• dendärmary

Hur länge bör man kunna hålla sig som vuxen? (Bajsade på mig.)

Olyckan var framme igår kväll, men till min stora lycka var det ingen som såg eller märkte vad som hände.

Dock är jag väldigt orolig om det är något fel på mig, och funderar på att uppsöka vårdcentral för undersökning. Jag bajsade alltså på mig för att jag inte kunde hålla mig - inte pga sjukdom, orolig mage eller något sådant.

Är det någon som vet hur länge det är normalt att kunna hålla sig som vuxen när man är jättebajsnödig? Har googlat men hittar ingen information. Vill ju helst inte gå till vårdcentralen då det är så pinsamt. :S

• Svar på tråden Hur länge bör man kunna hålla sig som vuxen? (Bajsade på mig.)
  • Anonym (du vet bäst själv)
    dendärmary skrev 2014-11-29 13:27:18 följande:
    Jag dricker inte.

Men det låg liksom fullt med gult kiss (det var alltså inte vatten) på toasitsen, ville bara inte sätta mig där. :S

Sedan är det lätt att vara efterklok, då jag var på festen var jag ju helt övertygad om att jag kunde hålla mig tills jag kom hem.
    Det är världens enklaste grej att torka bort lite kiss från toasitsen... jämför med förnedringen i att bajsa på sig menar jag. Ja, det är lätt att vara efterklok, men huvudsaken att du lär av dina misstag.
  • dendärmary
    Anonym (du vet bäst själv) skrev 2014-11-29 13:33:18 följande:
    Det är världens enklaste grej att torka bort lite kiss från toasitsen... jämför med förnedringen i att bajsa på sig menar jag. Ja, det är lätt att vara efterklok, men huvudsaken att du lär av dina misstag.
    Men kul att ta sådana där tunna pappersservetter (det var ju inget riktigt toalettpapper) och torka med. :S
    dendärmary skrev 2014-11-29 13:34:57 följande:
    Men kul att ta sådana där tunna pappersservetter (det var ju inget riktigt toalettpapper) och torka med. :S
    Det är aldrig kul att torka upp okända människors kiss, men i valet mellan det och att bajsa på sig väljer i alla fall jag tveklöst det förra. Lycka till i fortsättningen!
  • Anonym (Det måste ju ut)

4 timmar låter hemskt länge att vara akutnödig, och förr eller senare måste det ut. Förut kunde jag hålla mig med nr 2 hur länge som helst, om jag vad på resa tex, men så fick jag världens förstoppning och fick åka till sjukhus... Inte kul! Doktorn sa att det är så klart bättre med bajset ute än inne i kroppen, och sen dess går jag när jag behöver, även på offentliga snuskiga toaletter. Om man dessutom går när man är nördig brukar det hela vara över rätt snabbt så man inte behöver sitta inne på toan länge. Så tänk på vad ni gör med kroppen när ni håller er, bättre ute än inne!

• dps

Alltså, tryckte du ut korvar i trosorna eller var det diarré?

• radwanska

Man kan absolut inte hålla sig hur länge som helst. Panikbajsnödig i fyra timmar säger du att du var? Då tycker jag det inte är så konstigt att du bajsade på dig. :) Jag tror inte det är något fysiskt fel på dig för den sakens skull.

• dps

Det är bara små barn och gamla människor som bajsar på sig... och finska journalister.

• Anonym (det händer)

Jag har också bajsat på mig - alltså inte diarré utan korvar i trosorna. För er som inte varit där så handlar det om att det gör fruktansvärt ont i magen och så får man krampanfall. Och det är just under krampanfallen som man kan tappa kontrollen och då finns risken att man bajsar på sig.

• Snygg kotlett

Fattar inte varför man väljer att bajsa på sig? Det har hänt att jag blivit akut bajsnödig men då har jag dragit ner byxan, satt mig på huk och bajsat lite snabbt. Om nån råkat se så får de väl se. Tror inte nån skulle reagera på om jag gjorde så eftersom jag ser väldigt bra ut.

Snygg svärmor föder snygg dotter
  • Anonym (det händer)

Man väljer inte att bajsa på sig. Eller ja, OK, istället för att sätta sig mitt bland folk så hoppas man in i det sista att man kan hålla sig.

Snygg kotlett skrev 2015-05-09 18:53:49 följande:

Fattar inte varför man väljer att bajsa på sig? Det har hänt att jag blivit akut bajsnödig men då har jag dragit ner byxan, satt mig på huk och bajsat lite snabbt. Om nån råkat se så får de väl se. Tror inte nån skulle reagera på om jag gjorde så eftersom jag ser väldigt bra ut.

Nej, du har rätt, när jag har sett snygga människor som sätter sig på huk och bajsar offentligt har jag inte alls reagerat, just för att de ser så väldigt bra ut.
  • Anonym (Bajs)

Jag kan hålla mig så att bajskänslan försvinner helt. Sen behöver inte jag bajsa på ett tag efter det:) så vad som är "normalt" är nog individuellt..

• Anonym (det händer)
    Anonym (Bajs) skrev 2015-05-10 03:12:21 följande:

Jag kan hålla mig så att bajskänslan försvinner helt. Sen behöver inte jag bajsa på ett tag efter det:) så vad som är "normalt" är nog individuellt..

Det är första steget innan kramperna i magen kommer. ;)
  • alexs mamma

Man kan inte hålla sig hur länge som helst!
    jag jobbar med barn i förskolan och möter ibland barn med förstoppning. (Det kan ju naturligtvis även gälla vuxna) Är man väldigt förstoppad gör det ju jätteont när man försöker bajsa. Man gör allt för att slippa och till slut går den värsta nödigheten över. Det som händer i kroppen är att om man inte bajsat ordentligt på länge,  så fylls ju tarmarna med bajs succecivt, det måste ju ta vägen någonstans. jag har träffat på barn som för så ont i magen pga förstoppning att de tillslut kräks och det som då kommer upp är närmast avföring. Det luktar så och ser ut så iaf....

• Anonym (det händer)

Det var någon deltagare på Paradise Hotel som hade bajsat på sig när hon gick i nian.

Så ja, det händer.

Svar på tråden Hur länge bör man kunna hålla sig som vuxen? (Bajsade på mig.)