad som en slampa.
  • Anonym (Tappad)
    Anonym (m) skrev 2014-11-30 18:23:35 följande:

Jag har bara läst TS och får intrycket att ni är unga? 

Jag är snart 45. Min man och jag överraskar varann med tex en bra bok som vi vet att den andre skulle vilja ha. Gärna en gammal som är svår att få tag på (yes vi är litteraturnördar Glad )  Vi har gett varann blommor båda två men jag tror att vi är lagom förtjusta i blommor, det är liksom en "basic" present. En svårhittad bok slår mycket högre :) 

Vad jag menar är: man ger något som man vet att den andre verkligen skulle uppskatta: gillar man bio kanske man bjuder på biljetten, gillar man god mat bjuder man på restaurang, gillar man parfym köper man en bra parfym osv 

gillar din man avsugningar? får han såna också?
  • Anonym (Tappad)
    SnurriggirrunS skrev 2014-11-30 19:24:41 följande:
    Tappad...bakom en vagn?

Det är världskänt att svenska killar är snåla jämfört med män i andra kulturer..att de skulle ha en högre standard än svenska män, säger väl sig själv då att svenska män dessutom har dålig smak?
    Tydligen så tycker svenska män att det är ok då att en kvinna knullat en turistbuss män medans en grek/halvgrek inte tycker det är ok?

Dessvärre så föredrar jag svenska män framför andra så man får väl vara glad för de blommor de släpar hem några gånger om året ;) Är jag nöjd, är min man nöjd ;)
    Nej, det är ju just det som är poängen. Inga män tycker om det, oavsett nationalitet.

En kvinna som beter sig så, får helt enkelt inte samma investering. Det har med beteende att göra inte nationalitet.

En grekisk kvinna som ligger med en hel turistsäsong med män kommer inte heller att få män att gå igång på henne och vilja bygga henne ett hus och annat dumt som män känner när de blir kära på riktigt.
  • Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 19:24:41 följande:
    Alltså vad i helvete, hur snedtänd får man bli? Jag har då i helvete heller legat med många. 4 personer och jag är strax 22 år gammal. Ta du dina fördomar och ord och stoppa upp dem i röven för helvete. Får mina erfarenheter på andra sätt som inte innefattar en penis i en slida. Är en fin flicka men det verkar du missat totalt. 

Greker har absolut en hög standard på kvinnor som ibland är över gränsen, MEN det är killarna som knullar runt, så in i helvete. Jag vet betydligt mer om hur greker är än vad du gör, det slår jag vad om. 

Kalla mig slampa indirekt, hahahaha lilla hjärtat. 
    Om du är 22 år så vet du ingenting  mer än vad jag vet. Och speciellt inte om greker, inte om nåt annat heller för den delen.

Jag har jobbat i grekland, haft grekiska kunder, varit hembjuden till greker, har grekiska vänner och haft relationer med grekiska kvinnor.

Ja, grekiska män knullar förstår med de kvinnor som särar på benen, precis som alla män från alla kulturer gör. De är ju män.

Det är ju inte samma sak som att en kvinna gör det. 

4 personer är fyra för mycket om du vill ha en ny man med nån kvalite från de här kulturerna. Speciellt vid 22 års ålder.
  • Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 19:26:09 följande:

Knullade bara honom vid akropolis förresten <333

Är ni gifta nu då?
  • Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 20:08:05 följande:
    Amen, någon som förstår..

Jag föredrar en halv. Lite hemma & lite av något exotiskt. Men bara om landet är Grekland, haha ;)
    Du kan inte välja halva.

Den halvan som gillar att ha en slampa till flickvän finns inte, så du har otur där.

Du kan få blommor, men från en pojkvän som är hemligt förbannad på dig. Lycka till med att bli lycklig med den relationen.
  • Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 20:14:27 följande:
    Så mysigt att du inte vågar svara på mitt svar till dig. But that's ok cuz I won. Du borde passa din attityd. Så, förlåtet & glömt, lol Flört
    -
    Nej, inte bara beteende. En liten gnutta religion, men till största del kulturen. 

I mina ögon tappar en man extremt mycket värde om han har legat med en turistbuss. Nu hade jag tur med min karl. Men mina helgrekiska tjejkompisar & killkompisar här (ca 15) är extremt stränga. Skulle aldrig investera min framtid med en man som knullat runt. Aldrig.

Det är riktigt synd att en kvinna inte får samma investering men det kommer vi nog aldrig kunna ändra på. Och om det är ok för män runt om i världen att knulla femton turistbussar medans kvinnan tappar sitt värde om det är fler än antalet pappor hon har, så tycker jag inte det är mer än rätt att hon uppvaktas med blommor, smycken, choklad, skor mm.. Det är rätt i det fallet, tycker jag.. 
    Kvinnor blir gravida, det blir inte män. Där har du den underliggande förklaringen.

Kvinnans sexualitet har ett positivt marknadsvärde, men det blir högt bara när sexualiteten är exklusiv. Ju slampigare hon är ju lägre blir det.

