• dendärmary

Hur länge bör man kunna hålla sig som vuxen? (Bajsade på mig.)

Olyckan var framme igår kväll, men till min stora lycka var det ingen som såg eller märkte vad som hände.

Dock är jag väldigt orolig om det är något fel på mig, och funderar på att uppsöka vårdcentral för undersökning. Jag bajsade alltså på mig för att jag inte kunde hålla mig - inte pga sjukdom, orolig mage eller något sådant.

Är det någon som vet hur länge det är normalt att kunna hålla sig som vuxen när man är jättebajsnödig? Har googlat men hittar ingen information. Vill ju helst inte gå till vårdcentralen då det är så pinsamt. :S

• Svar på tråden Hur länge bör man kunna hålla sig som vuxen? (Bajsade på mig.)
  • Anonym (ingen fara)

Jag är en sån löjlig person som inte kan bajsa när andra hör, eller ens på offentliga toaletter. Detta ställer ju till problem på exempelvis resor. I skrivande stund är jag på väg hem från en kompis som bor ett par timmar bort. Har behövt bajsa sedan igår morse, men hållit mig. Nu börjar det dock snart bli kris. Jag tror dock inte det är någon fara med dig, så länge det inte handlar om minuter. Dey är väl individuellt hur länge man kan hålla sig, och varierar säkert också från gång till gång. Förlåt för ful text, skriver från mobilen.

• dendärmary
    Anonym (ingen fara) skrev 2014-11-29 11:56:34 följande:

Jag är en sån löjlig person som inte kan bajsa när andra hör, eller ens på offentliga toaletter. Detta ställer ju till problem på exempelvis resor. I skrivande stund är jag på väg hem från en kompis som bor ett par timmar bort. Har behövt bajsa sedan igår morse, men hållit mig. Nu börjar det dock snart bli kris. Jag tror dock inte det är någon fara med dig, så länge det inte handlar om minuter. Dey är väl individuellt hur länge man kan hålla sig, och varierar säkert också från gång till gång. Förlåt för ful text, skriver från mobilen.

Tack för svar! Nej, minuter handlade det inte om, utan snarare timmar. Men iaf... det känns inte normalt. :S
  • Anonym (ingen fara)

Uppsök vårdcentral om du är riktigt orolig. Men jag tror som sagt inte att det är någon fara. Olyckor kan hända oss alla. Jag har bajsat på mig några gånger när avsikten har varit att fisa. Har också kissat på mig någon gång, för att jag inte kunnat hålla mig. Det är så tabu så ingen vågar prata om det, även om det säkert är vanligare än man tror. Sköt om dig :)

• Anonym (normal)

Jag kan hålla mig hur länge som helst (om jag inte är magsjuk), dagar om det behövs och har aldrig bajsat på mig. Har ingen aning om vad som är normalt egentligen men så fungerar jag i alla fall.

• Anonym (du vet bäst själv)

Jag har aldrig varit med om det... (peppar, peppar). Ibland kan det kanske kännas krisartat, men det går ju att knipa tills krisen går över. Men förr eller senare måste ju bajset ut ur kroppen, så jag antar att det skulle kunna hända vem som helst som gått tillräckligt länge utan att bajsa. Du vet bäst själv dina egna omständigheter.

• dendärmary
    Anonym (ingen fara) skrev 2014-11-29 12:17:15 följande:

Uppsök vårdcentral om du är riktigt orolig. Men jag tror som sagt inte att det är någon fara. Olyckor kan hända oss alla. Jag har bajsat på mig några gånger när avsikten har varit att fisa. Har också kissat på mig någon gång, för att jag inte kunnat hålla mig. Det är så tabu så ingen vågar prata om det, även om det säkert är vanligare än man tror. Sköt om dig :)

Tack!
    Anonym (normal) skrev 2014-11-29 12:18:07 följande:

Jag kan hålla mig hur länge som helst (om jag inte är magsjuk), dagar om det behövs och har aldrig bajsat på mig. Har ingen aning om vad som är normalt egentligen men så fungerar jag i alla fall.

Jo, och det är därför jag misstänker att det är fel på mig. :S Man ska väl kunna hålla sig hur länge som helst annars i princip? Det som hände för mig var att det inte gick att hålla emot, så som man normalt brukar kunna göra hur länge som helst.
    Anonym (du vet bäst själv) skrev 2014-11-29 12:21:50 följande:

Jag har aldrig varit med om det... (peppar, peppar). Ibland kan det kanske kännas krisartat, men det går ju att knipa tills krisen går över. Men förr eller senare måste ju bajset ut ur kroppen, så jag antar att det skulle kunna hända vem som helst som gått tillräckligt länge utan att bajsa. Du vet bäst själv dina egna omständigheter.

Panikbajsnödig i fyra timmar. Sedan gick det inte längre.

Det är väl inte normalt? :S
    dendärmary skrev 2014-11-29 12:44:38 följande:
    .
    Anonym (du vet bäst själv) skrev 2014-11-29 12:21:50 följande:

Panikbajsnödig i fyra timmar. Sedan gick det inte längre.

Det är väl inte normalt? :S
    Jag har aldrig varit panikbajsnödig i fyra timmar, så jag kan inte säga någonting om ifall det är normalt eller inte. Men nästa gång du blir panikbajsnödig får du se till att hitta en toalett snabbare. Vad befann du dig i för situation, eftersom du inte kunde uppsöka en toalett på fyra timmar?
  • dendärmary
    Anonym (du vet bäst själv) skrev 2014-11-29 13:11:21 följande:
    Jag har aldrig varit panikbajsnödig i fyra timmar, så jag kan inte säga någonting om ifall det är normalt eller inte. Men nästa gång du blir panikbajsnödig får du se till att hitta en toalett snabbare. Vad befann du dig i för situation, eftersom du inte kunde uppsöka en toalett på fyra timmar?
    Fest, tunnelbana, tåg, gångtur - i den ordningen.

Ville inte använda toan i festlokalerna för de var unisex och så himla snuskiga.
    dendärmary skrev 2014-11-29 13:21:42 följande:
    Fest, tunnelbana, tåg, gångtur - i den ordningen.

Ville inte använda toan i festlokalerna för de var unisex och så himla snuskiga.
    Okej, men om det var fest är det lättare att förstå att du inte klarade av att hålla dig. Svårare att förstå att du vägrade toan. När jag är lite avtrubbad av alkohol bryr jag mig mindre om i vilket skick toan är. Det som måste ut, måste få komma ut, menar jag.
  • dendärmary
    Anonym (du vet bäst själv) skrev 2014-11-29 13:23:54 följande:
    Okej, men om det var fest är det lättare att förstå att du inte klarade av att hålla dig. Svårare att förstå att du vägrade toan. När jag är lite avtrubbad av alkohol bryr jag mig mindre om i vilket skick toan är. Det som måste ut, måste få komma ut, menar jag.
    Jag dricker inte.

Men det låg liksom fullt med gult kiss (det var alltså inte vatten) på toasitsen, ville bara inte sätta mig där. :S

Sedan är det lätt att vara efterklok, då jag var på festen var jag ju helt övertygad om att jag kunde hålla mig tills jag kom hem.
Svar på tråden Hur länge bör man kunna hålla sig som vuxen? (Bajsade på mig.)