Om du ger avsugningar på en parkeringsplats för lastbilar så är det väldigt lågt. Som lyxprostuerad har man färre kunder som lägger mer tid på men tjänar då mer pengar. Mest tjänar man om man är Melinda Gates.

Men om man vill vara Melinda Gates så kan man inte först börja med att suga av lastbilchauförer, för det diskvalificerar en på direkten. Tyvärr förstår inte kvinnor det där alltid.
  • Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 20:19:05 följande:

Och säg inte att du kallar mig slampa igen? Alltså ditt stolpskott. Att jag har otur. Sa ju hur många jag hamnat i säng med. Du har fan problem. 

du är en slampa för män från den här kulturen. det är fakta.

för svenska män också, men de har inga direkta alternativ, så de kör på vad de kan få, dock med mindre investering.
  • Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 21:32:37 följande:
    Kan tänka mig att du är en större slampa för dem. Vi kan slampa ihop.

Inte enligt grekisk kultur iallafall. 
    Så jag är inte bara en slampa utan nu någon dem bara kör på & som får mindre investering? Gud.. Skase malaka e. Aldrig träffat en svensk kille som haft det tänket som utländska. Jag är dock bara 22 & det är läskigt vad folk i min ålder ligger. Det är så jäkla äckligt, man blir mörkrädd.

Annars så förstår jag ditt tänk. Jag kan hålla med dig om att tjejer får mindre investering ju fler sexuella partners dem har, det är ju så folk tänker. Min personliga åsikt är dock att jag ser på det likadant för män jag skulle dejta..
    Ingen bryr sig om hur många män legat med annat än i den rakt motsatta riktningen.

Det kan vara ett problem för en man om han är oskuld till exempel. Många ligg är aldrig ett problem dock.
  • Anonym (Tappad)
    matildaaf skrev 2014-11-30 22:01:30 följande:
    Mmm, checkar ut från ett samtal med den personen nu.. Tappad så in i.. Hehe =) #nättroll
    hej då
  • Anonym (Tappad)
    Anonym (urk) skrev 2014-11-30 21:45:33 följande:
    Fy fan vilken unken kvinnosyn vissa män i den här tråden har! Gå lägg dig under en sten och ruttna där du hör hemma. Man mår illa av ditt snack om kvinnors värde, sanningen är väl den att det är du som är längst ner i skalan. Vem skulle vilja ha en man som du? 
    Det finns bara en sorts män när det gäller det här.

Men om du tror nåt annat får du väl säga till din nästa dejt att du brukade jobba som avsugerska på ett lastbilsstopp utanför Frankfurt så får vi se hur dina dejter går framöver. Det kommer att gå snabbt till sex i alla fall.
  • Anonym (Tappad)
    Anonym (FA) skrev 2014-12-17 19:13:42 följande:
    Eftersom dom arbetar mer och bättre. 
    Jo men då får dom ju kompensera det med att betala kvinnor för deras sällskap. Häng med lite.
  • Anonym (Tappad)
    Anonym (FA) skrev 2014-12-17 20:11:20 följande:
    Varför skulle dom. 
    För att dom tvingas till det?
  • Anonym (Tappad)
    Aspie skrev 2014-12-17 20:13:31 följande:
    Vad bör partners ge varandra för att göra varandra lyckliga? UTGÅ FRÅN DET, SNÄLLA. Inte tjejer/killar. Det är inte bara heteronormativt utan också dömande utifrån att alla tjejer/killar skulle ha samma intresse.

Varför ska tjejer ens få blommor? Helt värdelöst i min mening. Ge mig mat eller klia min rygg i tio minuter så blir jag glad.
    Heteronormativt...mmmmm....sexigt....
  • Anonym (Tappad)
    nymedlem skrev 2014-12-17 20:33:42 följande:

Min kille får alltid en xtra avsugning när han kommer med blommor. Han verkar nöjd med det

Heteronormativt...mmmmm....sexigt....
  • Anonym (Tappad)
    sextiotalist skrev 2014-12-17 20:40:51 följande:

Min sambo blev nästan tårögd när jag köpte fina praliner och la dessa som ett hjärta när jag skulle resa iväg.
    Han skulle uppskatta en ros också.

Usch, pervest...
  • Anonym (Tappad)
    sextiotalist skrev 2014-12-17 20:54:11 följande:
    Jag vet, jag visste inte ens om jag kunde skriva det. Fanns en potentiell risk att svaret kunde anmälas
    Jag har anmält dig till en tribunal i Haag för brott mot mänskligheten. Din dörr kommer snart att slås in.
  • Anonym (Tappad)
    Esoada skrev 2014-12-17 22:35:15 följande:

Det är därför jag inte gillar jämställdhet
    Nej, mannen ska betala det mesta och ge en presenter
    Belöningen för det är att umgås med mig

Belöningen är att du särar. Det är vad du får betalt för.
  • Anonym (Tappad)
    sextiotalist skrev 2014-12-18 18:53:57 följande:
    Ajdå, det var bra att veta 
    Se till att ha gevalia hemma.
Svar på tråden Tjejer får blommor, killar får....?